  • Data: 2017-08-16 12:07:21
    Temat: Re: Latarka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Yakhub napisał:

    > - lampa naftowa - bo lubię :). Ale kilka razy wykorzystywałem
    > przy awarii zasilania i sprawdza się.

    Lampka led przeznaczona do instalacji 12 V podłączona wprost
    do gniazdka telefonicznego też się sprawdza. Awarie zasilania
    obejmujące również centrale telefoniczne nie zdarzają się.

    > Niewątpliwą zaletą jest świecenie dookoła, przez co oświetla
    > całe pomieszczenie (słabo, ale i tak znacznie lepiej, niż
    > świeczka, wystarcza, aby nie wpadać na meble).

    Akurat mam na takie okoliczności oddelegowany reflektorek
    mocy 3,2 W -- taki, co zwykle wystarcza do oświetlenia
    biurka, a pośrednio oświetla cały pokój. Te lampki mają
    w sobie przetwornicę tolerującą napięcie 60 V, zasilane
    telefonicznie świecą z pełna mocą. Wersje dookólne też są.

    --
    Jarek