    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    <5d3a91aa$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <s054zqypc0gu$.dlg@myjk.org>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <qhekv4$oqb$1@news.vectranet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <nhz9yt2up9xv$.dlg@myjk.org>
    Date: Fri, 26 Jul 2019 16:07:33 +0200

    Myjk napisał:

    > Widać bardzo dokładnie skok zapotrzebowania w cyklu dobowym.

    Proszę o pokazanie (albo nową definicję skoku).

    > Nikt też tak nie twierdził, prócz ciebie.

    Zacznij w końcu z głową analizować dlaczego mają taniej.
    Mają taniej, bo i tak prąd trzeba produkować dla maksymalnego
    zapotrzebowania, które wcale nie jest produkowane SPECJALNIE
    na rzecz grzania wody czy domu. Borze!

    Nie ja to pisałem. Nie ja twierdzę, że i tak trzeba produkować dla
    maksymalnego zapotrzebowania. Ja tylko pomyliłem się w rachunkach,
    22 - 16 to jednak 6, a nie 8GW.

    > W takim razie zacznij w końcu jakoś logicznie wyjaśniać Z JAKICH POWODÓW
    > energetyka pobudza od wielu lat zużycie po hejnale zachęcając do zakupu
    > tejże energii przez taryfowe obniżenie jej ceny.

    Żeby nie mieć zbyt dużych różnic -- to już było wyjaśnione.

    > Do tego stopnia że wręcz ZA DARMO prąd oddawali.

    Coś mnie ominęło. W której taryfie polski dostawca daje prąd darmo?

    > Czy ty w ogóle zdajesz sobie sprawę jakie ogromne koszty przypadają na
    > rozbujanie i wstrzymanie elektrowni konwencjonalnych w cyklu dobowym?

    Ogromne. Zgadłem?

    > Założę się, że gdyby wprowadzono taką "inteligentną sieć" to byłbyś
    > pierwszym który by krzyczał że to niesprawiedliwe, że kombinują tym
    > na szkodę ludzi, itd.

    Jak ktoś nie ma głowy do interesów, to nawet prosty zakład przegra.
    Ile mógłbym zarobić na tym zakładzie?

    --
    Jarek