eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora? › Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
  • Data: 2022-02-26 16:51:44
    Temat: Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pirometr ma element termoczuły którego rezystancja zmienia się w trakcie
    > użytkowania, trzeba o tym pamiętać ;-) Ale pomiar mebli - to samo robię
    > tym pistoletem.
    Dlatego kupiłem dawno temu medyczny do pomiaru temp ciała z rozszerzonym
    zakresem 0 do 100 st. Medyczne mają ostrzejsze wymagania i jak na razie
    porównując z innymi mierzy ok.

    > Przypuszczam że gdyby urządzenie grzewcze ustawić 24/7 i histerezę
    > wł/wył na nim 1C, to w dłuższym czasie temperatura płytek jak i paneli
    > dość znacząco by się wyrównała w całym domu.
    No nie, różnią się opornością cieplną na m2. Dlatego przy tej samej
    podłogówce róznice będą.

    Wtedy też można zmniejszyć
    > górną temperaturę płynu grzewczego...

    Tyle że ta temp będzie wyższa przy panelach niz płytkach i musi być
    wyższa od oporów cieplnych, inaczej podłoga przestanie grzać.

    > I to w zasadzie w trakcie grzania. Po wyłączeniu ogrzewania, kiedy
    > temperatura podłogi opada z 26C do 23C w domu nie następuje przecież
    > wprost proporcjonalna zmiana.
    Oczywiste :)

    > Ja dwa lata tempu na strychu dałem folie przyciemniającą (20%) typu
    > "lustro" na okna (od zewnątrz) i muszę stwierdzić, że różnica jest
    > spora. Jeżeli w upalny dzień kiedy wpadało tam słońce przez okno, nie
    > dało się długo stać przy oknie a w okolicy 17-18 na strychu panowało
    > ~29C, tak po założeniu foli:
    > - słońce wpadające przez okno, nie grzeje po plecach w sposób dokuczliwy
    > i nieprzyjemny
    > - maksymalna zanotowana temperatura na strychu od tamtej pory to 26C.
    Ja już w lato będę miał spokój, okien dachowych na południe nie mam a na
    dachu są panele które zakrywają większość dachu.

    > I to był test, bo nikt tych foli nie widzi a sam zakładałem ;-) Ale
    > zastanawiam się czy w tym roku nie dać foli na okna salonowe, tylko taką
    > bardziej profesjonalną (przezroczysta, a odbija 80% podczerwieni) - jako
    A to nie kupowałeś szyb z tą powłoką? Ja 12 lat temu już takie kupiłem,
    oprócz oczywiście argonu, ale chyba już go tam między szybami nie będzie
    po tylu latach.

    > taki element pasywny - jasne że klimą schłodzi się pomieszczenie, ale
    > nadal przypomina to siedzenie w aucie w którym niby klima przyjemnie
    > chłodzi a z drugiej strony pełne słońce nak...grzeje przez okno na klatę.
    Ja mam dość 'chłodne' otocznie więc aż tak mocno się nie nagrzewa dom,
    na dodatek zacieniłem taras i jest fajnie.

    --
    Janusz