  • 111. Data: 2022-02-03 00:12:49
    Temat: Re: Najem nowych mieszkań coraz bardziej nieopłacalny dla wlascicieli
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 2 Feb 2022 13:51:26 -0800 (PST), w
    <1fb95bb4-231a-4416-bab4-cf3791727165n@googlegroups.
    com>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Powyzsze i tak nie zmienia tego że młoda mieszkania w tej cenie za m2 nie znalazła.
    > Bądź uprzejmy i.podlinkuj gdzie na teraz w Łodzi znajdę 70-80m2 do wynajmu za
    64ozl.
    > Ps
    > Wiem że ani mnie ani mojej młodej w dowodzie nie masz ale może jednak pomoz
    potrzebującym.

    i zapadła cisza

  • 112. Data: 2022-02-03 00:13:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 2 Feb 2022 06:10:47 +0000, w <std798$e1d$1@dont-email.me>, ddddddddddddd
    <d...@f...pl> napisał(-a):

> [...]
    com>, Zenek Kapelinder

    tym że będzie wynajmował straci i to bardzo dużo. Przecena bardzo nie dotknie
    posiadaczy nieruchomości w super atrakcyjnych miejscach. Reszta nieruchomości przy
    cenach wywoławczych na poziomie 1/3 dzisiejszych będzie stała pusta.

    > akurat krótkoterminowo spadki mogą być - chyba na Ukrainie (i gdzieś
    > jeszcze, nie pamiętam) były spadki 80% (tak mi się kojarzy) wywołane
    > konfliktem z Rosją

    Chyba na nieruchomości w Donbasie :D

  • 113. Data: 2022-02-03 00:15:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 1 Feb 2022 22:15:22 -0800 (PST), w
    <7755a484-3d24-43f2-b501-20da02f0c83fn@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    cenach wywoławczych na poziomie 1/3 dzisiejszych będzie stała pusta.

    Mam. Twoje niskie IQ to argument wystarczający, by rzeczywistość była odwrotne
    od twoich banialuk.

    > Temat jest wkurwiajacy dla wszystkich którzy mają kredyty mieszkaniowe czy
    budowlane.

    Tak, od 2000 roku. Pamiętam jak bzdurzyłeś wtedy, że nie opłaca się brać
    kredytu 20% rocznie na nieruchomość wartą 100 tys. zł.

    A teraz leżysz i kwiczysz.

    > Dzisiaj kolejne wyliczenie ile urośnie rata która rok temu wynosiła 1300 złotych.
    Wyliczyli że ok 2200 będzie wynosiła jak jakaś stopa procentowa dojdzie do 5%

    Przed obniżką stóp też wynosiła 2200zł.

    ( reszty nie czytam bo szkoda czasu na przytępawe brednie )

  • 114. Data: 2022-02-03 00:38:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 2 lutego 2022 o 22:23:34 UTC+1 Kris napisał(a):
    > Przepraszam Ciebie- starymi danymi dysponowałem
    > 400zl zeznawales że płacisz ale to 2015 rok był bodajze.
    > Teraz piszesz 640zl to wzrost o 60proc przez 6 lat
    > Warto więc wynajmować takim jak Ty czy nie warto wynajmować takim jak Ty?
    Sam czynsz niewiele zdrożał. Drożała przede wszystkim woda i śmieci. Żeby było
    ciekawiej wszyscy co mieszkają w tej kamienicy mają bezpłatne miejsca parkingowe na
    podwórku.

  • 115. Data: 2022-02-03 00:57:35
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 3 February 2022 at 00:39:00 UTC+1, 4...@g...com wrote:
    > Sam czynsz niewiele zdrożał. Drożała przede wszystkim woda i śmieci. Żeby było
    ciekawiej wszyscy co mieszkają w tej kamienicy mają bezpłatne miejsca parkingowe na
    podwórku.
    za smieci to powinni doplacać
    wszelka makulatura, papiery, tektura to wysokokaloryczne paliwa dla elektrociepłowni

    wszystkie plastiki to wysokokaloryczne paliwo dla elektrociepłowni

    blachę, zlom, wiadomo, że skupuje złom

    szkło to stluczka, jakościowy dodatek do betonu

    odpady biologiczne, organiczne to bardzo drogi nawóz organiczny po fermentacji

    A zmieszane, nadal spalają spalarnie i produkują ciepło, bo tez kaloryczne

    Brókselka pomieszała ludziom w głowie i to co jest wartosciowe jako paliwa, jest
    uznawane za smieci, a to wysokokaloryczne paliwo

    A nawóz organiczny to także ścieki komunalne z toalet

  • 116. Data: 2022-02-03 01:17:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 2 lutego 2022 o 22:51:28 UTC+1 Kris napisał(a):
> [...]

