  • 1. Data: 2019-07-23 21:44:18
    Temat: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    -
    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/finanse-osobiste/m
    iliard-na-nowy-rządowy-program-mój-prąd-można-dostać
    -5-tys-zł-jest-limit-decyduje-kolejność-zgłoszeń/ar-
    AAEKaHN

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2019-07-23 23:44:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znaczy sie zdozeja. Moze nie o 5 klockow ale o 3 na bank. Dla obywateli nalepiej by
    bylo jak by nie bylo zadnych dotacji. Wolny rynek sam sie dobrze reguluje. Ale to co
    dobre dla ludzi nie jest dobre dla tych co rzadza. 1% od miliarda to 10 milionow. Kto
    bedzie szukal jednego procenta? Nikt.

  • 3. Data: 2019-07-24 11:02:28
    Temat: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 lipca 2019 23:44:22 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Znaczy sie zdozeja. Moze nie o 5 klockow ale o 3 na bank.

    podaż jest wieksza od popytu - nic nie zdrożeje

    b.

  • 4. Data: 2019-07-24 11:29:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 24 Jul 2019 02:02:28 -0700 (PDT), Budyń

    > podaż jest wieksza od popytu - nic nie zdrożeje

    Już nie wspominając że tam się chwalą dotacją 50% na 2-10kWp ale nie więcej
    niż 5000 gdzie przeciętnie kWp kosztuje 4500-5000. Ta dotacja to smiech na
    sali, tak samo jak ichniejsza elektromobilność i dotacje na zakup EV (125k
    limitu). Kolejna kiełbaska wyborcza aby zamydlić oczy że coś robią. Znaczy
    no właśnie, "coś" robią.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2019-07-24 14:56:16
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > limitu). Kolejna kiełbaska wyborcza aby zamydlić oczy że coś robią. Znaczy

    No nie przesadzaj, jak ktoś wstawi sobie 3kwp (za 13kpln - allegro za
    komplet z montażem i innymi pierdołami) to realnie będzie go ta
    instalacja kosztować 8kpln -> zwrot masz o 1/3 szybciej czyli na pałę
    zakładając - po 7 latach.
    Nie warto?
    Tylko jest ryzyko czy zdążysz;P

  • 6. Data: 2019-07-24 15:12:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 24 Jul 2019 14:56:16 +0200, sirapacz

> [...]
    > komplet z montażem i innymi pierdołami) to realnie będzie go ta
    > instalacja kosztować 8kpln -> zwrot masz o 1/3 szybciej czyli na pałę

    Myślisz, że ktoś się ze śmieciucha na prąd przesiądzie z taką wypaśną
    instalacją? Pomijając oczywiście czy w ogóle zdąży się dobić na dotację, bo
    ten miliardzik to straszna nędza. Może gdyby wzięli jeszcze miliardzik co
    poszedł na TVPiS i parę baniek co poszło na rydzyka i inne cyrki, to byłoby
    dla większej ilości ludu. Ale przecież wiadomo że to nie po to żeby lud
    miał, tylko żeby były pozory przed galopującymi wyborami. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2019-07-24 16:14:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wprowadzil bym dodatkowy warunek otrzymania dotacji. Ci co sa i byli przeciwni 500+
    nie dostaja zadnych dotacji.

  • 8. Data: 2019-07-24 18:35:32
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > dla większej ilości ludu. Ale przecież wiadomo że to nie po to żeby lud
    > miał, tylko żeby były pozory przed galopującymi wyborami. :P

    3kW nie zastąpi śmieciucha ale w wymaganiach nic na ten temat nie ma -
    jedynie umowa z ZE ma być kryterium dopuszczenia do dofinansowania. 1
    mld to mało ale przez limit 5kpln masz 200 000 instalacji + te, które
    zostaną wybudowane ale nie załapią się bo limit wyczerpano (myslę, że
    10% można liczyć bonusem). Mało? :D

  • 9. Data: 2019-07-24 18:35:45
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Wprowadzil bym dodatkowy warunek otrzymania dotacji. Ci co sa i byli przeciwni 500+
    nie dostaja zadnych dotacji.

    a jaki to ma związek?

  • 10. Data: 2019-07-24 19:12:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zle liczysz rozbijajac na drobne. Rzad chce miec gigawata w fotowoltaice. Gigawat w
    bloku weglowym kosztuje 6 miliardow zlotych. Rzad chce miec tyle samo za 1/6. To
    bylby super interes jak bysmy sami wyprodukowali ogniwa na tego gigawata. Za miliard
    zlotych do spolki z Chinczykami dalo by sie w Polsce postawic fabryke paneli fv. Ale
    nie bedzie takiej fabtyki i w Polsce beda panele zrobione przez szwabow. I to oni
    lykna kase. Oczywiscie podziela sie kasa z tymi co a w Polsce zrobili taki chujowy
    dla nas program.