  • 1. Data: 2013-03-05 14:54:08
    Temat: Mostek cieplny ku przestrodze - rozwiazanie
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    W nawiązaniu do wątku o mostku cieplnym powodowanym przez zbyt długie
    grzybki.

    Właściciel zrobił odkrywkę: zerwał w jednym pomieszczeniu płytę i folię i
    drugą warstwę wełny. Rezultaty są niestety zgodne z oczekiwaniami:

    1. W profilach nie ma wełny
    2. Wełna między krokwiami jest ułożona bardzo szczelnie - nic nie wieje ani
    nie widać najmniejszych szpar.
    3. Grzybki są zimne w dotyku, a po nocy skrapla się na nich wilgoć.

    Smutne wnioski są zgodne z przypuszczeniami. Grzybki stanowią mostek
    cieplny. Kwestia naprawy tej fuszerki pozostaje ciągle otwarta, będę
    oczywiście informował o postępach.

    Ps. Wczoraj znowu byłem na ciekawej budowie - tym razem nie byłem wołany do
    jakiegoś konkretnego problemu tylko poproszono mnie bym rzucił okiem.
    Wszedłem przez schody strychowe do tego "stryszka" ponad jętkami aby ocenić
    jak ułożona była wełna i co zobaczyłem? Gdzieniegdzie wełna była tak
    ściśnięta, że wypełniała tylko połowę wysokości jętek czyli na wysokości
    jętek 20cm była ściśnięta do 10cm. Gdzieniegdzie natomiast były szpary na
    2cm pomiędzy kawałkami wełny. Poprawiłem co się dało, uzupełniłem braki, ale
    to tylko 1/3 izolacji pozostają jeszcze połacie dachu, a tam dostępu brak.
    Jeśli tak samo jest między krokwiami to z zakładanej lambdy nic nie wyszło,
    a inwestor się o tym dowie dopiero w przyszłym sezonie grzewczym.

    Tak więc za rok zobaczymy tu wątek mam poddasze ocieplone 30cm wełny URSA
    Platinum a płacę majątek za ogrzewanie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2013-03-05 15:07:38
    Temat: Re: Mostek cieplny ku przestrodze - rozwiazanie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 marca 2013 14:54:08 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Tak wi�c za rok zobaczymy tu w�tek mam poddasze ocieplone 30cm we�ny URSA
    >
    > Platinum a p�ac� maj�tek za ogrzewanie.
    Niestety ale to co piszesz tylko potwierdza moje obserwacje.
    OCIEPLENIE PODDASZA TRZEBA ZROBIC SAMEMU.
    To jest precyzyjna i bardfzo niewdzięczna robota i żadnemu "najemnikowi" nie będzi
    esię chciało bawić w dokładne docinanie itp.
    Dodatkowo tu fuszerke łatwo ukryc i jest trudnoa do zlokalizowania.
    Wyjścia sa więc dwa:
    1. Zlecić komus robote i ciągle stac i pilnować-
    2. Zamiast robić jak w pkt1 lepiej robic samemu.

    Znam mnóstow osób robiących w "budowlance" I to zarówno tzw Mietków jak i osób
    prowadzących firmy.
    Ńie zanm wśród nich nikogo któremu bym zaufał zlecając ocieplenie poddasza.

  • 3. Data: 2013-03-05 15:31:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > Wyjścia sa więc dwa:
    > 1. Zlecić komus robote i ciągle stac i pilnować-
    > 2. Zamiast robić jak w pkt1 lepiej robic samemu.

    Oczywiście że samemu - chcesz mieć dobrze zrób to sam!

    A uciążliwość zależy mocno od rodzaju wełny. Ja np. robiłem u siebie w
    SuperMacie i używałem tylko maseczki na twarz, rękawice nie były potrzebne a
    gołą ręką lepiej czułem czy wsunąłem docięty kawałek dobrze między krokwie
    czy gdzieś się zawinął. Całe ocieplenie (ponad 120m2 połaci) zajęło mi 2
    tygodnie wieczorami po 2-3 godziny dziennie. Do tego należy doliczyć tydzień
    na przykręcenie grzybków, ale wtedy jeszcze nic nie pyliło.

    > Znam mnóstow osób robiących w "budowlance" I to zarówno tzw Mietków jak i
    > osób prowadzących firmy.
    > Ńie zanm wśród nich nikogo któremu bym zaufał zlecając ocieplenie
    > poddasza.

    Niestety taka smutna prawda. Choć np. znajomy budowlaniec z Niemiec mi
    kiedyś opowiadał jak to wygląda u nich: inwestor nic nie płaci z góry, a
    przed zapłaceniem jest robiony test na szczelność paroizolacji + test kamerą
    termowizyjną. Jeśli budynek obleje taki test to zlecający nie płaci
    wykonawcy. Kiedyś takie testy robili tylko w przypadku domów pasywnych, ale
    podobno coraz częściej robią je na zwykłych budowach.

    Ale niestety ten sam budowlaniec ma też firmę w Polsce i tu już oczywiście
    nie trzyma poziomu jakości. Normalne prawo rynku klient nie wymaga to
    wykonawca robi byle jak. Dlatego coraz częściej skłaniam się ku tezie że to
    nie wykonawców mamy kiepskich a nadzór, a raczej jego kompletny brak w
    przypadku większości budów.

    W przypadku ocieplenia wystarczyłoby aby inwestor wszedł na ten stryszek co
    ja wszedłem i sam by te fuszerkę dawno odkrył, ale nie wszedł ani on ani
    kierbud.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-03-05 19:38:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Tak więc za rok zobaczymy tu wątek mam poddasze ocieplone 30cm wełny
    > URSA Platinum a płacę majątek za ogrzewanie.

    i dlatego 10cm XPS na deskowaniu daje lepsze efekty niż 30cm wełny do dupy
    ułożonej i jeszcze podwiewanej zimnym powietrzem.

  • 5. Data: 2013-03-06 08:39:52
    Od: r...@g...com

    W dniu wtorek, 5 marca 2013 19:38:55 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > i dlatego 10cm XPS na deskowaniu daje lepsze efekty niż 30cm wełny do dupy
    >
    > ułożonej i jeszcze podwiewanej zimnym powietrzem.

    a szczelnia wentylacyjna pod deskowaniem? Jeśli jest, to ocieplenie od góry nie ma
    sensu. Jeśli nie ma,.. to drewno pod XPS-em zgnije?

  • 6. Data: 2013-03-06 09:09:26
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > a szczelnia wentylacyjna pod deskowaniem? Jeśli jest, to ocieplenie od góry nie ma
    sensu.
    Jeśli nie ma,.. to drewno pod XPS-em zgnije?

    Wiezba jest widoczna i wentylowana od wewnatrz.
    Rozwiazanie Marka zastosowalem u siebie. Z tymze zamiast XPSa dalem
    plyty z pianki. Polecam...

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 7. Data: 2013-03-06 11:51:20
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >OCIEPLENIE PODDASZA TRZEBA ZROBIC SAMEMU.

    Jeśli ktoś ma naprawdę dużo czasu i ma kogoś do pomocy i potrafi to czemu
    nie ...
    Tyle że samo włożenie wełny to nie jest może wielki problem. Największy
    problem to stelaż i późniejsza obróbka i montaż KG

    U mnie 2 ludziom zrobienie poddasza zajęło półtora miesiąca. Robili po 7-8
    godzin dziennie. Fakt robili wolno i im się nie spieszyło. Gościu który
    robił zajmuje się tym od kilkunastu lat i od kilku lat robi to w Niemczech
    (ma firmę w Niemczech).
    U mnie było około 150m2 do położenia wełny + zabudowa.

    To naprawdę sporo ciężkiej roboty. Najpierw u mnie nabicie papiaków co 20cm
    , wykonanie sznurowania (szczelina wentylacyjna 2cm) , potem sznurowanie ,
    potem wełna , potem wieszaki ES (zdecydowaliśmy na ES bo mimo że więcej
    roboty z tym to są pewniejsze (pewniej trzymają). Gościu powiedział że miał
    już kilka sytuacji że "wypinały" się grzybki ...
    Grzybki "lubią" fachowcy bo łatwiej i szybciej. Tyle że do grzybków powinny
    byc naprawdę najwyższej jakości profile aby potem profile się nie oderwały
    Es-ki są duuuużo bardziej wytrzymałe i nie ma szansy aby połącznie sie
    rozłączyło. Tyle że jest więcej roboty z tym ...
    A "fachowiec" ma to gdzieś czy za kilka lat to sie nie zacznie sypać ..
    Zawsze można zwalić winę na kiepskie elementy ...