    > Ps
    > Wiem że ani mnie ani mojej młodej w dowodzie nie masz ale może jednak pomoz
    Obstawiam że w tej cenie nigdzie nie znajdzie. Moje mieszkanie to stara sprawa sprzed
    trzydziestu kilku lat. Wyszły wtedy przepisy że właściciel ma prawo wynająć wolne
    mieszkanie w budynku z mieszkaniami do wynajęcia na zasadach rynkowych. Wtedy
    wynająłem i od tamtego czasu chroni mnie prawo jeśli idzie o podwyżki czynszu. Na
    przykład nie może podnieść o więcej niż 3% wartości odtworzeniowej rocznie.
    Bywały okresy że przez kilka lat nie podnosił z tego tytułu czynszu. Od nowego roku
    podniósł symbolicznie czynsz. O mniej niż te 3%. Gadałem z nim niedawno. On zdaje
    sobie sprawę że sytuacja jest chujowa. Jego sytuacja. Od jakiś 15 lat tu gdzie
    mieszkam ma od 1 do 5 wolnych mieszkań. Większość jego lokatorów to ludzie 60+. W tej
    chwili ma kilka wolnych dużych mieszkań. Takich po 100 i więcej metrów. W zeszłym
    roku umarło dwóch sąsiadów bo starzy byli. Zostały po nich w stu metrowych
    mieszkaniach wdowy. One się wyprowadza. Jak córka szuka mieszkania na stałe to jest
    jakieś zrzeszenie kamieniczników w Łodzi. Tam trzeba uderzyć. Z tym że jeśli to np
    studentka to na to że wynajmie w kamienicy bym nie liczył. Każdy kamienicznik ma
    stare korzenie. Każdy z jego przodków załapał się na studentów takich jakich miała
    hrabina Krzeszowska z Lalki.

  • 117. Data: 2022-02-03 01:42:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 2 lutego 2022 o 23:38:34 UTC+1 Janusz napisał(a):
    > Niemożliwe albo straszna nora, w Bielsku mieszkanie mniejsze to
    > 1300-1500zł. Więc bardzo wątpię w te ceny, chyba że komunalne, w co też
    > wątpię, nikt nie jest w ciemię bity żeby dopłacać do interesu.
    >
    > --
    > Janusz
    Mylisz pojęcia bo w Polsce są dwa rodzaje najmu nieruchomości. Ale mniejsza o to.
    Padły kwoty czynszu. Podejrzewam że w tej chwili są na poziomie raty kredytu w banku
    za mieszkanie ok 45 m?. Są informacje ze do końca tego roku stopa procentowa według
    której liczone są kredyty mieszkaniowe wzrośnie do 4,5-5%. Wtedy taka podstawowa rata
    wyniesie z 2300-2500 złotych. Masowy najemca tyle nie zapłaci jak by właściciel
    chciał na niego płacenie raty przerzucić.

  • 118. Data: 2022-02-03 07:00:16
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 02.02.2022 19:50, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    otworzyć i pierdolisz jak potłuczony. Z wykresów wynika że w Anglii będzie ludzi
    będzie przybywało.
    można wygrać z pisem to trzeba kłamać na maksa?

    > Z wykresu wynika że błąd jest na poziomie 0,05%. Nie moja wina że masz kredyt i
    będziesz brał nadgodziny żeby go spłacić.

    kłamiesz i manipulujesz.
    Z wykresu wynika, że został stworzony na podstawie danych historycznych.
    Można na ich podstawie szacować przyszłość, tak jak ja mogę oszacować
    przychód mojej firmy. Rok albo 5 lat do przodu ma szansę się spełnić,
    ale w ciągu 50 lat na pewno wystąpi czarny łabądź (nawet celowo
    wywołany, jak kryzys kowidowy) który przekreśli te wyliczenia.
    A ty - jak zostałeś przyłapany na kłamstwie - odwracasz kota ogonem.

    Lukasz

  • 119. Data: 2022-02-03 07:13:30
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 02.02.2022 20:54, Zenek Kapelinder wrote:
    > Te nieznane czynniki to na przykład preparat na nieśmiertelność. Raczej problem z
    wymyśleniem bo chwilowo nie wymyślili preparatu na porost włosów. Wojna. Wojny
    zabierają życie i domy. Przymusowa prokreacja. Teoretycznie możliwa do wprowadzenia.
    To może migranci nas uratują. Ale to będą migranci z Afganistanu, Iraku,
    Demokratycznej Republiki Konga itp. Żeby nas uratowali to dużo ich musiało by być.
    Oni żeby mieszkać w twoim mieszkaniu nie będą potrzebowali go wynajmować i płacić. Po
    co mieli by płacić jak mogą mieć darmo.

    a to za darmo to skąd się weźmie? PISda? ;)))
    W UK za darmo wygląda tak, że gmina płaci właścicielom mieszkań i
    wynajmuje od nich - przed kowidem za dużo większe pieniądze niż wolny
    rynek, teraz (może już nie) już podobne (bo sztucznie wywołano kryzys na
    rynku najmu krótkoterminowego) - pewnie już wróciło do normy, bo po co
    wynajmować bezdomnym w gminie (którzy zniszczą mieszkanie), jak za te
    same pieniądze można wynająć na rynku.

