    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: NTG O google maps tym razem
    Date: Mon, 31 Jul 2017 13:17:11 +0200

    W dniu 2017-07-31 o 11:46, Kris pisze:
    > Bodajże Adam Sz swego czasu wychwalał tu Google Maps jakie to mądre, korki omija
    itp.
    > Z zasady omijam takie wynalazki ale wczoraj z nudów zainstalowałem i potestowałem
    > Wyjazd nad morze- okolica doskonale mi znana ale odpaliłem Google
    > 2 km od mojego domu od ok 2 miesięcy droga jest zamknięta bo rondo robią i jest
    oficjalny objazd sporo dookoła.
    > Miejscowi omijają to miejsce przejeżdżając przez osiedle domów więc drogi nie
    nadrabiają.
    > Mapy Google nie wiedza że jest budowa ronda i kierują tam kierowców- widać to po
    rejestracjach- zawracają tam sami przyjezdni którzy zaufali Google a nie patrzyli na
    tabliczki o objazdach
    > Jedziemy dalej- 5km przed nadmorską miejscowością robią drogę i teraz są tam korki
    na godzinę, dwie.
    > Jako tubylec znam kilka objazdów przez okoliczne wiochy ale Google kierowało mnie
    główną drogą pokazując ze korek 10min. Co było totalną nieprawdą bo w tym czasie
    korek był już na godzinę a ok południa wydłużył się do 2 godzin. Tak- ok 6km dwie
    godziny.
    > Jechałem bocznymi drogami nadrabiając ok 8 km ale omijając korek a Google Maps
    uparcie kierowało mnie na główną drogę żebym stał w tym korku
    > Po 3 godzinach znudziło nam się leżenie na plaży więc postanowiliśmy wracać
    > Z ciekawości dzwonię do kumpla który busami jeździ i w związku z tym musi główną
    trasa(nie może wiochami bo linia regularna)
    > Pytam jak tam na głównej trasie- mówi korek na wyjeździe na 1,5godz z racji robót
    drogowych.
    > Odpalam Google i gdzie mnie kieruje? Na ten korek. A przez okoliczne wiochy bardzo
    przyzwoita droga i tylko 8 km dalej.
    > Załapało dopiero po ok 6km i przestało kierować na drogę główną a zaczęło prowadzić
    bokami
    > Ze dwa lata temu jak mnie Gogole w Niemczech wyprowadziło nie wiadomo gdzie to
    przestałem z tego korzystać. Teraz w ramach testu odpaliłem i znowu lipa
    > Zamknięta 2 miesiące droga a GM nic o tym nie wie. Korek na 1-2godz a GM pokazuje
    10min;)

    Ja się GM czasem posiłkuję, ale generalnie ślepo w niego zdecydowanie
    nie wierzę. Bo też nie raz moja znajomość terenu i tego gdzie lubi się
    korkować zdaje egzamin zdecydowanie lepiej.
    Nie mniej w nieznanym terenie już nie tak prosto i tu się nawigacja
    jakaś przydaje, a już lepiej mieć taką, co chociaż próbuje brać pod
    uwagę korki i czas przejazdu niż zwykłą offline'ową.
    Osobna kwestia jaki tam miałeś to wszystko w GM poustawiane. Ja mam
    zawsze preferencję na jak najszybszą trasę.

    Plus mam takie jedno miejsce na przykład, gdzie dobrym manewrem jest
    dojechanie do pewnego etapu główną drogą, po czym nawrotka i ominięcie
    całego korka, który się tworzy przed światłami bocznymi drogami. Ale
    droga dwujezdniowa, zawracać nie można ani skręcać w lewo. Zjeżdża się
    więc na krzyżówce w prawo w osiedlową uliczkę, tam nawraca i wyjeżdża
    skręcając w lewo, po czym od razu w prawo i jesteśmy na wspomnianych
    bocznych drogach do objazdu. Takiego manewru jeszcze żadna nawigacja jak
    dotąd nie umie, a jest generalnie w tych okolicach najsensowniejszy, bo
    każda inna trasa wiąże się z mniejszymi lub większymi korkami na
    jednych, bądź drugich światłach.

    Pzdr
    --
    /__/_* /