eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora? › Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
  • Data: 2022-02-27 15:27:29
    Temat: Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26.02.2022 16:51, Janusz wrote:
> [...]
    użytkowania, trzeba o tym pamiętać ? Ale pomiar mebli - to samo robię tym pistoletem.
    > Dlatego kupiłem dawno temu medyczny do pomiaru temp ciała z rozszerzonym zakresem 0
    do 100 st. Medyczne mają ostrzejsze wymagania i jak na razie porównując z innymi
    mierzy ok.

    Ja mam jakiś uni-t (przydał się przy budowie i wykańczaniu), ale potem
    zainwestowałem w kamerę termowizyjną - dużo przydatniejsze narzędzie w
    domu i warsztacie. A do mierzenia gorączki używam termometru pod pachę.

    > Ja już w lato będę miał spokój, okien dachowych na południe nie mam a na dachu są
    panele które zakrywają większość dachu.

    Ja mieszkam tylko na parterze. Schody na starość odpadają, a i głową o
    nic nie zahaczam ;-) Strych to u mnie graciarnia, okna tam mam tylko na
    ścianach szczytowych żeby coś było widać.

    > A to nie kupowałeś szyb z tą powłoką? Ja 12 lat temu już takie kupiłem,
    > oprócz oczywiście argonu, ale chyba już go tam między szybami nie będzie
    > po tylu latach.

    Z jaką powłoką, żeby okno nie przepuszczało promieniowania cieplnego?
    Nie mam pojęcia, nie pamiętam teraz. Jeżeli mi takie proponowali (rok
    2018) to z jakiegoś powodu musiałem się nie zdecydować, nie wiem. W
    aucie po pierwszym roku wymieniłem folie bo 40% przyciemnienia to za
    czarno było dla mnie. To może z wyborem okien przy zakupie miałem
    podobne podejście (folie mogę zawsze zmienić na inną).

    > Ja mam dość 'chłodne' otocznie więc aż tak mocno się nie nagrzewa dom, na dodatek
    zacieniłem taras i jest fajnie.

    Ja póki co taras mam na szczere pole od południa. Trochę krzewów i
    drzewek już jest, ale jak te mają 1-1,5m to z osłoną od wiatru i słońca
    muszę jeszcze trochę poczekać. A Ty zacieniłeś zielenią czy dałeś
    zadaszenie nad tarasem?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz