  • 1. Data: 2014-11-06 14:42:59
    Temat: Licznik 3faz apator corax 3
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    Witam,

    Mam pytanie, czy licznik apator corax 3 ma możliwość odczytu zdalnego?
    Nie mogę nigdzie znaleźć takiej informacji.

    Historia:
    PGE dystrybucja zamontowała mi skrzynkę przy działce, w której obecnie
    znajduje się ten licznik. Skrzynka posiada wkładkę do której otrzymałem
    2 klucze. W trakcie budowy 1 mi gdzieś wyparował. Dorobienie jednego
    takiego klucza kosztować mnie będzie 50zł.

    Mam chęć wywalenie tej wkładki. zamontowanie mojej kłódki z kompletem
    kluczy. Ale skrzynka nie ma wizjera. I teraz pytanie czy mogę tak zrobić
    ;-) Czy ten licznik ma możliwość odczytania jego zdalnie, bez otwierania
    skrzynki?

    --
    GreDi

  • 2. Data: 2014-11-06 15:29:47
    Temat: Re: Licznik 3faz apator corax 3
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-11-06 o 14:42, GreDi pisze:
    > apator corax 3
    http://www.apator.com/uploads/files/Produkty/Licznik
    i_elektroniczne/corax3/karta-katalogowa-corax3.pdf

  • 3. Data: 2014-11-07 01:59:14
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    No to czym się martwisz-przecież jeden masz!
    Energetyka ma (w uproszczeniu) kilka wzorów kluczy do kilku tysięcy skrzynek.Musi tak
    być,bo by inkasent musial wózek z kluczami ciągać.A jaką mialby wydajność!
    Klucz jest do twojego osobistego użytku.Pilnuj ostatniego,bo do wlasnego licznika(i
    RBK)się nie dostamiesz.
    Pozdro dolniak

  • 4. Data: 2014-11-07 09:22:09
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 07.11.2014 01:59, dolniak wrote:
    > Klucz jest do twojego osobistego użytku.Pilnuj ostatniego,bo do wlasnego licznika(i
    RBK)się nie dostamiesz.

    Ale wodociągi sobie u mnie poradzili, żeby móc zdalnie odczytać stan
    liczników. A elektrycy niet. Rozejrzałem się po ulicy, to wszyscy
    sąsiedzi powywalali te wkładki ;-)
    Oczywiście ma to swoje plusy jak i minusy.

    No ok. Można zrezygnować z mechanizmu bezprzewodowego odczytu stanu
    licznika, bo to jest związane z jakimiś tam kosztami (wodomierz z
    możliwością zdalnego odczytu stanu kosztował mnie 100zł/szt a
    przynajmniej na taką kwotę wystawił mi fakturę lokalny MPWiK). To w
    takim razie, dla czego skrzynka nie ma wstawionej szybki czy kawałka
    pleksi na wysokości wyświetlacza.

    Dobra mniejsza z tym. Ta rozmowa i tak niczego nie zmieni. Jest jak
    jest, trzeba się do tego dostosować. Na razie na budowie mam ważniejsze
    sprawy na głowie.

    Dzięki za odpowiedzi.
    GreDi

  • 5. Data: 2014-11-07 10:00:00
    Od: hk <h...@g...com>

    W dniu piątek, 7 listopada 2014 09:22:46 UTC+1 użytkownik GreDi napisał:
> [...]
    >
    > Dobra mniejsza z tym. Ta rozmowa i tak niczego nie zmieni. Jest jak
    > jest, trzeba się do tego dostosować. Na razie na budowie mam ważniejsze

    Gdzie można kupić taki wodomierz z możliwością zdalnego odczytu. I jak fachowo to się
    nazywa.Działa na akumulatory czy zasilanie stałe ?? Wodomierz mam na posesji sąsiada.
    Takie nowum uprości procedury moje i prace Wodociągów.

  • 6. Data: 2014-11-07 10:27:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 7 listopada 2014 10:00:02 UTC+1 użytkownik hk napisał:
> [...]
    się nazywa.Działa na akumulatory czy zasilanie stałe ?? Wodomierz mam na >posesji
    sąsiada. Takie nowum uprości procedury moje i prace Wodociągów.

    Tylko jeszcze wodociągi muszą chcieć takie coś obsługiwać.

  • 7. Data: 2014-11-07 10:48:57
    Temat: Re: wodomierz z radiowym odczytem stanu
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 07.11.2014 10:00, hk wrote:
> [...]
    się nazywa.Działa na akumulatory czy zasilanie stałe ?? Wodomierz mam na posesji
    sąsiada. Takie nowum uprości procedury moje i prace Wodociągów.

    Mi zamontowali takie coś:
    http://sensus.akwa.pl/wodomierz-sensus-820 - wodomierz
    http://sensus.akwa.pl/moduly-amr/modul-impulsowy-sen
    sus-hri-konfigurator
    - moduł dla wodomierza HRI

    U mnie ten moduł nie ma żadnego zasilania (w sensie żadnego przewodu).
    Zakładam, że w tym 'garbie' jest jakieś źródło energii ;-).

    Ten moduł jest bardzo solidnie zamontowany. Nie otwierałem, nie
    dotykałem się (no może trochę).

    PS. Ale nie wiem ile kosztuje urządzenie do odczytywania stanu.

    GreDi

  • 8. Data: 2014-11-21 11:51:25
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 07.11.2014 10:27, Kris wrote:
    się nazywa.Działa na akumulatory czy zasilanie stałe ?? Wodomierz mam na >posesji
    sąsiada. Takie nowum uprości procedury moje i prace Wodociągów.

    > Tylko jeszcze wodociągi muszą chcieć takie coś obsługiwać.

    Właśnie sąsiedzi dostali karteczki, że lokalny MPWiK będzie wszystkim
    wymieniać wodomierze na ulicy. Jeżeli chodzi o główny wodomierz, to
    koszty pokrywa MPWiK. Natomiast jeżeli, ktoś ma drugi (dodatkowy)
    wodomierz na wodę bez odbioru kanalizacji, to daj Pan 100zł ;-).

    --
    GreDi