  • 31. Data: 2011-03-09 23:44:39
    Temat: Re: LEDy kontra Halogeny
    Od: adams99 <n...@n...spam.no.problem>

    W dniu 2011-03-09 23:48, Mikolaj Rydzewski pisze:

    > A które jest lepsze i dlaczego?

    Dowiedziałem się że przetwornica. Ponoć stabilniejsza praca leda i brak
    "migotania". Ile w tym prawdy nie wiem bom zielony :)

  • 32. Data: 2011-03-09 23:59:47
    Od: "Marex" <m...@N...gazeta.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > a gdzie to kupiłeś... najmocniejsze jakie widziałem w sklepach były
    > odpowiednikami (teoretycznie) lamp 30Watowych

    No własnie, szukam solidnych żarówek z wydajnymi, duzymi diodami (min.5
    mm .i trafiam np na takie produkty http://allegro.pl/zarowka-80-led-gu10-
    biala-ciep-jak-halogen-50w-i1481737133.html
    Czy któs z Was je przerabiał albo ma przynajmniej wyrobioną opinię o ich
    produktach/ofercie?/

  • 33. Data: 2011-03-10 00:03:05
    Od: "Marex" <m...@N...gazeta.pl>

    Marex <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > biala-ciep-jak-halogen-50w-i1481737133.html
    > Czy któs z Was je przerabiał albo ma przynajmniej wyrobioną opinię o
    Przepraszam za link, miało być tutaj : (Hikari)
    http://sklep.hikari.com.pl/ Marex

  • 34. Data: 2011-03-10 08:26:52
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-03-10 00:44, adams99 pisze:

    > Dowiedziałem się że przetwornica. Ponoć stabilniejsza praca leda i brak
    > "migotania". Ile w tym prawdy nie wiem bom zielony :)

    Zależy co i do czego.
    Dobrze zrobiony układ (kondensator+opornik jako ogranicznik, gretz +
    kondensator + regulacja prądu + diody) działa bardzo stabilnie, nie
    mruga, i pozwala na regulację jasności dowolnym ściemniaczem. Ale
    niestety często układ jest zrobiony źle, i za gretzem nie ma
    kondensatora w ogóle, bo nie ma gretza, tylko 2 zespoły diód są
    podłączone przeciwsobnie, i oba migają w takt 50Hz (na zmianę).

    Przetwornica jest dobra... ale wielokrotnie bardziej delikatna i
    skomplikowana, a że chińczyk nie przewymiarowuje jej nigdy, więc jej
    żywotność jest taka sobie, często pada przy pierwszym lepszym
    przepięciu, i droga lampka uwalona.

    Najlepszym rozwiązaniem są jednak 'ledy' na 12V i zewnętrzny zasilacz,
    tylko że obecnie produkt "zasilacz 12v/1A do led" ma nieuzasadnioną
    wysoką cenę. Wykorzystując do tego celu prawie dowolnie inny zasilacz
    (od routera, starego skanera, itp, byle 12v DC, odpowiedni prąd) można
    to zrobić tanio i dobrze, a ewentualne awarie dotyczą elementów łatwo
    wymienialnych i tanich.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 35. Data: 2011-03-10 13:11:24
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Na podstawie:
    A. porównuje się LED świecący kierunkowo z żarówką świecącą dookólnie,
    co daje kilkakrotne zafałszowanie wyniku.
    B. nie porównuje się wogóle tylko pisze co się chce, podobnie jak piszą
    producenci sprzętu audio na głośnikach, czy wzmacniaczach.
    Tak samo jest z Espumisanem, który wywołuje (w reklamie) anihilację gazu.
    Jacek

  • 36. Data: 2011-03-10 16:44:33
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-03-10 01:03, Marex pisze:
    > Przepraszam za link, miało być tutaj : (Hikari)
    > http://sklep.hikari.com.pl/ Marex
    http://sklep.hikari.com.pl/_var/gfx/d1ecc8ecc058dc32
    5f4e82c45776a4b0.jpg
    Za chwilkę zrobie ci fotki porównawcze, jak się ściemni. Mam w domu
    takie dwie sztuki...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 37. Data: 2011-03-10 18:57:05
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-03-10 17:44, BartekK pisze:
    > http://sklep.hikari.com.pl/_var/gfx/d1ecc8ecc058dc32
    5f4e82c45776a4b0.jpg
    > Za chwilkę zrobie ci fotki porównawcze, jak się ściemni. Mam w domu
    > takie dwie sztuki...

    Poproszę też o fotki porównawcze ;) chociażby do zwykłej żarówy 60W :)

    Pozdrawiam !

  • 38. Data: 2011-03-10 22:56:45
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-03-10 19:57, Czarek Daniluk pisze:
    5f4e82c45776a4b0.jpg
    > Poproszę też o fotki porównawcze ;) chociażby do zwykłej żarówy 60W :)
    Nie bardzo miałem czasu, więc krótko:
    https://picasaweb.google.com/hrumque/Led#
    fotki robione z tym samym czasem i przysłoną. Balans bieli ustawione na
    4000K "światło fluorescencyjne"
    Jak ktoś chce, to niech pisze na priv, mogę wysłać RAWy.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173