  • 1. Data: 2023-06-16 21:04:49
    Temat: Nie dosyć ze panele wcale nie takie trwałe jak w reklamach
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To jeszcze słabo opłacalne. 25 groszy za kilowatogodzine w profesjonalnych
    elektrowniach fotowoltaicznych. W energetyce uwazanej za dział o stosunkowo krótkim
    czasie zwrotu wynoszącym 10 lat kosztwłasny producenta nie jest niższy niz 24 grosze
    za kilowatogodzine. Profesjonalna fotowoltaika kupuje panele w cenie 20-25 centow za
    wata i dopiero przy cenie własnej 60$ za MWh da zysk włascicielowi. Pod warunkiem ze
    sprzeda prad za więcej niz 6 centow za wata. I nagle w Polsce sa tacy co po szesciu
    latach wychodza z cena prądu z własnej fotowoltaiki na zero. Bóg mnie musi kochać bo
    jak tutaj ktoś sie na własne zyczenie ośmieszy to daje mi miecz w postaci artykułu.
    Pewno w celu dobicia kłamcy.

  • 2. Data: 2023-06-16 21:45:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/06/2023 21:04, Zenek Kapelinder wrote:
    > Bóg mnie musi kochać bo jak tutaj ktoś sie na własne zyczenie ośmieszy to daje mi
    miecz w postaci artykułu. Pewno w celu dobicia kłamcy.

    Przypomnę Ci, przygłupie, że kazdy falownik w przydomowej instalacji
    pokazuje ile wyprodukował kWh w całym okresie pracy instalacji. Więc kup
    sobie ten kalkulator, wystarczy pomnożyć tą liczbę przez cenę prądu, aby
    dostać informację o zyskach. Podpowiem Ci, produkuje około 10MWh z
    10kWhp, rocznie. Przy obecnej cenie prądu konsumenckiego to oznacza, że
    produkuje rocznie prądu, za który użytkowni musiał by zapłacić naście
    tysięcy. A nie płaci i jeszcze może odebrać sobie kiedy chce. Możesz to
    bezpośrednio przełożyć na to że "zarabia" naście tysięcy rocznie. Przy
    cenie za taką elektrownię rzedu 45-50 tysięcy i odrobinie mózgu aby
    kupić ją w stosowanym czasie, czas zwrotu spada na łeb względem
    poszczekiwania postsowieckich niedobitków schowanych po strychach. I
    jeszcze długo tak będzie. Obecnie władza zajęta jest imigrantami, a w
    kolejce aborcja, RGBT+ i poszerzanie koryta. Nie martw się, kułak zawsze
    wygra, a z takimi debilami u władzy nawet nie trzeba nic robić, tylko
    patrzeć jak kWh lecą do sieci i jak postsowieckich sąsiadów szlag trafia.

    Daj se już spokój, kup se wędki i pogódź się z tym, że spierdoliłeś
    sobie życie, a reszta okazała się sprytniejsza.

  • 3. Data: 2023-06-16 21:49:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    jak tutaj ktoś sie na własne zyczenie ośmieszy to daje mi miecz w postaci artykułu.

    Gówno jak nie umie pływać, to mówi, że woda za rzadka :)

    Zenuś ty liczyć nie umisz, tak jak gówno pływać ni umi :]

    Zrób tak, policz sobie domek, który rocznie potrzebuje energii na
    wszystko razem w kwocie 10 tys zł/ROK czyli łącznie z ogrzewaniem i
    teraz kup tą energię od elektrowni.

    Ile wydasz przez 6 lat?

    Potem zrób inaczej. Kup panele PV i sam sobie rób ten prąd przez 6 lat.

    Ile kasy po 6 latach będziesz musiał dać elektrowni za prąd mając panele
    i zwrócony koszt tych paneli?

    Inaczej. Po 6 latach będziesz nadal wydawał kasę na prąd czy na nowe
    panele? Ile zyskasz rocznie nim te panele spadną z dachu, czyli co
    najmniej następne 10 lat?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2023-06-16 21:54:56
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 21:04 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > fotowoltaiki na zero. Bóg mnie musi kochać bo jak tutaj ktoś sie na
    > własne zyczenie ośmieszy to daje mi miecz w postaci artykułu. Pewno w

    Tam gdzie wynajmuję dom na południu Hiszpanii wokoło są sami emeryci, po
    Twojemu szwaby.
    Oni nie wynajmują, pokupowali sobie wille z basenem za niemiecką emeryturę
    i siedzą w nich wiosna, jaśnień, zima.
    Na lato jadą do swoich szwabskich bloków bo w Andaluzji latem dla nich za
    gorąco.
    Gdzie Ty kupiłeś chałupę w Hiszpanii? - też jesteś przecież emeryt, oni
    mają ich czasami po kilka - Ty pewnie też?
    Nie kupiłeś? - musisz być kłamca, oszust i złodziej, przecież Niemcy
    kupują i ich stać.

    To podobna retoryka do Twojej, ten sam poziom...

