    From: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Mały domek na terenie zalewowym
    Date: Sun, 9 Aug 2009 11:11:20 +0200

    Użytkownik "mal" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:de585454-dd97-4e59-9c2e-1e0fd5394932@z34g2000vb
    l.googlegroups.com...
    On 8 Sie, 20:55, majklunio <majkl85**u_s_u_n_t_...@o2.pl> wrote:

    >W ".studium uwarunkowań..." które zapewne ma gmina, na terenie której
    >znajduje się działka, jest zaznaczona rzędna zalewowa rzeki. Jeśli ta
    >rzędna odpowiada terenowi budowy będzie trochę kłopotów i dodatkowych
    >obliczeń
    >Zakładam, że przed przystąpieniem do budowy zgłosisz zamiar do
    >starostwa.
    >Wtedy zapewne musisz się podeprzeć opinią hydrologiczną.
    >Niedawno coś takiego robiłam dla inwestora, który chciał postawić dom
    >mieszkalny dokładnie na rzędnej zalewowej. Rzędna była w "studium"
> [...]

    Czyli jest szansa uzyskać pozowlenie na budowę na terenie krtóry aktualnie
    przez gminę uznawany za tereny zalewowe ?

    Bo na działce którą kupiłem w 1/3 to właśnie teren zalewowy, moim zdaniem
    zdecydowanie na zapas,Ner nawet 1997 ledwo co zalał łaki (rolicy sami czasem
    bardziej zaleją regulując zastawki na rzece,żeby trwy szybciej rosły) o
    szekości jakiś 300m (od moje strony, z drugiej strony jest jakieś 500m jak
    by co) z od mojej strony, a te łąki są jakieś 3-4 m poniżej mojego gruntu.
    A jak by to się udało zwalczyć to pewnie dało by się tą działkę łądnie
    podzielić na dwie, i pewinie więcej forsy by się wicągneło z tego.
    Zwałaszcza ze znajomi ostatnio się pytali czy bym nie sprzedał.

    Ile szacunkowo może kosztować przygotowanie takiego opracowania które miało
    by szansę przekonać gminę. Jakiego rzędu to są pieniądze 1,5,10,50 tysięcy
    PLN ?Bo nie wiem czy przy cenach gruntu w tym regionie i wielkości działki
    to ma sens. Wydaje mi się że na dzień dzisiejszy tak duże tereny zalewowe
    obniżają mi wartość działki na poziomie 20-25 tys, no i może trochę
    utrudniają znaleznienie kupca (bo trudno podzielić i hasło tereny zalewowe
    :)

    Pozdrawiam
    Bartek Augustyniak