  • 1. Data: 2011-03-01 11:22:38
    Temat: Które piętro na własne M-3 w bloku ???
    Od: "RoB" <r...@g...pl>

    Witam wszystkich,
    Jestem na etapie kupna własnego M-3. Jako, że całe życie do tej pory
    mieszkałem w domku jednorodzinnym, nie mam wielkiego doświadczenia w życiu w
    bloku z windą.
    Metraż około 70m, mam jeszcze do wyboru wszystkie piętra, blok nowo oddany
    do uzytku, 6 kontygnacyjny, wyposażony w windy schindlera . W rachube
    wchodzi IV, V i VI kondygnacja.
    Osobiście, wolałbym ostatnie VI piętro, nikt nie stuka mi nad głową, woda z
    łazienki nie wyleje sie, odbiory budowlańców odebrane, nie widać nigdzie
    zacieków, blok zamkniety w ubiegłym roku, więc już całą zimę funkcjonuje,
    widok z ostatniego piętra też ciekawszy. Znajomy straszy mnie zaciekami z
    dachu, że w zimie może przemarzać, itp. Kolejny minus, że jak winda nawali,
    trzeba niezłą wspinaczkę uprawiać.
    Moja lepsza połówka woli IV pietro, mówi, że to wygodniejsze, ona nie musi
    tak wysoko, że jak dla niej to AŻ 4 piętro i wyzej nie potrzebuje, mniej
    schodów do przejscia, niby cieplej, łatwiej później sprzedać (mieszkanie na
    10 lat, nie dłużej, później powrót do domku).

    Towarzysze, POMOŻECIE ???

    RoB

  • 2. Data: 2011-03-01 11:35:49
    Temat: Re: Które piętro na własne M-3 w bloku ???
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "RoB" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > schodów do przejscia, niby cieplej, łatwiej później sprzedać (mieszkanie
    > na 10 lat, nie dłużej, później powrót do domku).

    Słuchaj towarzyszki.

  • 3. Data: 2011-03-01 11:52:55
    Od: Aicha <b...@t...ja>

    W dniu 2011-03-01 12:22, RoB pisze:

> [...]
    > schodów do przejscia, niby cieplej, łatwiej później sprzedać (mieszkanie na
    > 10 lat, nie dłużej, później powrót do domku).

    Zdecydowanie niżej. Dochodzi co prawda prawdopodobieństwo zalania przez
    sąsiadów (przerabiałam), ale faktycznie cieplej - co ma znaczenie przy
    indywidualnym rozliczaniu ciepła, a w razie ewentualnego przychówku na
    pewno wygodniej.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
    Jak nie pisać po angielsku

  • 4. Data: 2011-03-01 11:55:58
    Od: Aicha <b...@t...ja>

    W dniu 2011-03-01 12:52, Aicha pisze:

> [...]
    > sąsiadów (przerabiałam), ale faktycznie cieplej - co ma znaczenie przy
    > indywidualnym rozliczaniu ciepła, a w razie ewentualnego przychówku na

    Dla liczących czas też lepiej niżej - mieszkałam kiedyś na 5. piętrze w
    tym samym, bloku, teraz jazda windą tam strasznie mi się dłuży :)
    A pooglądać widoki zawsze można z korytarza - moje dziecię regularnie z
    3. piętra na dziesiąte na wycieczki z aparatem się udaje ;)

  • 5. Data: 2011-03-01 14:16:29
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "RoB" <r...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >schodów do przejscia, niby cieplej, łatwiej później sprzedać (mieszkanie na
    >10 lat, nie dłużej, później powrót do domku).

    Przeciw ostatniemu pietru:
    --mieszkania zazwyczaj chlodniejsze i wymagajace wiecej ogrzewania
    --mozliwosc zalania z dachu (przy skosnym mozna wlasciwie pominac)
    --wysokosc wymagajaca wiecej dreptania lub jezdzenia winda
    --gorsza wentylacja grawitacyjna mieszkania!
    --czasami jak zle ustawiony jest wylacznik swiatla, swiatlo
    gasnie zanim dotrzesz do mieszkania (i to zlosliwie na polpietrze najczesciej)
    --ciezej wniesc i zniesc meble

    Za:
    --ladniejsze widoki zazwyczaj
    --latem mniej much i komarow wpada przez otwarte okna (to sobie najbardziej chwale)
    --to samo ze smrodem samochodow
    --zima zanim dojdziesz do mieszkania z butow wiecej blota odpadnie
    (przy windzie argument troche slaby...)
    --mniejszy poziom halasu sasiedzkiego, sam tez mozesz na wiecej pozwolic
    przy swoim kinie domowym :)
    --mniejsze prawdopodobienstwo zalania mieszkania
    --ciszej za drzwami na klatke, bo mniejszy ruch
    --mniej halasu od windy?
    --latwiej wywietrzyc mieszkanie

    to tak na szybkiego, mozecie dorzycac pomysly

  • 6. Data: 2011-03-01 15:00:12
    Od: "andrzej" <n...@o...pl>

    Użytkownik "RoB" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Weź przedostatnie, bo nie ma wad ostatniego* i parteru** a im wyżej tym więcej
    zalet (np. darmowy fitnes) charakteryzujących piętra pośrednie.

    * da sie mieszkać dopiero po zainstalowaniu klimatyzacji i wyciszeniu sufitu.
    ** mieszka się "na podwórku" + cały syf jest zostawiany pod drzwiami przez
    współmieszkańców, ulotki, inne.

    --
    andrzej

    Renowacja każdych schodów wewnętrznych
    www.nowe-schody.prv.pl

  • 7. Data: 2011-03-01 16:00:11
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Przesmiewca wrote:

> [...]
    > --ladniejsze widoki zazwyczaj
    > --latem mniej much i komarow wpada przez otwarte okna (to sobie najbardziej chwale)

    To akurat chyba nie jest argument. Moskitiere można samemu na allegro
    kupić za parę złotych (taką przyklejaną), a założenie profesjonalnej to
    koszt rzędu 100 zł od okna.

  • 8. Data: 2011-03-01 16:25:26
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > To akurat chyba nie jest argument. Moskitiere można samemu na allegro
    > kupić za parę złotych (taką przyklejaną), a założenie profesjonalnej to
    > koszt rzędu 100 zł od okna.

    jest. Nie każdy lubi patrzeć na świat przez moskitierę. Inna rzecz, że
    zwykle na niższych piętrach nie bardzo jest na co patrzeć.

  • 9. Data: 2011-03-01 18:41:33
    Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Przesmiewca" napisał w wiadomości grup
    com...

    > Przeciw ostatniemu pietru:
    -- złodzieje operują głównie na najwyższych piętrach

    > za
    > --mniej halasu od windy?

    poziom hałasu od windy ma się nijak do piętra; rzecz indywidualna

    Feah

  • 10. Data: 2011-03-01 20:41:03
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > wchodzi IV, V i VI kondygnacja.
    > Osobiście, wolałbym ostatnie VI piętro, nikt nie stuka mi nad głową, woda

    Jak zacznie dach przeciekać, wszyscy będą to mieli w dupie

    --
    Irokez