    TG

  • 5. Data: 2023-06-16 22:59:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 16 czerwca 2023 o 21:50:20 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    >
    > Inaczej. Po 6 latach będziesz nadal wydawał kasę na prąd czy na nowe
    > panele? Ile zyskasz rocznie nim te panele spadną z dachu, czyli co
    Znaczy się gowno to ty. W linku ceny gazu przed wojna
    https://global-uploads.webflow.com/5babc6861ab2332b3
    653f175/6319e314e7e3431fe46112eb_abb-min.png
    Dlaczego głupku miałeś kupować prad z elektrowni na ogrzewanie i grzanie wody jeśli
    kilowatogodzina z gazu była duzo tańsza. Urządzenie do jej przerabiania na ciepło
    minimum 10 razy tańsze. Na potrzeby typowo bytowe takie jak swiatło, telewizor,
    lodowka za duzo pradu nie trzeba. Przez 3/4 roku skutecznie mozna wodę grzać tanim
    kolektorem słonecznym. Było zakłócenie w cenie gazu ale juz ustępuje. Znajomy który
    się zesrał bo dostał jakieś nieduże dofinansowanie wydał na fotowoltaikę i pompę
    ciepła prawie 50 tysięcy. Ostatnio cos przebakiwał ze chyba wtopił kasę bo przy
    dzisiejszej cenie gazu bardziej mu się opłaca grzać gazem niz pradem który magazynuje
    w sieci. A jak by gaz staniał to jest w czarnej dupie. Zniesmaczony był rachunkiem za
    prąd jaki dostał. Był wyzszy niz mu się wydawało ze będzie.

  • 6. Data: 2023-06-16 23:05:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    Pewno w celu dobicia kłamcy.

    > Znaczy się gowno to ty. W linku ceny gazu przed wojna

    Drogi debilu. Gaz miejski jest niedostępny w większości w domkach, które
    jednak mają prąd.

    Jesteś jednak srogo jebnięty :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2023-06-16 23:07:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 16 czerwca 2023 o 21:46:17 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    >
    > Daj se już spokój, kup se wędki i pogódź się z tym, że spierdoliłeś
    > sobie życie, a reszta okazała się sprytniejsza.
    Nie wkurwiaj się tak bardzo bo ci żyłka pierdzaca w głowie pęknie i będzie super jak
    sam będziesz jadł zupę łyżką i tylko połowę rozlejesz. Dołożyłes do interesu. Nie
    pierwszy i nie ostatni raz w życiu ci się to trafiło. Zły jesteś bo wtopiłes spora
    kasę. Fachowo to co robisz nazywa się agresja z przeniesieniem. Nie masz mozliwosci
    skarcenie tych co ci krzywdę zrobili bo ich posłuchałes to wyzywasz takich co się
    przypadkowo nawinęli. Mnie to rybka bo byle kto mnie nie może obrazić.

  • 8. Data: 2023-06-16 23:16:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/06/2023 23:07, Zenek Kapelinder wrote:
    > Dołożyłes do interesu.

    No i widzisz, jak zwykle wychodzi na kretyna. Mierzalne fakty mówią, że
    prywatne instalacje PV zarabiają do nastu tyś rocznie, a ty dalej
    pierdolisz od rzeczy jak wszycy tracą. Czy to już starość, czy jeszcze
    debilizm?

    > byle kto mnie nie może obrazić.

    Głupiego ciężko obrazić. Więc nikt się nie stara. To tylko stwierdzanie
    faktów o Twoim stanie psychiastrczym. Stary dziad, zamkniety na strychu,
    wkurwiony na wszystkich, którzy potrafią coś więcej niż być nastepnym
    postsowieckim suwerenem, od dziesięcioleci nie ogarniający nic, nawet
    cytowania w usenecie, pozbawiony jakiegokolwiek wpływu na rzeczywistośc,
    jedyne co może, to bredzić od rzeczy w zapomnianym przez wszystkim
    ciemnym zadupiu internetu. Nie jesteś nawet szkodliwy. W ogóle nie jesteś.

    PO tych miesiącach ciezkiego pierdolenia o nieopłacalności PV chyba
    większośc grupy traktuje Cie jak typowego świra i przegrywa. A więc
    jednak, poza wiekiem emerytalnym, coś osiągnąłeś w życiu. Status
    celebryty na tym zadupiu. Gratulacje.

  • 9. Data: 2023-06-16 23:19:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 16 czerwca 2023 o 23:06:22 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    Pewno w celu dobicia kłamcy.

    > Drogi debilu. Gaz miejski jest niedostępny w większości w domkach, które

    Masz rację. Jest niedostępny na działce na ktorej w budzie bez okien zyjesz. Woda
    pisałeś ze tam tez jest niedostępna z wodociągu. Jak cena gazu spadnie to spadnie
    cena pelletu. Komfort użytkowania kotła na pellet jest taki sam jak kotła gazowego. I
    identyczny jak przy instalacji na gaz płynny. Zamawia się systerne która wdmuchuje do
    magazynu pellet a kocioł sam go z magazynu pobiera. Sa nawet takie co popiół w worki
    pakują.

  • 10. Data: 2023-06-16 23:27:01
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Masz rację.

    Zawsze mam rację :]

    Drogi debilu. Jeszcze do ciebie nie dotarło, że mając PV masz wyjebane
    na ceny wyngla, gazu, pelletu i chuj wi czego jeszczy :]

    Masz to w piździe bo PRODUKUJESZ energię, debilu a nie że tylko
    konsumujesz, będąc zależnym od cen i źródeł, debilu :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>