  • 1. Data: 2014-06-07 19:34:38
    Temat: Markiza tarasowa - montaż do ściany domu szkieletowego
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Intryguje mnie, czy do ściany domu szkieletowego ocieplonego styropianem
    da się bez problemu przymocować markizy.

    Chodzi o takie duże markizy o rozmiarach rzędu 5x3.2m.

    Producenci pokazują na filmach montaż na styropian (w zasadzie przez
    styropian do muru), ale ani słowem nie wspominają o konstrukcji
    szkieletowej.

    Czy taka markiza to kłopot dla ściany? Martwię się na wyrost?

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-06-07 21:43:12
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szkieletowej.
    >
    > Czy taka markiza to kłopot dla ściany? Martwię się na wyrost?

    ja taką dużą mam. Styropian w miejscu mocowania wyciąłem aby czepiac sie
    drewna. Tylko trzeba wiedziec gdzie drewno pod tynkiem jest :-)

    b.

  • 3. Data: 2014-06-07 22:37:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-06-07 21:43, Budyń pisze:
> [...]
    >

    > ja taką dużą mam. Styropian w miejscu mocowania wyciąłem aby czepiac sie
    > drewna. Tylko trzeba wiedziec gdzie drewno pod tynkiem jest :-)

    To może warto na etapie budowy domu zrobić jakieś wzmocnienia? Np.
    dodatkową belkę i styropian na niej zamiast 10 cm - to 3 cm.

    Ma to sens?

    --
    MN

  • 4. Data: 2014-06-08 12:47:12
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > To może warto na etapie budowy domu zrobić jakieś wzmocnienia? Np.
    > dodatkową belkę i styropian na niej zamiast 10 cm - to 3 cm.

    taka belka dawałaby tylko pewnosc ze trafisz w drewno. Poza tym bez sensu :)
    Ja umiałem trafić bo u mnie podziałka jest znana i po 15latach mieszkania
    wierciłem w znany punkt. Przy typowym kanadyjczyku składanym z patyków to
    moze byc trudno - chyba ze obmierzysz go sobie i obfotografujesz w czasie
    budowy.

    No i gdyby taka belka -to kazałbym ją zrobić jako swego rodzaju nadproże w
    grubosci konstrukcji, a nie extra decha pomniejszająca ocieplenie.

    b.