eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora? › Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
    Date: Sun, 27 Feb 2022 16:34:42 +0100

    > Ja mam jakiś uni-t (przydał się przy budowie i wykańczaniu), ale potem
    > zainwestowałem w kamerę termowizyjną - dużo przydatniejsze narzędzie w
    > domu i warsztacie.
    No na pewno, tylko że sensowny sprzęt swoje kosztuje więc na razie
    korzystam z tego co mam.

    > A do mierzenia gorączki używam termometru pod pachę.
    Także :)
    Pirometr się używa dla małych dzieci do pomiaru w uchu, ale on jest
    zawodny więc dzieciom i tak mierzyliśmy normalnie a pirometr poszedł na
    inne wykorzystanie.

    > Ja mieszkam tylko na parterze. Schody na starość odpadają,
    Dlaczego? dopóki się da trzeba chodzić.

    a i głową o
    > nic nie zahaczam ;-)Strych to u mnie graciarnia, okna tam mam tylko na
    > ścianach szczytowych żeby coś było widać.
    To które okna zacieniałeś folią? pisałeś że strychowe.

    > Z jaką powłoką, żeby okno nie przepuszczało promieniowania cieplnego?
    Tak, okno (szyba) ma lekki kolor żółty, widać to np na białej firance.
    Szyby mają naparowaną powłokę odbijającą promieniowanie podczerwone,
    znacznie (80%) zmniejsza to emisję ciepła w stosunku do zwykłej szyby.

    > Nie mam pojęcia, nie pamiętam teraz. Jeżeli mi takie proponowali (rok
    > 2018) to z jakiegoś powodu musiałem się nie zdecydować, nie wiem. W
    > aucie po pierwszym roku wymieniłem folie bo 40% przyciemnienia to za
    > czarno było dla mnie. To może z wyborem okien przy zakupie miałem
    > podobne podejście (folie mogę zawsze zmienić na inną).

    > Ja póki co taras mam na szczere pole od południa. Trochę krzewów i
    > drzewek już jest, ale jak te mają 1-1,5m to z osłoną od wiatru i słońca
    > muszę jeszcze trochę poczekać. A Ty zacieniłeś zielenią czy dałeś
    > zadaszenie nad tarasem?
    Mam zadaszenie, płaski daszek 5*4m pokryty dachówką cementową. A wkoło
    zieleń.

    --
    Janusz