  • 11. Data: 2011-03-06 22:04:08
    Temat: Re: LEDy kontra Halogeny
    Od: "Adax" <A...@T...pl>

    Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:il0vvk$uqd$1@news.onet.pl...
    > kupowałem tu:
    > http://allegro.pl/show_user.php?uid=16859605
    >
    > mam też takie na probe jak podawałeś w linku....dziadostwo ale tylko
    > kupowalem na probe na szczescie:-)
    >
    > smd nie da sie ich porownać zarówno w jasności swiecenia jak i kolorze
    > swiatła
    >
    > w rezultacie smd mam w salonie... a te z okraglymi diodami....w piwnicy:-)
    >

    > uciu

    no to przetestowaliśmy...
    Rozumiem, że te z drugiego linka 24 x 5050 SMD PLCC6 mogę brać w ciemno :)

  • 12. Data: 2011-03-06 22:24:48
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > no to przetestowaliśmy...
    > Rozumiem, że te z drugiego linka 24 x 5050 SMD PLCC6 mogę brać w ciemno :)

    kupowałem od lumenmax
    kolor ciepły biały
    mam ich kilka rozmiarów/mocy
    najstarsze swieca juz ok poltorej roku, po kilka godzin dziennie...

    ogolnie -> ja jestem zadowolony i nie wiem jakie swiatlo dają smd od innych
    sprzedawcow

    jak masz tego kupic wiecej - kup 1 na probe i jak bedzie ok dokup reszte

    lepiej stracic dyche na przesylke niz kilkadziesiat/kilkaset jesli okaza sie
    niewypalem:-)

    ---
    uciu

  • 13. Data: 2011-03-06 22:44:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.03.2011 10:08, Adax pisze:
    > Skuszeni ciekawością zakupilśmy kilka LEDów typu halogen GU10 80 LED
    > 220V -w opisie było, że odpowiada halogenowi 50 W. Ale to jakaś totalna
    > bzdura! To światło nie odpowiada chyba nawet 25 W zwykłej żarówki. Na
    > jakiej podstawie sprzedawcy (producenci) piszą, że 80 LED odpowiada 50W?

    Na podstawie "tak będzie ładnie brzmiało" ;-/

    Generalnie można z góry założyć, że te badziewka z mrowiem małych,
    gównianych diodek wiele światła nie dadzą. Co więcej cały układ jest
    dość prymitywny i raczej nie będzie stabilizowany.

    Ja sobie kupiłem takie coś ale OSRAM z trzema diodami dużej mocy i z
    wbudowanym stabilizatorem. Świeci ładnie, ale też na pewno nie jak
    halogen 50W, przynajmniej nie przy takim samym kącie, a w dodatku jest
    stabilizowane i wahnięcia napięcia w sieci nie powodują żadnych "mrugnięć".

  • 14. Data: 2011-03-07 11:51:05
    Od: "Adax" <a...@o...eu>

    > Jak dla mnie brakuje informacji ile lumenów ma i jaka barwa światła
    > (temperatura). Budowa podobna do tych co Ci podałem.

    Mam info, że ten link do 24 x 5050 SMD PLCC6 ma parametry:
    350 Lumenów
    Temp. 3200 K
    Produkcja: Chiny

    co Wy na to? jest ok czy nie ? :)

  • 15. Data: 2011-03-07 12:38:09
    Od: adams99 <n...@n...spam.no.problem>

    W dniu 2011-03-07 12:51, Adax pisze:

    > Mam info, że ten link do 24 x 5050 SMD PLCC6 ma parametry:
    > 350 Lumenów
    > Temp. 3200 K
    > Produkcja: Chiny
    >
    > co Wy na to? jest ok czy nie ? :)

    Czyli "teoretycznie" to samo co moje lumenmaxy. Tyle że w moich typ
    diody to SMT SuperBright 5550, 3-chip, bezołowiowa (RoHS). Nie wiem jaka
    jest różnica w stosunku do tej 5050 więc jak masz możliwość to sprawdź to.

    Dowiedz się jeszcze czy zasilanie leci przez przetwornicę czy tylko jest
    mostek graetza i kondensatory.