    >Wrócą z " Anglii" emigranci. Ci którym za granicą się udało nie wrócą. Ci co wrócą
    bo m się nie udało nie będą mieli pieniędzy na kupowanie i wynajmowanie mieszkań.

    gówno prawda / kogutek prawda
    wrócą chociażby dlatego, że inne kraje z bardziej kapitalistycznych dość
    szybko zamieniają się w totalitarne - jak nie ma innej alternatywy, to
    lepiej siedzieć na starych śmieciach, bo w Polsce jeszcze łatwiej coś
    wykombinować.

    Przytula się gdzieś u rodziny albo znajdą na wsi pracę z mieszkaniem.
    Mogą również wynająć mieszkanie i za nie nie płacić. Nie płacenie jest
    już w miarę powszechne. O ile po pewnym czasie można się pozbyć
    nieplacacego lokatora to pieniędzy które był winny nie udaje się odzyskać.

    to niestety prawda, tak działa socjalizm - wszyscy mają mieć równo -
    gówno, ale równo. Oczywiście równo jest wtedy, gdy nierówności są
    promowane (pieniądze dla nierobów vs. wyższe podatki dla chętnych do
    pracy, miejsca parkingowe dla kobiet, ale brak miejsc dla mężczyzn itd itd.)

    Lukasz

  • 120. Data: 2022-02-03 21:16:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    stare korzenie. Każdy z jego przodków załapał się na studentów takich jakich miała

    Jesteś świadomy tego, że Twoja sielanka może się skończyć z dnia na dzień?

    Znam takie przypadki.

    Pewnego, pięknego dnia poprzedni właściciel stwierdził, że już nie ma z
    czego dokładać, wobec czego sprzedał kamienicę. Kupił ją pewien pan
    "czyściciel kamienic", który z dnia na dzień zmienił zasady i podwyższył
    czynsze w granicach obowiązującego prawa. Nie pomogło to, że ludzie tam
    mieszkali od kilkudziesięciu lat, a co niektórzy od przedwojny.

    Aby pozbyć się lokatorów w pierwszej kolejności pozbawił ich wody.
    Wykorzystał bajecznie prostą metodę, bo tak jak u ciebie większość
    mieszkańców płaciło z ogólnego zużycia, a tylko niektórzy mieli
    wodomierze i rozliczali się indywidualnie z wodociągami. Zaczęły się
    jakieś dziwne awarie z dużymi stratami wody. A to pękła rura, a to zawór
    w studzience za ogólnym wodomierzem. Koszty tych awarii zostały
    przerzucone na mieszkańców i ludzie podostawali wysokie dopłaty za wodę.
    Okazało się, że niektórych emerytów nie było stać i zaczęły się
    zaległości. "Czyściciel" wpłacał za wodę tylko tyle, ile otrzymał od
    lokatorów. Kiedy zaległość urosła to wodociągi odcięły dopływ wody do
    kamienicy. Niestety także i ci co uczciwie płacili za wodę także zostali
    pozbawieni wody, bo korzystali z tego samego przyłacza. Ponieważ prawo
    jest tak skonstruowane, że wodociągi nie mogą pozostawić obywatela bez
    wody, nawet jak za nią nie płaci (tak było wtedy, nie wiem czy coś się
    zmieniło) to wskazali jakieś ogólnodostępne ujęcie wody z którego
    lokatorzy mogli czerpać wodę bez opłat na koszt miasta. Tyle, że do tego
    ujęcia wody mieli spory kawałek i musieli nosić wodę do kamienicy w
    wiaderkach. Ponieważ nie dało się tego przeskoczyć to część lokatorów
    zaczęła się sama wyprowadzać i lokale zaczęły pustoszeć, a koszty
    jeszcze bardziej rosnąć. W przeciągu 2 lat wygonił z kamienicy
    wszystkich lokatorów, a tym, którzy zalegali z płatnościami założył
    sprawy sądowe. Wyroki pozapadały bez udziału tych lokatorów, a na głowę
    zwalili im się komornicy.

    Opisana sytuacja dotknęła osobę, którą znałem osobiście i dlatego
    zacząłem śledzić poczynania tegoż pana czyściciela, który działa na
    terenie połowy Polski m.in. także w Łodzi. W necie natrafiłem na opisy
    wielu identycznych jego dokonań.

    Zmusza byłych lokatorów do opuszczenia mieszkań, przeprowadza remonty, a
    następnie podpisuje nowe umowy na nowych zasadach z odpowiednio wysokimi
    czynszami.

    Tak więc Zenusiu, szanuj obecnego pana swojego i módl się aby zarabiał
    na tej kamienicy, bo w przeciwnym wypadku możesz skończyć jak ww lokatorzy.

    Mając alternatywę wynajmu w kwocie czynszu 1000-1500zł to naprawdę
    trzeba być idiotą, aby nie wziąć kredytu i nie kupić domu, płacąc tyle
    samo, albo nawet połowę tego i wiedząc, że po spłacie kredytu zostanie
    się w pełni właścicielem nieruchomości. A tak to tylko napychasz kabzę
    swojego pana, który w każdej chwili może cię sprzedać wraz z
    nieruchomością, a kolejny pan wypierdzielić na bruk.