    Szczerze mówiąc co dziennie kontrolowałem robotę i kilka razy ich mocno
    opieprzyłem i musieli poprawiać bo "zaczęli iść na skróty". U mnie przez
    umową od razu powiedziałem że codziennie będzie kontrola i będą poprawiali w
    razie czego , dodatkowo było płatne w ratach po zakończeniu danego "cyklu"
    pracy.

    Sam bym tego w życiu nie zrobił. Goście się nieźle namęczyli bo były
    krzywizny i trzeba bylo korygować. Później obróbka okien i itd ...

    Wiem jedynie że trzeba niestety kontrolować pracę i od razu powiedzieć przy
    podpisaniu umowy że będzie nadzór ...

    Prawdziwy fachowiec się na to zgodzi i nie będzie widział problemu.

  • 8. Data: 2013-03-06 12:28:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 6 marca 2013 11:51:20 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > Tyle że samo włożenie wełny to nie jest może wielki problem.

    To jest własnie największy problem

    >Największy
    >
    > problem to stelaż i późniejsza obróbka i montaż KG

    A to juz mozna zlecic fachowcą jak samemu się nie czuje na siłach.
    Tu jak coś spiernicza to nie będzie miało wpływu na koszty ogrzewania
    Najważniejsze jest dokładne ułopżenie obu warstw wełny.

    > To naprawdę sporo ciężkiej roboty. Najpierw u mnie nabicie papiaków co 20cm
    >
    > , wykonanie sznurowania (szczelina wentylacyjna 2cm) , potem sznurowanie ,

    Zamiast tego lepiej między krokwie membranę wysokoparoprzepuszczalną dac.

    > potem wełna , potem wieszaki ES (zdecydowaliśmy na ES bo mimo że więcej
    >
    > roboty z tym to są pewniejsze (pewniej trzymają). Gościu powiedział że miał
    >
    > już kilka sytuacji że "wypinały" się grzybki ...

    Widocznie nie potrafili na grzybkach robić wiec namówili Ciebie na esy.
    Nie widze możliwości aby stelarz wypiął się z prawidłowo zamontowanych grzybków.
    Zalety grzybków to takie że po ich zamontowaniu można zdjęć profile i dopiero układać
    obie warstwy wełny druga nijako nabijajac na grzybki i dopiero wełne docisnąc
    profilami(tez wypełnionymi w środku wełna).

> [...]
    > A "fachowiec" ma to gdzieś czy za kilka lat to sie nie zacznie sypać ..
    > Zawsze można zwalić winę na kiepskie elementy ...

    Bzdurne gadanie fachowców ze złymi nawykami(panie my tak robim od dawna).
    No i wg mnie stelarz na grzybkach jest dużo bardziej stabilny.
    Mówimy oczywiście o skosach na poddaszu.

    Tak to powinno wygladać

  • 9. Data: 2013-03-06 12:57:13
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > W przypadku ocieplenia wystarczyłoby aby inwestor wszedł na ten stryszek
    > co ja wszedłem i sam by te fuszerkę dawno odkrył, ale nie wszedł ani on
    > ani kierbud.

    Trzeba wymienic wykonawcow. Piszesz, ze mogl sam wejsc. A co on sie zna? Nie
    po to bierze fachowcow, zeby zrobili bo on nie ma czasu, oni na tym maja sie
    znac i robic tak jak trzeba. Nic nie tlumaczy partactwa.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2013-03-07 05:26:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > a szczelnia wentylacyjna pod deskowaniem? Jeśli jest, to ocieplenie
    > od góry nie ma sensu. Jeśli nie ma,.. to drewno pod XPS-em zgnije?

    a po co jakieś szczeliny... :)

    drewno jest piekne i od spodu mamy żywe drewno, tylko trzeba łądnie
    oszlifować krokwie i deskowanie zrobić w statusie na widok.