  • 16. Data: 2011-03-07 13:42:31
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-03-06 23:44, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > wbudowanym stabilizatorem. Świeci ładnie, ale też na pewno nie jak
    > halogen 50W, przynajmniej nie przy takim samym kącie,
    Jak ktoś chce porównać jaki to efekt, to proszę bardzo fotki:
    http://www.dealextreme.com/customerphotos/quarantine
    d/201101/44577-2db45095-6b62-470a-8c51-886b49913428.
    jpg

    To jest efekt z "droższych" lampek
    http://www.dealextreme.com/productimages/sku_44577_1
    .jpg 4-LED 360-Lumen
    3500K Warm White, mają przetwornicę w środku (nie tylko
    kondensator+gretz). Ich cena w PL waha się gdzieś ~40zł i w górę.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 17. Data: 2011-03-07 16:33:11
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-03-07 14:42, BartekK pisze:

> [...]
    > 3500K Warm White, mają przetwornicę w środku (nie tylko
    > kondensator+gretz). Ich cena w PL waha się gdzieś ~40zł i w górę.

    He he, taką mam w rowerze do oświetlania drogi z przodu, kupiona od
    gościa z Nowego Dworu Mazowieckiego.
    Jestem z niej w rowerze zadowolony, oczywiście mam tam wersję na 12V :D

    Pozdrawiam !

  • 18. Data: 2011-03-07 18:00:08
    Od: "Adax" <A...@T...pl>

    > Jak ktoś chce porównać jaki to efekt, to proszę bardzo fotki:
    > http://www.dealextreme.com/customerphotos/quarantine
    d/201101/44577-2db45095-6b62-470a-8c51-886b49913428.
    jpg

    Hmmm... aż chcę zapytać jaki masz kolor ścian, ale wg Twoich 2 oczu? :)
    Twoje LEDy jakby mniej cienia dają niż halogeny, no ale jak na żywo odczucie
    kolorystyczne, bo moc oświetlenia całkiem, całkiem.
    Dzięki za super zestawinie!

  • 19. Data: 2011-03-07 18:32:13
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-06 10:08, Adax pisze:
    > Skuszeni ciekawością zakupilśmy kilka LEDów typu halogen GU10 80 LED
    > 220V -w opisie było, że odpowiada halogenowi 50 W. Ale to jakaś totalna
    Opis to zazwyczaj bzdura.
    I czesto pisze cos w rodzaju "wg nas ta zarowka 1W swieci jak halogen xx W"

    > jakiej podstawie sprzedawcy (producenci) piszą, że 80 LED odpowiada 50W?
    Bo tak na prawde trudno to zmierzyc bez specjalistycznego sprzetu.
    Halogen swieci zupelnie inaczej niz LED i nie wynika to tylko z roznic
    LED/halogen ale przede wszystkim:
    * kat swiecenia
    * barwa
    * bryla fotometryczna czyli ogolnie rzecz mowiac natezenie swiatla
    emitowanego w roznych kierunkach.

    I tak LED czesto ma kat swiecenia 120 stopni i taki nijak nie nadaje sie
    jako sufitowe zrodlo swiatla.
    Do tego celu nadaja sie tylko skupione za pomoca soczewki LEDy i tutaj
    40 w jednym odpada. Lepiej 3x1W ;)
    Oswietlenie z plaskimi diodami nadaje sie natomiast do rozproszonego
    podswietlenia i w tym zakresie sprawuje sie znakomicie.
    Jednym slowem zanim kupicie LED to trzeba sie zastanowic co bedzie nam
    potrzebne i gdzie docelowo bedzie montowane.
    Podobnie jak z halogenem na suficie. Za geste ich rozmieszczenie nie ma
    sensu (bo sie na podlodze kolka naloza), za rzadkie takze
    (niedoswietlone obszary).
    Ot podstawowa znajomosc sinusow i cosinusow z podstawowki sie przyda ;)

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 20. Data: 2011-03-07 18:50:24
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 07 Mar 2011 14:42:31 +0100, BartekK napisał(a):

    > Jak ktoś chce porównać jaki to efekt, to proszę bardzo fotki:
    > http://www.dealextreme.com/customerphotos/quarantine
    d/201101/44577-2db45095-6b62-470a-8c51-886b49913428.
    jpg

    LED wygląda paskudnie, ale zdjęcia mogą być zrobione tendencyjnie - nic
    nie wiemy o ustawieniach balansu bieli na obu zdjęciach...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl