    From: "Tomek" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Moc grzejników przy kotle węglowym
    Date: Sun, 9 Oct 2011 15:19:29 +0200

    Użytkownik "Skimir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j6rvg0$1ge$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > Właśnie przygotowuję sobie zestawienie materiałów do budowy instalacji CO
    > i CWU.
    > Ponieważ w projekcie znalazłem parę błędów a i też wprowadziłem kilka
    > modyfikacji (zmiany ścianek działowych poddasza, zmiana kotła) więc
    > chciałbym zweryfikować ewentualnie ustalić nowe parametry grzejników.
    >
    > Dom będzie ogrzewany kotłem węglowym/miałowym/ekogroszek. Wstępnie planuję
    > opcję kotła gazowego ale to już w przyszłości.
    > Ściany z BK + styro 15cm. Poddasze ocieplone 25cm wełny. Brak piwnicy.
> [...]

    Moc grzejnikjów jest bardzo zależna od parametów zasilania.
    Jeśłi nie będziesz miał zaworu mieszzjacego (trójdrożnego) na kotle to
    parametry zasilania muszą być większe aby nie tworzyły się w kotle produkty
    niecałkowitego spalania opału. Trochę to pogarsza sprawność.
    Po drugie- czy zakłądasz, że nocą będzie temperatura chłodnijesza (i o ile
    st)-
    w przypadku "żonglowania" temperaturami grzejniki muszą być trochę
    większe. (choć zyski z tego żonglowania są naprawdę nieznaczne).
    Przy grzaniu ciagłym ogólnie przyjęcie 40W/m2 powinno wystarczyć.
    Duża rola też kształtu domu (zwartości), powierzchni okien, a nawet
    ich usytuowania wzgledem stron świata itp.
    Garaż w bryle domu wyziebia go i potrzebne jest dobre ocieplenie
    sufitu garażu. Ale nawet z tym ociepleniem Ale nawet z nim to pokój
    nad garażem jest najzimniejszy- co wiem z własnego doświadczenia.
    Tam bym dał największą moc grzejników.
    T.