  • 1. Data: 2022-10-24 16:48:54
    Temat: Lewusy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Lecę jutro przymusowo do UK (bo córa, oczywiście wraz ze swoim partnerem
    tanecznym została Mistrzem Polski w TT i będzie reprezentować Polskę w
    teammatch zagramanicą), za transfer lotnisko-hotel za 3 osoby, około 200km,
    w dwie strony, krzyknęli 1000 zł, więc sobie wziąłem ałto za połowę tej
    kwoty (żeby nie odbiegać od ostatnich tematów, to wziąłem elektryczne, z
    ładowaniem w cenie :P a głównie dlatego że lewa ręka nie służy przecież do
    zmieniania biegów).

    Tylko mam zgrzyt, bo kiele 20 lat za kółkiem, w różnych krajach, ale nigdy
    po lewej nie jeździłem, rzadko nawet mnie na lewym po prawej widać. Nie że
    kapelusz, po prostu prawy zwykle szybszy. ;) Jest co prawda pełne
    ubezpieczenie, ale mimo że wyobraźnię mam, to jakoś skręcania w lewo na
    rondzie sobie nie wyobrażam. :P

    Ciężko się przestawić, jakieś doświadczenia macie?
    Upolować zająca i się uczepić jak rzep psiego ogona?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2022-10-24 17:18:30
    Temat: Re: Lewusy
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 24 Oct 2022 16:48:54 +0200, w <1n1g66868szli$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Lecę jutro przymusowo do UK (bo córa, oczywiście wraz ze swoim partnerem
    > tanecznym została Mistrzem Polski w TT

    TikTok robi mistrzostwa PL? ;)

    > Ciężko się przestawić, jakieś doświadczenia macie?
    > Upolować zająca i się uczepić jak rzep psiego ogona?

    Pamiętaj, na rondzie w lewo.
    Ale na równorzędnych chyba i tak z prawej się przepuszcza?

    A właściwie to NTG :)

  • 3. Data: 2022-10-24 18:11:36
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 24.10.2022 16:18, r...@k...pl wrote:

    > TikTok robi mistrzostwa PL? ;)

    łatwo, bo na głównych drogach kierunki masz oddzielone, tylko będziesz
    łapał lewe pobocze, bo przyzwyczajony jesteś, że twojego auta po lewej
    już niewiele jest ;)
    Uważaj z rana i przy pierwszym ruszeniu powtrarzaj sobie "jedź lewą
    stroną", no i na wąskich uliczkach nie gadaj z pasażerami, bo często
    auta są tak zaparkowane, że przejedzie tylko jedno auto, parkować można
    gdziekolwiek, więc jak jesteś nieprzyzwyczajony to ostatnie auto stojące
    praktycznie na rondzie może cię zmylić i objedziesz rondo w złą stronę
    (jeśli mało używane, bo na bardziej ruchliwych raczej o to ciężko) - ale
    ciężko za cokolwiek takiego dostać mandat (jak ktoś kolekcjonuje, to
    raczej z fotoradarów). Kilka historii o przejeździe na czerwonym,
    zakazie skrętu itp zakończonych pouczeniem słyszałem, z resztą kilka
    razy "strażnik miejski" dzwonił do mnie (bo za szybą zostawiam kartkę z
    numerem) gdy stałem na zakazie parkowania, ale policja z byle powodu
    (typu jazda na jednej postojówce w nocy (ze 2 lata temu to nagminne
    było, ale ostatnio nie widuję) czy niezagrażające życiu wykroczenie nie
    zatrzymuje

    > Pamiętaj, na rondzie w lewo.
    > Ale na równorzędnych chyba i tak z prawej się przepuszcza?

    na rondach bajka - jak ktoś jest na rondzie to przepuszczasz, a jak nie
    to jedziesz. Jak nagle na wszystkich wjazdach ktoś się pojawia, to
    wszyscy się zatrzymują i ty masz pierwszeństwo, bo jako Polak masz
    obowiązek udrażniać ruch ;) Równorzędnych skrzyżowań w formie X prawie
    nie ma, a na skrzyżowaniach w formie T odnoga która się kończy nie ma
    pierwszeństwa (rzadko kiedy znaki mówią inaczej)
    Nie ma reguły który pas jedzie prosto (jak masz dwa pasy w jedną stronę)
    - raz prawy, a lewy tylko w lewo, raz lewy a prawy tylko w prawo, czasem
    obydwa, ale za skrzyżowaniem jest tylko jeden pas, więc się wszyscy
    przepuszczają. Zwykle ten pas jedzie tam gdzie ty chcesz jechać, gdzie
    więcej aut się ustawia ;)
    No i piesi zwykle mają światła albo przechodzą gdziekolwiek, więc nie
    trzeba się pilnować co kilka metrów, bo może ktoś wyjść jak w Polsce

    Lukasz

  • 4. Data: 2022-10-24 21:11:16
    Od: maniek4 <s...@w...fju>

    W dniu 2022-10-24 o 16:48, Myjk pisze:

> [...]
    > ładowaniem w cenie :P a głównie dlatego że lewa ręka nie służy przecież do

    Z ciekawości, ile lat zamierzasz jechać tym cudem do UK?

