    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Moja budowa
    Date: Tue, 19 Oct 2010 12:51:17 -0700 (PDT)
    <i96v9k$f5r$1@node1.news.atman.pl> <i9787j$squ$1@inews.gazeta.pl>
    <i97qkg$3v5$1@opal.futuro.pl>
    <f...@d...googlegroups.com>
    <o...@l...dom>
    <2...@l...googlegroups.com>
    <i99nu2$1to$1@inews.gazeta.pl> <i9a5o3$f42$1@inews.gazeta.pl>
    <i9eoe6$f3d$1@news.onet.pl> <i9epob$iot$1@news.onet.pl>
    <i9esdk$b23$1@node1.news.atman.pl> <i9f12s$70c$1@news.onet.pl>
    <o...@l...dom> <i9fcer$r45$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@l...dom> <i9gnm9$nt0$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@l...dom> <i9hjie$ot5$1@opal.futuro.pl>
    <o...@l...dom> <i9i8fd$8tm$1@opal.futuro.pl>

    On 18 Paź, 21:51, "kiki" <k...@k...net> wrote:

    > Jeszcze zapytam czy mocno ci ziębią te działówki?
    > Ja mam wełnę 20cm położoną od góry ale niestarannie i dobrze by było wsypać
    > wełnę z worków taka siekaną albo granulki styropianowe tylko się boję, że
    > gdzieś wypadną :albo je wywieje przez kalenicę -)

    > Najgorszy jest wiaterek w częsci nieuzytkowej strychu pod kalenicą. Tam
    > zewsząd wieje i nie wiadomo jak się tego pozbyć. Przez to wiatr wpada pod
    > deski podłogi i tam podwiewa wełnę, wpada w puste metalowe profile sufitowe,
    > oczywiście bez wełny.
    > Ta budowlanka to draństwo.

    Ja sobie dzialowki (malo ich mam) postawilem rowno pod krokwiami i
    szczeline miedzy murem, a drewnem wypelnilem szczelnie pianka. Ogolnie
    we wszystkie kąciki i zakamarki, do ktorych nie dalo sie wepchnac
    welny albo nawet sie wepchnelo ale byla luzna - wstrzyknalem troche
    pianki. Opianowalem tez cala krawedz (od wewnatrz) styku murlaty ze
    scianka kolankowa. Potem to lekko wyrownalem i na to przyszla welna
    (od scianki kolankowej do welny miedzy krokwiami). Potem trzeba
    jeszcze dobrze zrobic folie paroszczelna tak zeby byla przyklejona
    klejem butylowym do kazdego kawalka muru. Folia przy scianie
    kolankowej tez jest u mnie u dolu przyklejona tasma butylowa +
    przycisnieta na calej dlugosci listwa tynkarska (kolkami do scianki).
    Zadna para sie nie przedostanie. W druga strone wiatr rowniez nie ma
    szans :) Dowodem na szczelnosc bylo "nadmuchiwanie" sie calej folii
    przez wiaterek jak jeszcze nie byla przycisnieta plytami.. No i nic mi
    nie wieje, a sciany wszystkie cieplutkie :)

    > Trzeba było robic w innej kolejności. najpierw wieszaki i ruszt do sufitów
    > bez deskowania podłogi wyżej, dalej tam trzeba było wejść na nieprzybitych
    > deskach i płytach osb i zastanowić sie co ocieplić. A u mnie najpierw zabili
    > deskami wełne wciskali z dołu.
    > Wiem na pewno, że jest wiele odkrytego betonu pod tymi deskami.

    Trzeba to bylo zrobic betonowe skosy i ocieplic porzadnie styropianem
    z zewnatrz :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.