  • 1. Data: 2009-08-08 17:41:49
    Temat: Stal nierdzewna - osłona rury od wyciągu kominowego
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Witam.

    Ten post poszedł 2 dni temu na pl.rec.dom, jednak bez odzewu... dlatego
    pozwalam go sobie przesłać jeszcze na p.m.b.

    Sprawa jest taka:

    Kupiłem sobie okap kuchenny kominowy, ale niestety komin mam przesunięty o
    ok. 0,5 metra w stosunku do okapu.

    Wymyśliłem, ze pod sufitem puszczę rurę spiro do komina i zamaskuję ją taką
    kwadratową osłoną z nierdzewki (taka jak jest w okapie)... problem tylko
    taki, że nawet nie wiem gdzie tego szukać.

    Lokalizacja: Wrocław.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2009-08-09 12:30:33
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
> [...]
    > taką kwadratową osłoną z nierdzewki (taka jak jest w okapie)... problem
    > tylko taki, że nawet nie wiem gdzie tego szukać.

    ja w podobnej sytuacji zrobiłem obudowę rury z płyty GK i jest ok

  • 3. Data: 2009-08-09 12:50:39
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    to rozwiązanie na pierwszy rzut oka nie jest prawidłowe:
    - jeśli podłączysz się rura spiro do przewodu kominowego to musisz i tak
    zachować otwór wentylacyjny (conajmniej14/14 cm i nie dalej niż 10 cm od
    sufitu)
    - nie możesz włączać wentylacji mechanicznej z okapu do komina jeśli jest to
    komin zbiorczy (często stosowany w socjalistycznych blokach )
    - przy grawitacyjnej wentylacji (za pomocą rury spiro) musisz ją zaizolować
    termicznie bo w przeciwnym wypadku ciepłe powietrze pod sufitem będzie
    rozgrzewać rurę i powodować powstanie w rurze
    "korka" z ciepłego powietrza który będzie blokował grawitacyjny przepływ.
    - rury giętkie można kupić w sklepach metalowych i tam gdzie sprzedaja piece
    gazowe i instalacje wod-kan
    reasumując wydaje mi się że problem nie jest w zakupie ale w prawidłowym i
    bezpiecznym rozwiązaniu
    jeśli chcesz to mogę rozwinąć temat ale zbyt ogólnie opisałeś
    pozdrawiam
    Adam

  • 4. Data: 2009-08-10 14:38:17
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > kwadratową osłoną z nierdzewki (taka jak jest w okapie)... problem tylko
    > Pozdrawiam,
    > MW

    Po co ta nierdzewka? przy okapie nie wykraplaja ci sie kwasy.

    Pozdrawiam
    Dy