  • 11. Data: 2013-03-14 19:46:09
    Temat: Re: Mostek cieplny ku przestrodze - rozwiazanie
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    news:kh4te1$vvg$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > Gdzieniegdzie wełna była tak ściśnięta, że wypełniała tylko połowę
    > wysokości jętek czyli na wysokości jętek 20cm była ściśnięta do 10cm.
    > Gdzieniegdzie natomiast były szpary na 2cm pomiędzy kawałkami wełny.
    > Poprawiłem co się dało, uzupełniłem braki, ale to tylko 1/3 izolacji
    > pozostają jeszcze połacie dachu, a tam dostępu brak. Jeśli tak samo
    > jest między krokwiami to z zakładanej lambdy nic nie wyszło, a
    > inwestor się o tym dowie dopiero w przyszłym sezonie grzewczym.
    >
    > Tak więc za rok zobaczymy tu wątek mam poddasze ocieplone 30cm wełny
    > URSA Platinum a płacę majątek za ogrzewanie.

    Bo poddasza użytkowe to samo "zuo".
    Nie ma to jak normalny strop betonowy + warstwa styropianu, a na nim
    wylewka, a powyżej nieocieplony, nieużytkowy strych.

  • 12. Data: 2013-03-14 20:44:47
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > a po co jakieś szczeliny... :)
    >
    > drewno jest piekne i od spodu mamy żywe drewno, tylko trzeba łądnie
    > oszlifować krokwie i deskowanie zrobić w statusie na widok.

    Niewątpliwie to są zalety.
    Niestety takie dachy mają także i wady:
    Palą się szybko, a przy tym utrudniają ucieczkę, ponieważ takie płyty
    podczas spalania, wydzielają masę dymu i toksyn.
    Deski pod taką płytę także nie są najszczęśliwszym rozwiązaniem. O wiele
    lepiej się tu sprawdza OSB.
    Bezpośrednio na OSB można przykręcić płyty gipsowokartonowe, które są
    niepalne lub panele z ognioodpornego MDF-u, pozostawiając krokwie na
    wierzchu. Krokwie koniecznie muszą być strugane i zaimpregnowane
    preparatem ognioochronnym np. Fobos. Zarówno preparat jak i struganie
    drewna ma na celu ochronę przed ogniem. Drewno strugane o wiele trudniej
    jest zapalić.

    Swoją drogą to zastanawia mnie dlaczego tak małą popularnością cieszą
    się płyty warstwowe tzn. płyty zbudowane z dwóch blach, a pomiędzy nimi
    poliuretan, styropian lub nawet wełna mineralna.
    Przecież jeżeli komuś się nie podoba taka płyta na dachu to może ją
    pokryć zarówno papą zgrzewalną, gontem bitumicznym, blachodachówką czy
    nawet dachówką. Zapewnia dobrą izolacyjność, łatwy montaż, dużą
    wytrzymałość mechaniczną, dużą odporność na ogień. Co najważniejsze to
    dużą odporność na głupotę wykonawców. Po prostu trudno jest cokolwiek
    spierniczyć.

  • 13. Data: 2013-03-14 21:22:11

    W dniu 2013-03-14 19:46, uzytkownik pisze:

    > Nie ma to jak normalny strop betonowy + warstwa styropianu, a na nim
    > wylewka, a powyżej nieocieplony, nieużytkowy strych.

    Nie zapomnij, że wtedy musisz jeszcze ocieplić ściany kolankowe od
    wewnątrz :-) Jeśli nie chcesz mieć mostków.

    M.