    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kupic uzywany czy budowac?
    Date: Thu, 8 Jul 2010 07:14:41 -0700 (PDT)

    On 8 Lip, 02:25, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jak dla Ciebie remont instalacji polega na wymianie wanny i kibla z
    > podlaczeniem tego w innym miejscu to ja nie mam pytatan i moge nawet uznac,
    > ze 10 tys. to za duzo.

    Maniek, ja w tej lazience rwalem tynki i podloge na glebokosc 0,5m.
    Wszystkie rury i kraniki, dywaniki mam nowe. No sory, CO i bojler mam
    stary i przeplywowy tez.Robie dodatkowy kibel. Wszystko miesci sie
    ponizej tych 4kzl.
    ile razy mam ci to jeszcze pisac? Wlasnie remont jest poprawianiem
    tego co trzeba a nie wszystkiego. Wtedy sie to by nazywalo "wymiana".

> [...]
    > kilka tys. zlotych, gazowy podobnie. Wymienisz baterie i jakas tam rurke i
    > to nazywasz remontem? A kucie i tynkowanie wszystkiego, plytkowanie w
    > lazienkach to juz do remontu sie nie zalicza bo na fakturze z hurtowni
    > hydraulicznej nie bedzie? Wykuwanie posadzek zeby ukryc rury czy zrobic
    > podlogowke i podobne zabiegi to nie remont pod hydraulike bo pexala poszlo
    > tylko 100m? Co chcesz udowodnic, ze w nowym domu zrobienie hydrauliki jest
    > drozsze a kompleksowy remont calosci bedzie tanszy? Wymiane wanny nazywasz
    > remontem instalacji? Wymiane kotla nazywasz remontem instalacji?

    Jeszcze raz mam napisac ze rwalem podloge pol metra?
    Tak sie sklada ze piec mam wymieniony 3 lata temu, za 3,5kzl. Rur nie
    wymieniam bo po co. Tylko pompke mi dolozyli ale zazwyczaj jest nie
    wlaczona.

    Tlumacze jak krowie na rowie:
    jesli musisz zrobic remont calosci to wyjdzie drogo ale zazwyczaj i
    tak taniej niz budowa od nowa. Jesli cokolwiek jest dobre i nie wymaga
    wymiany to remont robi sie calkiem fajnie tanszy (bo i koszt
    urzadzenia i koszt robocizny odpada).

    > Wymaganiem jest lazienka gdzie sie chce, pompa to tylko komfort, zawsze
    > mozesz spuszczac swoje 5l wody, bedzie taniej.

    Nie wymaganiem, tylko zachcianka. Masz taka to plac. Nie bronie. Ale
    nie udawaj ze to mus.

    > Nie no rewelacja, przyklad godny nasladowania...

    Pisalem ze to sytuacja skrajnie nie dobra i przejsciowa.

    > Pozniej zakrecasz kran i 5l sobie stygnie w rurze i nastepne 5 trzeba bedzie
    > nagrzac. 10l cieplej wody psu w d..e.

    Tak, ale mimo to nie jest to tragiczne. I potrwa jakies 3 miesiace...
    Bedzie mnie to kosztowalo jakies 50zl. Jestem tego swiadom. A widze ze
    Ty nie chcesz policzyc ile cie kosztuja zachcianki.

    > Czylli do Twojego remontu trzeba doliczyc 4,50 za kolejne 1,5m rury ktorej
    > wczesniej nie traktowales jak remont. Po malu wymienis bojler i do 20 000
    > zrobi sie blizej.

    Juz jest. Czeka. Zaplacilem i jest w tych 4kzl. Naprawde chcesz
    znalezc dziure w calym?

    > No tak, plus 3m tj. 9zl za rure, ale to nie remont.

    A dlaczego mam to wliczac w remont skoro nie wiem czy to zrobie?
    Maniek, chcesz udowodnic ze nie da sie taniej niz masz to udowadniaj.
    Ja ci tlumacze i pokazuje ze nie trzeba takich fikusnikow robic zeby
    dom byl wygodny i zeby nie wyszlo drogo.

    > Przynajmniej odkrecam wode i po sekundzie leci ciepla.

    I za to i za inne fikusniki placisz te dodatkowe 10-15kzl. Ja ci nie
    bronie.

    > Wszystko sie daje, mozna i 20L cieplej wody spuszczac jak komus to nie
    > przeszkadza.

    I niedlugo tak bede robil. Wlasnie solar z kaloryfera sie spawa.
    Koszt: 500zl za 3m2 i 120l zbiornik.

    Pozdrawiam pozytywnie.
    --
    Lukasz Sczygiel