    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kupic uzywany czy budowac?
    Date: Thu, 08 Jul 2010 16:39:27 +0200
    <i135uh$lan$1@news.onet.pl> <i13b6l$tbb$1@news.onet.pl>
    <d...@k...googlegroups.com>

    ptoki pisze:

    > Ale remont nie musi oznaczac wymiany wszystkiego i robienia podlogowki
    > tam gdzie jej nie bylo.
    > Wlasnie to klaruje tutaj ze remont oznacza ze nie wszystko sie
    > wymienia.
    > Jesli dom wymaga wymiany wszystkiego to i tak moze wyjsc taniej niz
    > budowanie od podstaw ale mamy stary nie koniecznie optymalnie
    > rozplanowany szkielet.

    Może wyjść taniej, ale i może wyjść drożej :-).

    Wiesz co... no nie będę się tu upierał, bo sam nie robię za wiele na
    swojej budowie, po prostu biorę fachowców i oni mi wszystko robią, a ja
    tylko trzepię kieszenią, ale...

    Skoro bierzesz pod uwagę własną robociznę przy remontowaniu, to też weź
    pod uwagę własną robociznę przy budowaniu. Skoro bierzesz pod uwagę
    zostawianie w starym domu części instalacji, bo... się jeszcze nadają do
    użytku to, żeby było sprawiedliwie, weź pod uwagę instalacje w nowym na
    średnim tylko poziomie - słabe podzespoły, mało optymalny rozkład i
    układ wszystkiego, mało ekonomiczny dom - kiepsko docieplony, z mało
    sprawnym ogrzewaniem itd itp.

    Zapewniam Cię, że mnie - blisko dwustumetrowy dom wyjdzie jakieś 320 tys
    nie licząc działki. Będzie nowy, wybudowany tak, jak chcę i solidnie.
    Dodaj do tego pięćdziesiąt na działkę i masz 370 kzł.

    Jak jesteś w stanie kupić stary dom - o porównywalnej powierzchni,
    układzie i standardzie kultury technicznej - i go wyremontować w tej
    cenie i w standardzie - mówię o konstrukcji i instalacjach, nie o
    detalach wykończenia - to masz u mnie ksinkę piwa :-D.

    Zdaję sobie sprawę, że jakbym chciał, to mógłbym jeszcze zejść z kosztów
    budowy, ale nie buduję na sprzedaż, tylko dla siebie :-))).

    pozdr.
    robercik-us