    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Na polsracie nocnik
    Date: Sun, 15 Jan 2017 22:17:26 +0100
    <b...@g...com>
    <f...@g...com>
    <3...@g...com>
    <6...@g...com>
    <587bd6ff$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <o5gmrc$12h5$1@gioia.aioe.org>
    <2...@g...com>

    W dniu 2017-01-15 o 21:55, Budyń pisze:

    > Prezydent miał prawo ułaskawić byłego szefa CBA na dowolnym etapie
    > procesu - uznał warszawski sąd.
    > http://www.rp.pl/Polityka/303309885-Legalne-ulaskawi
    enie-Kaminskiego.html

    Sąd

    pod nadzorem pana zero, więc co miał orzec?
    Powiedz mi, jak można kogoś ułaskawić, skoro nie został prawomocnie skazany?
    Taka sama konstrukcja jak skazać niewinnego. W tym obozie to żadna różnica

    > a to juz czysta polityka - moze ktos sie łudził ze pis da sie zrobic
    > na tak prymitywny numer - i znów -to platforma dala pretekst do
    > rozpierdzielenia trybunalu w drobny mak. A wobec tego ze TK
    > ewidentnie nie był samodzielny i niezalezny a stal po stronie
    > odsunietego ukladu został ubity.
    > http://fakty.interia.pl/opinie/ziemkiewicz/news-tryb
    unal-partyjnych-cwaniaczkow,nId,1933070

> [...]
    > zastosowania (sam też zresztą orzekał, co prawda w nieco innym
    > kontekście, że niekonstytucyjne jest narzucanie prezydentowi terminu
    > zaprzysięgania sędziów). Choć "zabezpieczenie" Trybunału było z
    > sufitu wzięte, teraz służy do konstruowania wykładni, na mocy której
    > tych pięciu sędziów już zaprzysiężonych nie zostało konstytucyjnie
    > wybranych.
    >
    > Więc, tak czy owak, ma być po naszemu. To znaczy, po peowsku. Wy,
    > politycy, obrońcie nas jakoś przed PiS-em, a wykładnia się znajdzie,
    > my, profesorowie, w wykładniach jesteśmy nieźli.

    Jak się zaczyna dyskutować i podważać wyroki TK, które są ostateczne, to
    się:
    a. kompromituje
    b. naraża na Trybunał Stanu.

    Pierwsi sędziowie zostali prawomocnie wybrani, wybór dublerów unieważnił
    TK, więc NIKT nie może tych wyroków kwestionować. Ani prezes, ani tym
    bardziej PAD.

    --
    Pete