  • Data: 2015-11-10 12:33:55
    Temat: Re: Naped do bramy, zamek do furtki - podlaczenie.
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-11-07 o 21:22, Uzytkownik pisze:

    > Dlaczego się upierasz?

    Bo jak pierdyknie jedno to nie dziala wszystko, albo zaczynaja sie inne
    problemy. A tak wyrywam kable i wstawiam drugie bez ogladania sie na
    reszte i wzywania serwisanta np.. Moze w jakichs szczegolnych wypadkach
    przydaje sie w domu kontrola wejsc i wyjsc, ale u mnie nie zanosi sie,
    ze bede mial sluzbe w domu. :-)

    > Powiązanie tego w jeden system to naprawdę świetne rozwiązanie
    > zwłaszcza, że w alarmówce można obecnie zrobić wszystko np. klawiatury
    > bezprzewodowe (np. system ABAX firmy Satel), można sterować telefonem
    > komórkowym - świetne rozwiązanie, zwłaszcza dla młodych, którzy nie
    > rozstają się z telefonem komórkowym, można użyć czytnika linii
    > papilarnych, można użyć breloczków z transponderem RFID, a przy tym
    > każde otwarcie jest rejestrowane w pamięci centrali.

    Ani telefon, ani RFID, ani odcisk palca zreszta najbardziej
    problematyczne rozwiazanie, nie wydaja sie byc wygodniejsze niz
    wklepanie czterech cyfr z klawiatury na slupku.

    > Ponadto integrując taką klawiaturę z systemem alarmowym masz pełne
    > zabezpieczenie przed próbą dewastacji, kradzieży czy też
    > nieautoryzowanej próby otwarcia bram (przykładowo alarm po trzech
    > próbach i podaniu błędnych kodów) lub też próby rozmontowania
    > klawiatury. W każdym z takich przypadków uruchomi się alarm oraz
    > powiadomienia.

    Moze to dobre w rezydencjach z trzymetrowym pelnym murem, ale to troche
    przerost formy dla domu do ktorego mozna przeskoczyc przez ogrodzenie i
    dostac sie do srodka przez drzwi tarasowe np. Samo otwarcie bramy
    wjazdowej tez nie jest przeciez skomplikowane kiedy jest sie juz na posesji.

    > Przy tym rozwiązuje się problem ze sterowaniem stykami, ponieważ
    > klawiatura łączy się linią transmisyjną, a transmisja jest kodowana.
    > Przerwanie tej transmisji może być sygnalizowane przez centralę alarmową
    > jako próba sabotażu (zniszczenia klawiatury).

    Dla mnie (dla innych niekoniecznie) to jedyny plus jak narazie, ale tez
    nie wymusza integracji systemu.

    > Są też fajne sterowniki GSM, dzięki którym można sterować bramami czy
    > też otwieraniem śmietnika. Występują zarówno jako integralne urządzenia,
    > a także jako dodatkowe moduły do central alarmowych - dla przykładu
    > Megaelektronik, Ropam.
    > Popatrz też co mają w swojej ofercie firmy: Gorke, Elmes, Inel, Proxima
    > no i oczywiście producentów systemów alarmowych Satel, Paradox, DSC,
    > Jablotron
    >
    > Ponadto firmy takie jak Nice, Faac czy Beninca czyli czołówka firm
    > produkujących napędy do bram, posiadają także w swojej ofercie
> [...]

    Dzieki Uzytkownik za sugestie. Przejrze oferty tych firm. Moze cos wybiore.

    Pozdro.. TK