    Subject: Re: NTG Są normalni usługodawcy
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 4 Nov 2019 18:00:31 +0100

    W dniu 2019-11-04 o 14:44, WS pisze:
> [...]
    to zauważy w minut. Jedyna strata(oprócz jego 5 minut) to kolejne dwa dni
    oczekiwania na kolejna cewkę.

    > Ale mechanik ma ten sam problem, jesli nie jest wyspecjalizowany w jednej marce
    (czy tez ASO) i nie ma czesci na stanie, to zamawia w ten sam sposob co klient, czyli
    przyjedziesz i... nie pasuje. Kiedys tak mialem z Astra F, umowilem sie na wymiane
    termostatu, podalem wszstkie dane jakie chcieli, zamowili, przyjechalem, rozkrecicli
    i... nie pasuje, na szczescie bylo dosc wczesnie i jeden z mechanikow pojechal
    osobiscie po pasujacy... Kosztowalo mnie to tylko extra 2h czekania. Gdybym mial
    swoj, to raczej by pasowal ;)

    Ale obecnie mechanik nigdzie nie jeździ, bo to hurtownicy do niego
    jeżdżą. Obecnie są hurtownie mobilne, zaopatrujące mechaników. Mechanik
    wykonuje telefon i część jest mu dowożona do warsztatu i to w kilku
    wersjach. Dowożą mu, kiedy auto jest rozebrane i może dany element
    porównać. Tak to przynajmniej u nas działa.

    Jak miałbym się sam zająć poszukiwaniami to zajęłoby mi to kilka dni, a
    i tak zamówiony element mógłby być niedobry. Nie mam czasu ani też nie
    mam ochoty się pierniczyć samemu.

    W układzie takim, że to mechanik sprowadza części mam tę pewność, że jak
    się umówię z nim na wtorek na wymianę danej części to auto odbiorę we
    wtorek lub najpóźniej w środę jak to będzie większa robota. Za to
    mechanikowi płacę za robotę i za to mechanik zarabia na materiałach.
    Obydwaj mamy być zadowoleni tzn. ja z dobrze i szybko zrobionej roboty,
    a on z tego, że zarobił godziwie. Hurtownik także musi zarobić, bo za
    darmo jeździł nie będzie.

    Nigdy z żadnym mechanikiem nie dochodziłem się, że jest za drogo.

    Oczywiście jak spróbuje mnie orżnąć, że coś wymienił, a tego nie zrobił
    to ma u mnie przejebane.