  • 1. Data: 2009-08-08 18:55:16
    Temat: Mały domek na terenie zalewowym
    Od: majklunio <majkl85**u_s_u_n_t_o**@o2.pl>

    Witam !

    Chciałbym zbudować mały domek letniskowy o powierzchni do 35 m. Miejsce
    już mam, ale jest jeden problem. Wymarzone miejsce jest w odległości
    1,5 km od Bugu. Jak tu jestem 13 lat, nigdy Bug do tego miejsca nie
    wylał, ale wcześniej woda do tego miejsca podobno docierała. Ktoś mi
    doradził, żeby usypać wzniesienie i na nim postawić domek. Jak się do
    tego zabrać? Najpierw zrobić bardzo wysoki fundament i go zasypać do
    pewnej wysokości , czy najpierw usypać wzniesienie i w nim zrobić
    fundament. A może pomysł jest niemożliwy do realizacji? Proszę o radę.

    Michał

  • 2. Data: 2009-08-09 06:08:09
    Temat: Re: Mały domek na terenie zalewowym
    Od: mal <m...@g...com>

    On 8 Sie, 20:55, majklunio <majkl85**u_s_u_n_t_...@o2.pl> wrote:

    W ".studium uwarunkowań..." które zapewne ma gmina, na terenie której
    znajduje się działka, jest zaznaczona rzędna zalewowa rzeki. Jeśli ta
    rzędna odpowiada terenowi budowy będzie trochę kłopotów i dodatkowych
    obliczeń.
    Zakładam, że przed przystąpieniem do budowy zgłosisz zamiar do
    starostwa.
    Wtedy zapewne musisz się podeprzeć opinią hydrologiczną.
    Niedawno coś takiego robiłam dla inwestora, który chciał postawić dom
    mieszkalny dokładnie na rzędnej zalewowej. Rzędna była w "studium"
    wrysowana trochę na zapas. Sprawa została pozytywnie załatwiona
    (pozwolenie na budowę) po dołączeniu mojej opinii, w której znalazły
    się obliczenia przepływu dla max wysokiej wody, przekroju koryta rzeki
    itp., a to wszystko podparte jeszcze wywiadem środowiskowym wśród
    okolicznych mieszkańców.

    Życzę powodzenia i pozdrawiam

    mal

  • 3. Data: 2009-08-09 09:11:20
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Użytkownik "mal" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
> [...]

    >się obliczenia przepływu dla max wysokiej wody, przekroju koryta rzeki
    >itp., a to wszystko podparte jeszcze wywiadem środowiskowym wśród

    Czyli jest szansa uzyskać pozowlenie na budowę na terenie krtóry aktualnie
    przez gminę uznawany za tereny zalewowe ?

    Bo na działce którą kupiłem w 1/3 to właśnie teren zalewowy, moim zdaniem
    zdecydowanie na zapas,Ner nawet 1997 ledwo co zalał łaki (rolicy sami czasem
    bardziej zaleją regulując zastawki na rzece,żeby trwy szybciej rosły) o
    szekości jakiś 300m (od moje strony, z drugiej strony jest jakieś 500m jak
    by co) z od mojej strony, a te łąki są jakieś 3-4 m poniżej mojego gruntu.
    A jak by to się udało zwalczyć to pewnie dało by się tą działkę łądnie
    podzielić na dwie, i pewinie więcej forsy by się wicągneło z tego.
    Zwałaszcza ze znajomi ostatnio się pytali czy bym nie sprzedał.

