  • 1. Data: 2022-10-21 23:28:43
    Temat: Wszyscy o drogim prądzie a ja o tańszym.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak mieć tańszy prąd. Podłączyć się przed licznikiem albo skorzystać z jakiegoś
    odnawialnego źródła. Trafiłem na stronę z cenami prądu. Są tam ceny w tym roku od
    kwietnia i po wybraniu miasta podają ceny na nowy rok. Ale nie o ceny mi chodzi o o
    stosunek ceny w droższej do tańszej taryfy. W G12 tania to 43% drogiej w G12W 40%.
    Wychodzi że warto się schylić. Od jutra zaczynam test na ile wystarczy akumulatora
    liFePO o pojemności 90Ah. Dwa dni już pracował z maszyną co pieniądze dla mnie
    zarabia. Dla niej był kupiony na wypadek jakiś problemów z prądem. Ale przy tak dużej
    różnicy w cenie pomiędzy taryfami warto kupić na od Chińczyków cele 330Ah żeby
    zmontować akumulator 12V 330 Ah. Plus 90Ah co mam dawało by zmagazynowane ponad 5kWh.
    W tym szaleństwie jest metodą. Zwłaszcza że możliwe że za jakiś czas jak wejdą inne
    liczniki i będzie można ładować akumulatory jak w sieci pojawiają się niezbilansowany
    nadwyżki. Wtedy prąd jest praktycznie darmo. A jak by się dało podpiąć pod
    bilansowanie sieci jak są niedobory prądu to możliwe żeby mieć w takiej sytuacji prąd
    darmo.. W Australii mają ogromny magazyn prądu. Kosztował majątek i się zwrócił w
    trzy miesiące na bilansowaniu sieci.
    Link do strony
    http://cena-pradu.pl/tabela-220401.html

  • 2. Data: 2022-10-22 00:11:37
    Temat: Re: Wszyscy o drogim prądzie a ja o tańszym.
    Od: a a <m...@g...com>

    koniec przerwy na reklamy

    reklamujesz te goofniane akumulatory od 5 lat

    a one potrzebne komu jak smoła na oko.

    Nie da sie z pojedynczego aku zrobić jakiegokolwiek magazynu energii
    bo napięcie nominalne niskie i 90Ah nie naładuje się za pół godziny

    Do UPS zaklada się string z 12V żelówek o malej pojemności 7Ah
    wtedy napięcie szeregowe może wzrosnąć do 240V i sprawnośc przetwornicy wysoka, a
    ladowanie szybkie.

    KPW czy nadal nie kpw ?

    I znów będziesz reklamowac ten shit

  • 3. Data: 2022-10-22 01:04:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 22 października 2022 o 00:11:38 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    >
    > Do UPS zaklada się string z 12V żelówek o malej pojemności 7Ah
    > wtedy napięcie szeregowe może wzrosnąć do 240V i sprawnośc przetwornicy wysoka, a

    Nikt o zdanie cię nie pyta
    Więc najlepiej milcz maleństwo.
    Tak z idiota zwięźle, krótko
    Rozprawiało i się rodzeństwo.

  • 4. Data: 2022-10-22 09:53:08
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 21.10.2022 22:28, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    stosunek ceny w droższej do tańszej taryfy. W G12 tania to 43% drogiej w G12W 40%.

    Dawaj znać co ci z tego wyjdzie. Mieszkając na północy UK ze 2 lata temu
    liczyłem PV i za cholerę nie chciało się to spiąć, bo do sieci oddaje
    się za grosze i większość instalacji jest z magazynem energii, a uzyski
    mniejsze niż w PL. Do tego to wszystko jest ongrid na specjalnych
    taryfach (czy. prąd jest w nich droższy niż w standardowej taryfie bez
    PV). I już wtedy się zastanawiałem czy większego sensu nie ma instalacja
    takiej fotowoltakiki... tylko bez paneli, właśnie po to, żeby korzystać
    tylko z II taryfy. Wtedy nie miało to sensu, bo prąd był za tani, teraz
    jeszcze nie chciało mi się tego liczyć

  • 5. Data: 2022-10-22 10:37:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-10-2022 o 09:53, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > takiej fotowoltakiki... tylko bez paneli, właśnie po to, żeby korzystać
    > tylko z II taryfy. Wtedy nie miało to sensu, bo prąd był za tani, teraz

    Jaki związek ma Twoja odpowiedź z cytatem?
    Ja go nie widzę.
    I co kogo obchodzi co jest w UK, kto o tym tu gada?

  • 6. Data: 2022-10-22 12:46:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 21 Oct 2022 16:04:26 -0700 (PDT), w
    <b878145c-5036-472b-81d6-4316cfece6a6n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Nikt o zdanie cię nie pyta
    > Więc najlepiej milcz maleństwo.
    > Tak z idiota zwięźle, krótko
    > Rozprawiało i się rodzeństwo.

    Krótko podsumował twoje chore majaczenia i tyle. Dorośnij dzieciaku.

  • 7. Data: 2022-10-22 13:22:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Oct 2022 12:46:12 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Fri, 21 Oct 2022 16:04:26 -0700 (PDT), w
    > <b878145c-5036-472b-81d6-4316cfece6a6n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder

    > Krótko podsumował twoje chore majaczenia i tyle. Dorośnij dzieciaku.

    Możesz to uzasadnić?
    Możesz podać przynajmniej ze dwa domowe lub biurowe modele UPS-ów, które
    mają akumulatory połączone szeregowo dla uzyskania napięcia 240V?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2022-10-22 13:24:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Oct 2022 10:37:07 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Jaki związek ma Twoja odpowiedź z cytatem?
    > Ja go nie widzę.
    > I co kogo obchodzi co jest w UK, kto o tym tu gada?

    Chodzi o pomysł: wykorzystywanie _wylacznie_ II taryfy. Czyli w droższej
    taryfie wykorzystujemy akumulatory.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2022-10-22 14:33:20
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > akumulator 12V 330 Ah. Plus 90Ah co mam dawało by zmagazynowane
    > ponad 5kWh. W tym szaleństwie jest metodą.

    Policz sprawność całego układu na drodze: sieć<->akumulator w tę i z
    powrotem. Mi wychodzi, że będzie to od 60% do 80% w zależności od
    sprawności poszczególnych klocków. Średnio się to kalkuluje przy różnicy
    taryf na poziomie 40%.

> [...]
    > mają ogromny magazyn prądu. Kosztował majątek i się zwrócił w trzy
    > miesiące na bilansowaniu sieci. Link do strony

    Ale bilansowanie dużej sieci to jest inna sprawa niż codzienne ładowanie
    w domu akumulatorów. Ty nie masz nadwyżek energii, z którą nie ma co zrobić.

  • 10. Data: 2022-10-22 14:59:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.10.2022 o 13:22, Adam pisze:

    > Możesz to uzasadnić?
    > Możesz podać przynajmniej ze dwa domowe lub biurowe modele UPS-ów, które
    > mają akumulatory połączone szeregowo dla uzyskania napięcia 240V?

    Po pierwsze domowe UPS-y nie służą do tego co zamierza Zenek, w pracy
    buforowej się sprawdzą, ale w cyklicznej zajedziesz akumulatory w kilka
    miesięcy.
    Po drugie, faktem jest, że większa sprawność jest gdy napięcia
    akumulatorów są zbliżone do napięcia sieci, i takie rozwiązania stosuje
    się w dużych UPS-ach centralnych. W domowych nikt się na to nie
    zdecyduje chociażby z powodu dużego napięcia i problemów z wymianą
    akumulatorów przez użytkownika. Dlatego nie wiem czy są domowe/biurowe
    UPS-y bateriami 240V.