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2022-10-24 22:44:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1n1g66868szli$.dlg@myjk.org>
    user Myjk pisze tak:

    > Lecę jutro przymusowo do UK (bo córa, oczywiście wraz ze swoim
    > partnerem tanecznym została Mistrzem Polski w TT i będzie
    > reprezentować Polskę w teammatch zagramanicą)

    congrats

    , za transfer
    > lotnisko-hotel za 3 osoby, około 200km, w dwie strony, krzyknęli
    > 1000 zł

    autobus Londyn Stratford - lotnisko Stansted 54km kosztuje
    50zł, taryfa Uber kosztuje 300zł, taryfa szemrana 400zł

    > więc sobie wziąłem ałto za połowę tej kwoty (żeby nie
    > odbiegać od ostatnich tematów, to wziąłem elektryczne, z
    > ładowaniem w cenie :P a głównie dlatego że lewa ręka nie służy
    > przecież do zmieniania biegów).

    aż niewiarygodnie tanio.

> [...]
    > Jest co prawda pełne ubezpieczenie, ale mimo że wyobraźnię mam, to
    > jakoś skręcania w lewo na rondzie sobie nie wyobrażam. :P

    przecież Anglicy skrecają w prawo ;)
    w kółko w prawo.

    > Ciężko się przestawić, jakieś doświadczenia macie?
    > Upolować zająca i się uczepić jak rzep psiego ogona?

    najważniejsza zasada

    1. na rondzie pierwszeństwo ma nadjeżdzający z prawej

    jeśli na prostej drodze facet się zatrzymuje i czeka tzn że jest to
    rondo i chce skręcić ale się ciebie boi czy go widzisz i czy widziałes
    znak rondo.

    ludzie chodzą na czerwonym i gdzie chcą przez ulicę na ukos,
    kwadratowo i podłużnie.

    hulajnogi i rowery wyrastają spod ziemi

    ze skrzyżowania nie zjeżdzamy na czerwonym przez przejście
    - ale zakorkujemy rondo za sobą
    - to nic czekamy na zielone

    czasem za najechanie kołem lub wystawanie na kratownicę lub ścięcie na
    bus pas mozna złapać mandat 80f

    nie dotykamy komórki nie trzymamy w rece nie szukamy
    w niej w nawigacji adresu

    samochody do późna wieczorem jezdzą bez świateł

    na drogach sa esy spowalniające

    skręcający w lewo ma pierwszeństwo przed skrecajacym w prawo

    nagłe zawracanie nikogo nie dziwi uprzejmie czekaja

    przejscie z białymi kulami pieszy ma pierwszenstwo
    nalezy zatrzymac auto kola sie nie kreca.

    ze starym brytyjskim pozdrowieniem
    mind the gap

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy

  • 6. Data: 2022-10-25 12:11:51
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    On 2022-10-24 16:48, Myjk wrote:

> [...]
    > teammatch zagramanicą), za transfer lotnisko-hotel za 3 osoby, około 200km,
    oj przyznaj się: chciałeś się tylko pochwalić :D

    cg!
    :)))

    ps. ja był pewnie łapał zająca i trzymałbym się go jak na sztywnym holu
    licząc, że jedzie mniej więcej w pożądanym kierunku:D

  • 7. Data: 2022-10-28 16:48:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 24 Oct 2022 21:44:59 +0100, PiteR

    > congrats

    Tnx, to teraz się chwalę, że Blackpool Dance Festival Openworlds został
    zdobyty przez moich młodych. Zeby zobrazować, to jest taki odpowiednik
    tenisowego Wimbledonu w tańcach towarzyskich.

    > aż niewiarygodnie tanio.

    Też się zdziwiłem, dlatego wziąłem. Generalnie dostałem jakieś "MG EV5"
    walnąłem w dwie strony na jednym ładowaniu (180mi) i jeszcze zostało jak
    zdawałem.

    > najważniejsza zasada

    Niestety nie doczytałem wskazówek (szkoda, a może to i dobrze), ale mogę
    się podzielić swoimi obserwacjami. Generalnie tylko raz krawężnik zarwałem
    lewą stroną, przy zjeździe z dużego ronda na autostradzie. :P Potem
    odkryłem aktywny tempomat z asystentem pasa i się szybko nauczyłem
    trzymania osi.

    > ludzie chodzą na czerwonym i gdzie chcą przez ulicę na ukos,
    > kwadratowo i podłużnie.

    No tak, ale jak już widzą auto to stają jak wryci nawet na pasach. Nawet
    jak miałem za pasami zator i się zatrzymywałem aby nie zablokować pasów to
    też się strasznie bali.

