    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    <1qjfnf4b2vpcn$.dlg@myjk.org> <5d3a154e$0$3393$426a34cc@news.free.fr>
    Date: Thu, 25 Jul 2019 23:09:55 +0200

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Czyli w sumie można by rzec, że jest to prąd "odpadowy". Z równie
    > odpadowego węgla.

    Coś jak klimatyzacja otwartego tarasu "odpadowym chłodem".

    > Ciekawa jest tutaj projekcja "większość = ja". Przy czym ładowanie EV za
    > pomocą słońca brzmi bardzo słusznie, tylko czy to działa również w nocy?
    > Bo w zasadzie to tylko wówczas samochód jest do tego dostępny...

    W nocy ładuje się (acz z pewnym obrzydzeniem) prądem z elektrowni węglowej.
    Za to w dzień daje się tej elektowni odpór prądem czystym i przejrzystym.
    To tak na razie jest, gdy 'większość = ja'. Jeśli rzecz się upowszechni,
    'early adaptors' przejdą dao mainstreamu, a większość rzeczywiście stanie
    się większością, to wtedy Druga Taryfa dalej będzie miała rację bytu.
    Ze stawką "dzienna razy cztery".

    Jarek

    --
    Lecz gdy spłynie mrok wieczorny