    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ku przestrodze
    Date: Thu, 22 Mar 2012 13:19:50 +0100

    dyskusyjnych:jkf2lr$vdp$...@u...news.interia.pl...

    > Zeby kupic cos od telemarketera trzeba mniej wiecej powiedziec trzy razy
    > "tak". Oczywiscie inna sprawa, ze pytania podawane sa w taki sposob, zeby

    Dokładnie :-)
    Odpowiedź na pytanie czy jest pan zainteresowany ofertą może oznaczać albo
    prośbę o więcej szczegółów albo zgodę na warunki umowy zależnie od luźnej
    interpretacji każdej ze stron :-) Wielokrotnie odbierałem takie telefony, a
    że jestem po szkoleniach w technikach manipulacji to szybko się
    orientowałem, ale ktoś nieobeznany nie zorientuje się w dwuznaczności pytań.

    Skrajnym przypadkiem było kilka lat temu popularne na śląsku dzwonienie do
    firm z pytaniem czy mogą przysłać darmowe próbki . Później w darmowej paczce
    list że będą przysyłać następne już płatne i jeśli się ich nie chce to
    należy je odsyłać. Dwa dni później przychodzi następna paczka trafia na
    biuro podawcze w dużej firmie gdzie jeszcze nie wiedzą, że mają je odsyłać i
    zanim trafi do tego do kogo jest zaadresowana i zanim ten się zorientuje co
    jest grane i powiadomi kierownika a ten księgowość przychodzi faktura do
    zapłaty. I w przynajmniej jednym znanym mi osobiście przypadku sąd nakazał
    płacić, a jako moment zawarcia umowy wskazał nienagrywaną rozmowę
    telefoniczną!

    [ciach]

    > Prawo daje mozliwosc rozwiazania takiej umowy z ktorej rzecz jasna
    > skorzystalem, ale trudno nazwac to jak Kris pisze swiadomym zawarciem
    > umowy doroslych ludzi.

    A teraz zamiast Twojej żony postaw w tej sytuacji jakąś emerytkę lub
    rencistkę, którą dzieci odwiedzają raz na miesiąc, gdy jest już po okresie
    gdy można odstąpić od umowy.

    Pozdrawiam
    Ergie