    Ile szacunkowo może kosztować przygotowanie takiego opracowania które miało
    by szansę przekonać gminę. Jakiego rzędu to są pieniądze 1,5,10,50 tysięcy
    PLN ?Bo nie wiem czy przy cenach gruntu w tym regionie i wielkości działki
    to ma sens. Wydaje mi się że na dzień dzisiejszy tak duże tereny zalewowe
    obniżają mi wartość działki na poziomie 20-25 tys, no i może trochę
    utrudniają znaleznienie kupca (bo trudno podzielić i hasło tereny zalewowe
    :)

    Pozdrawiam
    Bartek Augustyniak

  • 4. Data: 2009-08-09 14:26:45
    Temat: Re: Mały domek na terenie zalewowym [OT]
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > się obliczenia przepływu dla max wysokiej wody, przekroju koryta rzeki
    > itp., a to wszystko podparte jeszcze wywiadem środowiskowym wśród

    Tragiczne w tym jest to, ze ludzie buduja domy na takich granicznych
    obszarach, placa za opinie uzasadniajace, ze nic sie nie stanie.
    Oczywiscie sie nie ubezpieczaja, bo po co. A jak przyjdzie powodz to
    maja czelnosc zadac od panstwa (czyli od innych ludzi) pomocy.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 5. Data: 2009-08-09 18:29:27
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Oczywiscie sie nie ubezpieczaja, bo po co. A jak przyjdzie powodz to maja
    > czelnosc zadac od panstwa (czyli od innych ludzi) pomocy.

    Racja.
    Pamietam program telewizyjny z przed kilku lat: gościu biadolił jacy to u
    niego wredni urzędnicy- nie chcą mu wydać pozwolenia na budowe na działce
    którą dostał w spadku od ojca. Działka była na terenach zalewowych ale
    gosciu skarzył się rwedaktorowi na urzędników i powoływał się na to że
    ostatni raz ta działka została zalana 22 lata temu;)))
    Nie wiem jak to się skończyło ale gdyby wybudował tam dom i po kolejnych
    22latach wystąpiła powódż to podejrzewam byłby pierwszy przed kamerą
    domagając sie pomocy od państwa.

    Kris

  • 6. Data: 2009-08-09 19:25:14
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

> [...]
    > pewnej wysokości , czy najpierw usypać wzniesienie i w nim zrobić
    > fundament. A może pomysł jest niemożliwy do realizacji? Proszę o radę.

    odpowiedź jest prosta:
    - najpierw wykonaj fundament zagłebiony conajmniej 120 cm (głebokość zależna
    od rejonu kraju) poniżej powierzchni istniejącego gruntu. Pamiętaj ażeby
    fundament stał na gruncie nośnym a nie na gruncie roślinnym lub nasypowym

    Adam

  • 7. Data: 2009-08-09 19:38:59
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    majklunio napisal:
> [...]
    > pewnej wysokości , czy najpierw usypać wzniesienie i w nim zrobić
    > fundament. A może pomysł jest niemożliwy do realizacji? Proszę o radę.

    Rozwaz glebokie posadowienie, ale dodatkowo plyte fundamentowa.
    Domy na terenach zalewowych sie rozlatuja, bo grunt rozmieka
    pod lawami i osiadaja nierownomiernie po powodzi. Mozesz ewentualnie
    zrobic wanne szczelna i wtedy miec nawet piwnice. Koszty oczywiscie
    beda 'nieco' wieksze.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2009-08-09 19:40:49
    Od: majklunio <majkl85**u_s_u_n_t_o**@o2.pl>

    Musiałem jakoś zatytułować wiadomość. Dałem tytuł "mały domek na
    terenie zalewowym". Nie wiem czy teren jest zalewowy. 60 metrów od
    miejsca gdzie chcę postawić domek nie wymagający pozwolenia na budowę
    jest cała linia domów, w których żyją z dziada pradziada gospodarze.
    Ja swój stary dom już dawno ubezpieczyłem i Wasze cenne uwagi
    sugerujące, że w razie powodzi wykorzystam nasze biedne Państwo nie
    wnoszą niczego do rozwiązania problemu technicznego.

  • 9. Data: 2009-08-09 19:55:55
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

[...]
    no i po takiej powodzi dom może stać gdzie indziej i pod innym kątem ;P no
    ale dalej w całości ;P

  • 10. Data: 2009-08-09 20:42:33
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    nuclear2001 napisal:
    > no i po takiej powodzi dom może stać gdzie indziej i pod innym kątem ;P no
    > ale dalej w całości ;P

    Gdzie indziej, ale pod takim samym katem.
    Znaczy sie: dalej w jednym kawalku i w pionie :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek