  • Data: 2012-03-23 15:36:48
    Temat: Re: Nawiewniki czy rozszczelnienie okien?
    Od: "kamtzu" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:14pq83nof5mzp$.65wq5a1n8sd4$.dlg@40tude.net...
    > Dotad zylem w przekonaniu, ze lepiej miec nawiewnik sterowany wilgotnoscia
    > i/lub cisnieniem, niz po prostu rozszczelniac okna. Ostatnio coraz
    > czesciej
    > jednak spotykam sie z opinia, ze "co pan bedziesz okna/sciany dziurawil"
    > ze rozszczelnienie wystarczy?

    Mnie tez tutaj skutecznie zniechecono do nawiewnikow. Probowalem robic
    wywiady u sprzedawcow okien ale nikt nie byl kompetentny i wszyscy robili
    wielkie oczy na moje dziwne pytania :) Generalnie wyszlo ze praktycznie nikt
    nie kupuje okien z nawiewnikami - mimo ze chyba obecne prawo budowlane
    nakazuje ich montaz przy wentylacji grawitacyjnej.

    Na plus: podejrzewam ze nawiewniki maja lepsza izolacje akustyczna od
    rozszczelnionego okna. Jesli masz okno przy ruchliwej ulicy to przy
    rozszczelnionym bedzie halas, przy nawiewniku jest szansa ze bedzie lepiej
    (ale czy tak jest faktycznie to nie wiem - nie mam).