  • 21. Data: 2011-03-07 19:27:38
    Temat: Re: LEDy kontra Halogeny
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-03-07 19:00, Adax pisze:
> [...]
    d/201101/44577-2db45095-6b62-470a-8c51-886b49913428.
    jpg

    > Hmmm... aż chcę zapytać jaki masz kolor ścian, ale wg Twoich 2 oczu? :)
    > Twoje LEDy jakby mniej cienia dają niż halogeny, no ale jak na żywo
    > odczucie kolorystyczne, bo moc oświetlenia całkiem, całkiem.
    No na szczęście to nie są moje ściany, a ich kolor jest "na dwoje oczu
    żywych" taki jak na górnej fotce z żarówkami halogenowymi.

    Fotki robione idiotencamera z automatycznym balansem bieli.
    Aczkolwiek widać różnicę na elementach charakterystycznych - np domofon
    jest biały, bo jest oświetlony białym (cieplejszym lub zimniejszym
    światłem). A drzwi ... przy halogenie są czerwono-brązowe, a przy ledzie
    (który składowego czerwonego daje bardzo mało) są ciemnobrązowe.
    Przydałoby się zrobić fotkę gdzie w takiej scenerii stoi sobie tablica z
    tęczą. Byłoby widać wtedy ładnie, że w okolicach czerwieni wszystko w
    tęczy jest ciemniejsze niż w "zwykłym" oświetleniu.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 22. Data: 2011-03-07 23:18:10
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 07 Mar 2011 20:27:38 +0100, BartekK napisał(a):

    > Przydałoby się zrobić fotkę gdzie w takiej scenerii stoi sobie tablica z
    > tęczą. Byłoby widać wtedy ładnie, że w okolicach czerwieni wszystko w
    > tęczy jest ciemniejsze niż w "zwykłym" oświetleniu.

    Zrób zdjęcie szarej karty w takim miejscu czymś, co nie ma fotoszopa w
    środku. I wtedy będzie można łatwo porównać.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 23. Data: 2011-03-08 07:56:45
    Od: witek <w...@e...com.pl>

    W dniu 07-03-2011 20:27, BartekK pisze:
> [...]
    > tęczą. Byłoby widać wtedy ładnie, że w okolicach czerwieni wszystko w
    > tęczy jest ciemniejsze niż w "zwykłym" oświetleniu.

    No i żeby czas naświetlania i przysłona były takie same w obu zdjęciach.
    Bo tylko wtedy można porównać jasność.

    Witek

  • 24. Data: 2011-03-08 09:41:01
    Od: "Adax" <a...@o...eu>

    > Czyli "teoretycznie" to samo co moje lumenmaxy. Tyle że w moich typ
    > diody to SMT SuperBright 5550, 3-chip, bezołowiowa (RoHS). Nie wiem jaka
    > jest różnica w stosunku do tej 5050 więc jak masz możliwość to sprawdź to.

    > Dowiedz się jeszcze czy zasilanie leci przez przetwornicę czy tylko jest
    > mostek graetza i kondensatory.

    1. Diody SMD 3 - chip PLCC6
    2. Niestety, zasilanie uproszczone (mostek i kondensatory) :(

  • 25. Data: 2011-03-08 12:14:55
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 08 Mar 2011 08:56:45 +0100, witek napisał(a):

    > No i żeby czas naświetlania i przysłona były takie same w obu zdjęciach.
    > Bo tylko wtedy można porównać jasność.

    To akurat nieprawda. Do tego wystarczą takie same parametry ekspozycji.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 26. Data: 2011-03-08 12:24:51
    Od: witek <w...@e...com.pl>

    > To akurat nieprawda. Do tego wystarczą takie same parametry ekspozycji.

    Wiadomo, że można żonglować czasem naświetlania i przysłoną, żeby
    otrzymać te same parametry ekspozycji, ale najprościej po prostu użyć
    tej samej przysłony i czasu naświetlania.

  • 27. Data: 2011-03-08 13:01:23
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 08 Mar 2011 13:24:51 +0100, witek napisał(a):

    > Wiadomo, że można żonglować czasem naświetlania i przysłoną, żeby
    > otrzymać te same parametry ekspozycji, ale najprościej po prostu użyć
    > tej samej przysłony i czasu naświetlania.

    Z tym, że poza jasnością trzeba jeszcze ocenić barwę światła. A tu już bez
    wzorca się nie obejdzie. I aparatu, który nie jest mądrzejszy od
    użytkownika.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 28. Data: 2011-03-08 13:08:20
    Od: adams99 <n...@n...spam.no.problem>

    W dniu 2011-03-08 10:41, Adax pisze:

    > 2. Niestety, zasilanie uproszczone (mostek i kondensatory) :(

    Szukaj innych ;)

  • 29. Data: 2011-03-08 22:03:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 8 Mar 2011 14:01:23 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Z tym, że poza jasnością trzeba jeszcze ocenić barwę światła. A tu już bez
    > wzorca się nie obejdzie. I aparatu, który nie jest mądrzejszy od
    > użytkownika.

    Wystarczy zrobić w RAW-ie.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 30. Data: 2011-03-09 22:48:54
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    adams99 wrote:

    > Dowiedz się jeszcze czy zasilanie leci przez przetwornicę czy tylko jest
    > mostek graetza i kondensatory.

    A które jest lepsze i dlaczego?