  • 21. Data: 2012-05-21 08:17:50
    Temat: Re: Niskonapięciowa instalacja elektryczna jako alternatywa
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadekNet wrote:

    > W Irladnii prad kosztuje 0,19e - liczac z wszystkimi dodatkowymi
    > kosztami, z ostatniego mojego rachunku. To jest jakies 0,80 zl
    > Ile w Polsce teraz kosztuje prad? Bo mnie sie zdaje, ze podobnie...
    > wychodzi na to, ze w Polsce mamy wiecej za prac placic niz w sporo
    > zamozniejszej Irlandii??

    jakby była tańsza to by Niemcy i Irlandczycy przyjechali i cały prund
    wykupili...

    zawsze mnie to zastanawia dlaczego skoro płace w Polsce są jednak sporo
    mniejsze od tamtejszych to wiele cen jest identyczny a niektóre towary są
    nawet sporo droższe.

  • 22. Data: 2012-05-21 12:00:12
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > deregulacja rynku energii w Polsce

    nastapila dawno temu

  • 23. Data: 2012-05-21 12:08:28
    Od: "jf" <p...@o...eu>

    Może trzeba wrócić do starych sposobów.
    Można sobie hodować świnkę. Tylka dawniejszej rasy.
    Taką co ma grubą słoninę na trzy, cztery palce i osiąga
    wagę 120 kg. Zjedzona słonina daje sporo energii,
    a do czasu zjedzenia prawie sama się przechowuje.

  • 24. Data: 2012-05-21 12:25:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 maja 2012 09:47:41 UTC+2 użytkownik Usrobo napisał:

    > wiadomo ze prąd zdrożeje o ok 40% w najbliższym czasie

    Jak w 2014 uwolnia rynek energii dla indywidualnych to w koncu popularne stanie sie
    zawieranie umow z najtanszymi dostawcami energii, a nie z dostawca ktory opanowal
    dany teren naszego zamieszkania. W tej chwili to nie jest zbyt popularne bo roznice w
    cenie energii u roznych dostawcow nie sa tak duze, a zawsze jest jakimstam klopotem
    podpisywanie nowych umow etc. Wtedy tak naprawde firmy beda ze soba konkurowac i
    watpie ze wszystkie sie dogadaja, ze podnosza o 40% ceny.. :) Gdyby byl monopol to
    owszem.. Ale monopolu przeciez na tym rynku nie ma :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 25. Data: 2012-05-21 13:05:40
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Sun, 20 May 2012 21:15:08 +0100, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Przeciez co rok drozeje o 5-7%, jak wszystko :-)
    > Pozatym zdrozeje tylko energia, a to tylko czesc faktury. Nie panikuj :-)

    Najwyzej sie w generator zainwestuje i rope od ruskich sciagac bedzie ;)

    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 26. Data: 2012-05-21 13:07:13
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Mon, 21 May 2012 07:17:50 +0100, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl>
    wrote:

    > jakby była tańsza to by Niemcy i Irlandczycy przyjechali i cały prund
    > wykupili...

    Dla tego nie dziwie sie, ze mamy podobne ceny na wiekszosc dobr, ale ...
    dla czego mamy miec wyzsze??

    > zawsze mnie to zastanawia dlaczego skoro płace w Polsce są jednak sporo
    > mniejsze od tamtejszych to wiele cen jest identyczny a niektóre towary
    > są nawet sporo droższe.

    Otoz to... towary, uslugi kosztuja podobnie a zarobki... gdzie sie "gubi"
    ta kasa?

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 27. Data: 2012-05-21 13:16:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadekNet wrote:

    > Dla tego nie dziwie sie, ze mamy podobne ceny na wiekszosc dobr, ale
    > ... dla czego mamy miec wyzsze??

    > Otoz to... towary, uslugi kosztuja podobnie a zarobki... gdzie sie
    > "gubi" ta kasa?

    a skąd sie bierze forsa dla tych wszystkich uprzywilejowanych grup
    zawodowych?

    imho wielkim błędem było rozdawnictwo akcji prywatyzowanych firm, te akcje
    nei powinny były trafić do ludzi tylko do funduszy emerytalnych.
    jedni dostali tysiące a czasem dziesiątki tysięcy a inni gówno. Choć
    socjalizm każdego tak samo wpędził w ubóstwo.

    jak miałeś szczęście to za nic dostawałeś kupę kasy.

    a już program powszechne prywatyzacji to był kompletny idiotyzm.

  • 28. Data: 2012-05-21 17:05:29
    Od: "kiki" <...@p...pl>

> [...]
    > jedni dostali tysiące a czasem dziesiątki tysięcy a inni gówno. Choć
    > socjalizm każdego tak samo wpędził w ubóstwo.

    Zawsze to mówiłem, że rozdawnictow akcji w tamtych czasach to była bandycka
    prywatyzacja.
    Prawdopodobnie chodziło o to że ci na wyższych szczeblach dostawali o dwa
    zera więcej i żeby nikt nie przyczepił się, że to wałek to poświęcili firmę
    żeby wydoić własne udziały. I je natychmiast sprzedać na giełdzie.
    Nie wiem czy pamietasz, że spółka wchodziła na giełdę a tylko mały procent
    akcji był formalnie zdolny do obrotu giełdowego. Robili jakieś triki żeby
    szary obywatel nie mógł sprzedać akcji zaraz na początku. Cena leciała o
    tysiące procent w górę, dyrekcja sprzedawała akcje, a jak ludzie się dorwali
    to nie było co zbierać.
    Przecież nie chodziło o prywatyzację tylko o pierwszy strzał na giełdzie.

  • 29. Data: 2012-05-21 17:10:01
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]

    > ktory
    > opanowal dany teren naszego zamieszkania

    Teraz to się zmówili. Nie ma żadnego sensu przenosić się. Oni chcą
    wieloletnich umów z karami umownymi dla klientów. W ogóle nie ma co tego
    dotykać. Jadą z nami z pozycji monopolisty.
    Gaz łupkowy, jeżeli nawet będzie to by nam dali po cenach wydobycia ale
    pewnie oddali już go koncernom.

  • 30. Data: 2012-05-21 19:28:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > akcje, a jak ludzie się dorwali to nie było co zbierać.
    > Przecież nie chodziło o prywatyzację tylko o pierwszy strzał na

    pitolisz głupoty...

    ci co skupowali te świadectwa udziałowe naprawdę zrobili dobry interes...

    tak BTW to palikot ten swój Polmos chyba przejął za skupowane świadectwa
    udziałowe.