    > hulajnogi i rowery wyrastają spod ziemi

    To prawda.

> [...]
    > lub ścięcie na bus pas mozna złapać mandat 80f
    > nie dotykamy komórki nie trzymamy w rece nie szukamy

    Ekhm. Ja cały czas na komórce wisiałem... Jak się śpieszyłem wczoraj na
    wlot (a turniej się przedłużył) parę razy pod prąd walnąłem i BUSpasem
    przyciąłem, bo w uj ulic jednokierunkowych a tam całodzienne korki. Do tego
    internet zawsze działał nie wtedy kiedy był potrzebny. Na placu przed
    Blackpool Tower notoryczne tłumy ludzi -- a to przecież normalne dni
    powszednie. Nie wiem, oni tam nie pracują czy jak?

    > samochody do późna wieczorem jezdzą bez świateł

    To prawda. Doceniam tym bardziej nakaz całodzienny świecenia.

    > na drogach sa esy spowalniające
    > skręcający w lewo ma pierwszeństwo przed skrecajacym w prawo
    > nagłe zawracanie nikogo nie dziwi uprzejmie czekaja

    A to prawda, odnosiłem wrażenie że kierowcy bardziej mili dla siebie niż
    dla pieszych. :P Też tak na chama zawinąłem przed wieżą (gdzie największy
    sajgon) i zero reakcji.

    > przejscie z białymi kulami pieszy ma pierwszenstwo
    > nalezy zatrzymac auto kola sie nie kreca.

    O, tego nie wiedziałem. :P

    > ze starym brytyjskim pozdrowieniem
    > mind the gap

    yo mate/sweete! ;P

    O narodzie, z którym na taką skalę miałem pierwszy raz kontakt, ogólnie
    mili, pomocni, ale przeraźliwie bełkoczą, do tego cicho mówią, na ulicach
    syf, w domach też syf (łącznie z grzybem na ścianie, choć mnie się lokum
    trafiło akurat całkiem, tylko wykładzina śmierdziała zgnilizną), no i te
    ich uzębienie, myślałem że to jakieś wyjątki a tam mają w paszczach gruz
    totalny...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2022-10-28 17:59:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 25 Oct 2022 12:11:51 +0200, sirapacz

    > oj przyznaj się: chciałeś się tylko pochwalić :D

    Nie, ale teraz zdecydowanie mam czym, bo to był najbardziej prestiżowy
    turniej na świecie, to się mogę pochwalić. :P Moi (znaczy córka moja i jej
    partner) wygrali turniej w kat. Juniors Under 16 Ballroom (1 z 36 par z
    całego świata).

    https://zapodaj.net/images/ff2aa043daa0b.jpg

    Niestety z pucharem nie mam ich foty, bo jak tańczyli finał i ogłaszali
    wyniki, to ja w tym czasie już dymałem po auto, potem stałem w dzikim korku
    i stałem na zakazie na chodniku czekając w blokach, ponieważ za 1:45 nam
    zamykali bagaż, a do rentowni mieliśmy 1:25 a jeszcze zdanie auta, transfer
    obok lotniska... Zdążyliśmy 5 minut przed zamknięciem. :P

    W tzw. Team match jako reprezentacja Polski 2 miejsce ex aequo z
    Ukraińcami, przegraliśmy tylko o "jedną jedynkę", czyli punktów tyle samo,
    ale Ukraińcy w ogólnych notach mieli o jedno pierwsze miejsce więcej.

    https://zapodaj.net/images/29412bafd2f14.jpg

    Ukraina, miejsce 1
    Polska, miejsce 2
    Wlk. Brytania, miejsce 3
    Irlandia, miejsce 4
    Bułgaria miejsce 5
    Walia, miejsce 6
    Stany Zjednoczone, miejsce 7

    > ps. ja był pewnie łapał zająca i trzymałbym się go jak na sztywnym holu
    > licząc, że jedzie mniej więcej w pożądanym kierunku:D

    Udało się szybko przestawić. Szybciej niż myślałem. A jak coś jednak
    spieprzyłem to EV mnie ratował, bo przyśpieszenie tego auta rozwiązuje
    wszelkie problemy. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2022-10-28 18:00:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 24 Oct 2022 17:18:30 +0200, r...@k...pl

    > A właściwie to NTG :)

    O kuwa, to miało oczywiście na pms iść. Pardon!

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2022-10-28 18:02:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 24 Oct 2022 21:11:16 +0200, maniek4

    > Z ciekawości, ile lat zamierzasz jechać tym cudem do UK?

    O, a ty nadal widzę się nie naumiałeś czytac ze zrozumieniem?
    Nie wiem jakim cudem wylazłeś, ale w związku z powyższym
    wracaj do kibla. ;p

    --
    Pozdor
    Myjk