    From: "Maniek4" <s...@c...chrl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kupic uzywany czy budowac?
    Date: Thu, 8 Jul 2010 21:59:05 +0200

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:bbf438b8-fdbe-44b5-a410-

    >Maniek, mam wrazenie ze udwadnasz ze gruszki sa niedobre bo smakuja za
    >malo jak jablka.

    Po prostu pisze co widze.

    >Zrozum ze jak sie kupuje dom do remontu to takie rzeczy sie ocenia
    >wczesniej. Jak ktos nie chce osobnych pokojow to albo nie kupi albo
    >sobie wybije szerokie drzwi.

    No dobra, tylko pisal ktos, ze sa podobne on-line. Moim zdaniem nie sa.

    >Wywalenie sciany jesli nie jest nosna to 2 dni roboty. Katowka i mlot
    >w lape i wiaderko do wynoszenia gruzu.
    >Sam relokowalem sciane w tej nowej lazience. W 3h ja zburzylem.
    >Kolejne 5h murowalem w miejscu docelowym. 3h tynkowalem. I to jako
    >poczatkujacy.

    A no da sie tylko warto sobie z tego zdawac sprawe.

    >Stare domy moga byc rozne, duzo jest brzydkich albo zle zaplanowanych.
    >Ale widzialem bardzo ladne domy, jasne, przestronne i dobrze
    >rozplanowane. I mialy wiecej niz 35 lat.

    Zgadza sie sa i bardzo ladne, ponadczasowe ale to rzedkosc.

    >Nie siej propagandy. Jak lubisz kolumienki to nie bronie zbuduj sobie
    >dworek. Ale nie twierdz ze jak ktos chce miec duze mieszkanie pod
    >swoim dachem to sobie robi krzywde bo to nie prawda.

    Caly czas o ile potrafie to staram sie pisac konstruktywnie. Remont moze
    wiele poprawic, ale nie zawsze w ogole jest mozliwy na tyle, by domy
    "starodawne" chocby zblizyc do dzisiejszych z wydzielonymi strefami czy
    bardziej przestrzenne. Takie remonty o ile mozliwe sa dosc kosztowne. Pisze
    wylacznie o tym a nie o moich gustach i nie krytykuje czyjegos mieszkania
    pod dachem. Kolumienek i dworkow nie lubie, nie mam zadnego slupka w domu
    ani przy domu, zadnego lukowego nadproza. Osobiscie nie lubie cudowania i
    kogucikow na dachu, ale co mi tam.

    >A co do przestronnosci to sam sie przekonasz jak fajnie miec open
    >space jak dookola biega 2 dzieci, zona w otwartej kuchni gada przez
    >fona a ty nie slyszysz telewizora.

    Troche prawda, wiec ja nie mam typowego open space a taki open close space
    bo tak po prostu chcialem. Budowanie od poczatku zaczynajac od projektu daje
    wlasnie taka mozliwosc, zrobienia tego co sie chce. Nie lubie open space i
    kuchni w salonie, czy salonu w kuchni, ale jak ktos lubi to co mnie to...

    Pozdro.. TK