eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieManiek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął. › Re: Maniek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął.
    From: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Maniek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął.
    Date: Tue, 24 Jan 2012 02:18:34 +0000 (UTC)

    > Ale tak po prawdzie paląc rozsądnie tylko w mroźne dni też gazownikom małego
    > faka pokażę.
    >
    > Marek

    A oni się boją że aż w portki robią. Zima ciepła. Monopoliści niby tracą. Ale
    odbiją sobie w następnych latach. Jak by w tym roku spadło zużycie gazu o
    połowę. To w przeciągu kilku lat cena gazu urosłą by tak żeby odbić straty.
    Ale jak by po odbiciu znowu zrobiły się mroźne zimy. I zużycie by wzrosło o
    100% to nie wrócą do ceny z 2012 roku. Jak byś się nie obrócił to dupa zawsze
    z tyłu. Podoba mi się idea ogrzewania pompą ciepła. Jest ich na tyle mało że w
    ogólnym bilansie nie powodują obniżenia wpływów monopolistów. W przypadku
    masowego przejścia na świetlówki kompaktowe monopoliści zaczęli mniej zarabiać
    i podnieśli ceny prądu żeby wyrównać straty. Czytam dane przedstawione przez
    Adama. Widzę że pompa ciepłą ma sens. Dokąd jest mało popularna daje spore
    oszczędności. Pod warunkiem że cena pompy ich nie zje.