  • 1. Data: 2014-05-29 12:01:24
    Temat: kanaliza a przydomowa oczyszczalnia.
    Od: a...@g...com

    Czy gmina moze skutecznie zakazac/zablokowac stawiania POS na posesjach obok ktorych
    idzie kanalizacja gminna?
    czy tez byc moze nie, a ekologicznosc obu rozwiazan jest wpisana w ustawy nadrzedne,
    zrownana w prawie i miejscowe plany zagospodarowania nic tu nie maja do gadania?
    nie znam sie na prawie, wiec moje pytanie moze byc niescisle, no ale wiecie przeca
    ocb.
    thx.

  • 2. Data: 2014-05-29 12:06:45
    Temat: Re: kanaliza a przydomowa oczyszczalnia.
    Od: "Budyn" <b...@r...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    > Czy gmina moze skutecznie zakazac/zablokowac stawiania POS na posesjach
    > obok ktorych idzie kanalizacja gminna?

    a jak moze zakazac? Zglaszasz budowe do starostwa, jesli w MPZP nie ma
    zakazu to ci zgloszenia nie uwala i mozesz budowac.
    Oczywiscie gmina ma interes zeby jak najwiecej osób sie podpielo wiec moga
    naciskac -ale chyba skutecznych narzedzi nie maja. Tzn maja tylko na etapie
    wydawania warunków zagospodarowania terenu lub uchwalania planów MPZP.

    b.

  • 3. Data: 2014-05-29 12:10:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-29 12:06, Budyn pisze:
> [...]
    > moga naciskac -ale chyba skutecznych narzedzi nie maja. Tzn maja tylko
    > na etapie wydawania warunków zagospodarowania terenu lub uchwalania

    Gdzieś czytałem, że przydomowa oczyszczalnia - jako wysoce ekologiczna -
    nie może być zabroniona ani nie można zmuszać jej użytkownika do
    korzystania z kanalizacji. Nie pamiętam jednak, gdzie to czytałem i jaką
    to ma moc prawną.

    Z drugiej strony - taka oczyszczalnia zasyfia jednak trochę okolicę i
    nie warto chyba umierać za nią w walce z urzędami.

    --
    MN

  • 4. Data: 2014-05-29 12:14:33
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Z drugiej strony - taka oczyszczalnia zasyfia jednak trochę okolicę i

    czym zasyfia?

    > nie warto chyba umierać za nią w walce z urzędami.

    kasa, misiu kasa :) Masz oczyszczalnie to masz tanszą wodę z sieci.

    b.

  • 5. Data: 2014-05-29 12:23:48
    Od: a...@g...com

    > jesli w MPZP nie ma
    > zakazu to ci zgloszenia nie uwala i mozesz budowac.

    zupelnie nie znam sie na tym...
    a jesli taki wpis jest to rownowazy sie to 'zakazem' tak czy inaczej?
    gdzie w planie to szukac? plan pewnie w gminie lub necie ...
    sa tam jakies sztywne podpunkty czy jak?
    Bo to pewnie mocno schematycznie bedzie i podobne wszedzie....

  • 6. Data: 2014-05-29 12:42:52
    Od: "Budyn" <b...@r...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    > zupelnie nie znam sie na tym...
    > a jesli taki wpis jest to rownowazy sie to 'zakazem' tak czy inaczej?
    > gdzie w planie to szukac? plan pewnie w gminie lub necie ...
    > sa tam jakies sztywne podpunkty czy jak?

    znajdz plan i poczytaj - powinien byc dostepny w publikacjach dzienników
    urzedowych, czasem to ciezkie do wyszukania. Najpierw zwiedz strone twojej
    gminy.

    b.

  • 7. Data: 2014-05-29 13:42:53
    Od: a...@g...com

    > urzedowych, czasem to ciezkie do wyszukania. Najpierw zwiedz strone twojej
    >
    > gminy.
    taki pkt tam znalazlem:

    10) w przypadkach braku mozliwosci podłaczenia do gminnej sieci kanalizacyjnej
    dopuszcza sie mozliwosc odprowadzenia sciekow zgodnie z obowiazujacymi przepisami do
    osadnikow bezodpływowych lub przydomowych oczyszczalni sciekow.

    calosc to chyba to:
    www.static.gieraltowice.pl/download/attachment/6265/
    tekst-pzp.doc

    jak to rozumiec? przy nie_braku czyli jak rura w drodze - zakaz?

  • 8. Data: 2014-05-29 13:44:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Thursday, May 29, 2014 12:14:33 PM UTC+2, Budyń wrote:
    > kasa, misiu kasa :) Masz oczyszczalnie to masz tanszą wodę z sieci.

    Ale czy to się na pewno opłaci? Oczyszczalnia kosztuje
    pewnie z 10 koła w sumie, czy za ścieki aż tyle się
    płaci że to się zwróci w sensownym czasie?

    L.

  • 9. Data: 2014-05-29 13:54:27
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-29 13:44, Lisciasty pisze:

    > Ale czy to się na pewno opłaci? Oczyszczalnia kosztuje
    > pewnie z 10 koła w sumie, czy za ścieki aż tyle się
    > płaci że to się zwróci w sensownym czasie?

    10k to chyba cena z panią do polerowania zbiornika tej oczyszczalni.

    Myślę, że 5-6 tys spokojnie wystarczy.

    A czy się opłaci? Gminy biorą ok 10 zł za m3 ścieków. 10 m3 miesięcznie
    - czyli 100 zł miesięcznie, 1200 rocznie. 5 lat i jesteś na zero.

    --
    MN

  • 10. Data: 2014-05-29 13:58:53
    Od: a...@g...com

    > www.static.gieraltowice.pl/download/attachment/6265/
    tekst-pzp.doc

    > jak to rozumiec? przy nie_braku czyli jak rura w drodze - zakaz?

    looknie ktos?
    bo do konca textu jadac znajduje paragraf 30, gdzie z kolei pisza ze wolno...