  • 1. Data: 2012-05-20 09:47:41
    Temat: Niskonapięciowa instalacja elektryczna jako alternatywa
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    hej

    wiadomo ze prąd zdrożeje o ok 40% w najbliższym czasie
    w związku z powyższym myślę nad stworzeniem dodatkowej instalacji
    elektrycznej w domu alternatywnej do zakładu energetycznego

    pomyślałem o poprowadzeniu osobnej instalacji niskonapięciowej do
    oświetlenia domu,
    jest to chyba najprostsze i najmniejsze straty związane z przemianą na
    AC 230V

    żarówki ledowe w pokojach i na korytarzach zasilane z ogniwa
    fotogalwanicznego na dachu i akumulatora gromadzącego energię.

    być moze inne stałe odbiorniki prądu tez można zasilać z takiej instalacji?

    michal

  • 2. Data: 2012-05-20 12:39:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.05.2012 09:47, Usrobo pisze:

> [...]
    > elektrycznej w domu alternatywnej do zakładu energetycznego
    >
    > pomyślałem o poprowadzeniu osobnej instalacji niskonapięciowej do

    Problem: przy obecnych systemach oświetlenia (świetlówki kompaktowe,
    LED-y) koszt oświetlenia jest minimalny.

    Znacznie więcej energii zeżre ci komputer, nie wspominając o dużym
    telewizorze.

  • 3. Data: 2012-05-20 12:44:30
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Usrobo" <u...@o...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > żarówki ledowe w pokojach i na korytarzach zasilane z ogniwa
    > fotogalwanicznego na dachu i akumulatora gromadzącego energię.

    To nie ma sensu. Przy 12V spadki napięć są za duże.
    Lepiej kupić falownik synchronizujący

  • 4. Data: 2012-05-20 12:51:10
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-05-20 12:44, kiki pisze:

    > "Usrobo" <u...@o...pl> wrote in message

    > To nie ma sensu. Przy 12V spadki napięć są za duże.
    > Lepiej kupić falownik synchronizujący

    w sumie racja
    a opinia Andrzeja ze nie ma to uzasadnienia ekonomicznego?
    moze taraz tak ale po podwyżce ?

    michal

  • 5. Data: 2012-05-20 12:53:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.05.2012 12:44, kiki pisze:

    > To nie ma sensu. Przy 12V spadki napięć są za duże.
    > Lepiej kupić falownik synchronizujący

    Gdzie? Jaki? Za ile?

    Przez "synchronizujący" masz na myśli taki, który bezkolizyjnie "dodaje"
    prąd do domowej instalacji, dzięki czemu licznik mniej "tyka"?

    Niedawno puściłem taki wątek i wyszło, że są takowe, ale raczej na duże
    moce i drogie...

    A temat mnie interesuje :)

  • 6. Data: 2012-05-20 12:56:22
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > pomyślałem o poprowadzeniu osobnej instalacji niskonapięciowej do
    > oświetlenia domu,
    > jest to chyba najprostsze i najmniejsze straty związane z przemianą na AC
    > 230V

    przewody do takiej instalacji będą musiały mieć większe przekroje ze względu
    na
    wyższe wartości prądu - miedź jest droga.

    > żarówki ledowe w pokojach i na korytarzach zasilane z ogniwa
    > fotogalwanicznego na dachu i akumulatora gromadzącego energię.

    ogniwa należą do bardzo drogich w obecnych czasach a oszczędności
    związane z oświetleniem niewiele przyniosą. Pewnie coś tam zaoszczędzisz
    na ekspolatacji ale nie sądzę że odczuwalnie. Największe pobory to komputer,
    telewizor, pralka lodówka/zamrażarka itd.

    > być moze inne stałe odbiorniki prądu tez można zasilać z takiej
    > instalacji?

    a ile mocy jesteś w stanie wytworzyć i jaki będzie tego koszt.

    IMHO, pomysł zupełnie nietrafiony i nieopłacalny na obecnym etapie
    rozwoju tej technologii, nawet przy 40% wzroście cen prądu.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 7. Data: 2012-05-20 13:05:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 maja 2012 09:47:41 UTC+2 użytkownik Usrobo napisał:
    > hej
    >
    > wiadomo ze prąd zdrożeje o ok 40% w najbliższym czasie

    Skąd takie wieści masz?
> [...]
    > elektrycznej w domu alternatywnej do zakładu energetycznego
    >
    > pomyślałem o poprowadzeniu osobnej instalacji niskonapięciowej do

    Liczylem kiedys u siebie i wychodzi że na oświetlenie zuzywam prądu za ok 20-00zł
    miesięcznie. A mam tradycyjne żarówki. Więc nie bardzo jest na czym oszczędzać

  • 8. Data: 2012-05-20 13:14:07
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-05-20 13:05, Kris pisze:

    > Skąd takie wieści masz?

    deregulacja rynku energii w Polsce
    dla firm juz podrożało
    dla indywidualnych to kwestia czasu ;(

    michal

  • 9. Data: 2012-05-20 14:20:08
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Sun, 20 May 2012 12:14:07 +0100, Usrobo <u...@o...pl> wrote:

    > deregulacja rynku energii w Polsce
    > dla firm juz podrożało
    > dla indywidualnych to kwestia czasu ;(

    W Irladnii prad kosztuje 0,19e - liczac z wszystkimi dodatkowymi kosztami,
    z ostatniego mojego rachunku. To jest jakies 0,80 zl
    Ile w Polsce teraz kosztuje prad? Bo mnie sie zdaje, ze podobnie...
    wychodzi na to, ze w Polsce mamy wiecej za prac placic niz w sporo
    zamozniejszej Irlandii??

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 10. Data: 2012-05-20 14:27:45
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-05-20 14:20, RadekNet pisze:

> [...]
    > Ile w Polsce teraz kosztuje prad? Bo mnie sie zdaje, ze podobnie...
    > wychodzi na to, ze w Polsce mamy wiecej za prac placic niz w sporo

    obecnie ok 0,50zł
    ale prawdopodobnie do 0,8zł wzrośnie

    michal