  • Data: 2016-04-28 21:26:25
    Temat: Re: LED zamiast G9 warunek 1000 lm na 40 cm
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-04-28 o 20:44, klaus pisze:

    > Zgadza się. LED jako zamiennik żarówki (światła punktowego) nie ma sensu.
    > Jedynie jako oświetlenie rozproszone (np taśmy led) ma jako takie szanse
    > zadziałać.

    Źle... LED jako zamiennik żarówki (fizycznie) nie ma sensu, ze względu
    na to, że próbuje się dostosować LED do czegoś (wymiary, gwint) co nie
    było dla nich zaprojektowane. Ogólnie - jest problem z rozproszeniem
    ciepła. Zwłaszcza takich na siłę wydumanych LED G9.
    Jak jest większe gabarytowo to jeszcze jakoś to tam działa (na przykład
    kompletne oprawy mleczne LED zastępujące lampy z rurami jarzeniowymi).
    Jak małe to niestety albo światło ale padnie po roku-dwóch latach, albo
    ledwo świeci ale poświeci. Jak się trafi. Sam trafiłem (kumpel załatwił)
    na fajne GU10 na bazie COB 5W, świeci lepiej jak 50W halogen, ale
    wykonanie fajne (metal plus szkło) i do łazienki jak znalazł. Kupiłem
    gdzie indziej z gwintem E14 żarówki Philips 6W (w dużym markecie
    budowlanym, więc nie podróbki) i po 2 tygodniach padła już jedna sztuka.

    Za to źródło światła na bazie LED zaprojektowane od podstaw (z
    uwzględnieniem charakterystyki pracy) to jest zupełnie inna bajka. I
    cena. Popatrz na przykład na Philipsa downlighty z panelami dotykowymi.

    --
    Irokez