  • 31. Data: 2010-01-06 22:49:20
    Temat: Re: No i mialem racje z ta welna
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomoœci

    > No i jak sie bawicie chlopaki?? :-))

    boszzz bo naprawdę nie mogę strawić jak ktoś pokazuje wciąż wiarę w
    sprawczą siłę państwa.

  • 32. Data: 2010-01-06 22:53:43
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Z zewnątrz zawsze ładnie wygląda :-) Dopiero się okazuje pierwszej drugiej
    > trzeciej zimy, że stale zimno :-)

    Na własnym przykładzie widzę już czwartą zimę że pitolisz farmazony.
    Jeżeli tylko jest tak jak opisujesz to świadczy tylko o fuszerce albo źle
    dobranych materiałach (badziewnych)
    Mimo że nie siedzę już w temacie od lat wielu a tylko pomagam znajomym nadal
    otrzymuję telefony z polecenia i za kazdym razem słyszę w słuchawce "bo wie
    pan byłem/am u znajomego i chwali sobie bardzo i i zadowolony i podał mi
    numer do pana"
    Da się zrobić ?

    Marek

  • 33. Data: 2010-01-06 22:57:54
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "marko1a" <m...@l...de> wrote in message
    i za kazdym razem słyszę w słuchawce "bo wie
    > pan byłem/am u znajomego i chwali sobie bardzo i i zadowolony i podał mi
    > numer do pana"
    > Da się zrobić ?

    Nikt tego nie widział i nie słyszał :-) Napisać sobie można wszystko :-)

  • 34. Data: 2010-01-06 23:00:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marko1a wrote:

> [...]
    > wystarczy tylko jedna gewerbe. Należy więc starać się osobno na
    > gewerbę do wykonywania np. instalacji elektrycznych, montażu
    > konstrukcji z płyt GK, szpachlowania. Pasowało by mieć jeszcze na
    > pomomocnika i sprzątania bo moga sięprzypieprzyć przy rozładunku
    > samochodu.
    >
    > W Polsce zrobione by to było od dupy strony napewno.

    > Kazda faktura wystawiona to zaleznie od umowy 5-10% zamrażane na 3
    > lata. Jeżeli po trzech latach nic nie pękło lub urwało się pieniążki
    > są wypłacane. Jeżeli należało coś poprawić to poprawiacz opłacany był

    no i sądzisz że to wszystko będzie za darmo...

    że wykonawcy będą robić za darmo w oczekiwaniu że za 3 lata dostana swój
    zysk?

    jak zaczniesz grzebać w normalnych mechanizmach wolnorynkowych to zaraz
    wzrosną ceny tak aby sobie zrekompensować upeirdliwość systemu, koszty
    papierków, łapówek dla zasranych wachmanów oraz tej kaucji...

    z drugiej strony ludzie będą i tak zatrudniać ludzi na czarno żeby nie
    płacić haraczu za nic.

    Popatrz na tak głupią sprawę jak idiotyczne świadectwa energetyczne, faceci
    robią je za 300 zeta często nawet nie chcą widzieć domu.

    Z drugiej strony kto broni założyć sobie stowarzyszenie branżowe i wystawiać
    certyfikaty ba nawet można sie ubezpieczyć grupowo i gwarantować klientom
    ewentualne pokrycie strat gdy członek stowarzyszenia cos spieprzy. Tylko ilu
    klientów będzie chciało zapłacić 20 czy 40 % za ten szpas?

  • 35. Data: 2010-01-06 23:07:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Właśnie o to zebranie ciśnienia chodzi. Teraz nie czuć, bo i mniej palisz,
    > jest ogólnie zimno na przetrwanie. Chodzi o te niuanse później. Pamiętaj o
    > szczelności.

    Tak wiem, Twoje posty wystarczajaco mnie nastraszyly. W zyciu nie myslalem,
    ze bede tak celebrowal to ocieplenie. :-)
    No ale wole przesadzic w te strone, niz pozniej miec pretensje do samego
    siebie.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2010-01-06 23:09:33
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > no i sądzisz że to wszystko będzie za darmo...
    > że wykonawcy będą robić za darmo w oczekiwaniu że za 3 lata dostana swój
    > zysk?

    Słuchaj, ja to wiem. Ale coś "COŚ" trzeba z tym zrobić.
    Jeśli nie reglamentacja to choćby ustwaowe nakazy usuwania usterek pod
    groźbą dużej kary administracyjnej.
    państwo powinno coś jednak z tym zrobić, powiedzieć dobrze, niech jest jak
    jest, niech każdy świadczy usługi, na których się nie zna
    ale biada mu za partactwo i niechęć do poprawek.
    Może niechęć do poprawek dopisać do kodeksu karnego jako wyłudzenie
    pieniedzy za usługę, której nie umiało się wykonać
    lub nie chce się odpowiadać za fuszerki ?
    Może takie coś ?

    > Popatrz na tak głupią sprawę jak idiotyczne świadectwa energetyczne,
    > faceci robią je za 300 zeta często nawet nie chcą widzieć domu.

    U mnie był facet hehe ale na niczym sie nie znał :-) kompletny dyletant :-)
    Nawet nie rozumiał pojęć. Jakby w ogóle nie miał z jakąkolwiek techniką nic
    wspólnego.

    Miał listę co spisać sobie z projektu i o co zapytać i za kilka dni dał
    świadectwo i CD-rom. Nawet nie wiem co tam jest :-)
    W nadzorze przyklepali, budynek odebrany, a ja wojuje z uciekającym ciepłem
    :-)

  • 37. Data: 2010-01-06 23:15:39
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > myslalem, ze bede tak celebrowal to ocieplenie. :-)
    > No ale wole przesadzic w te strone, niz pozniej miec pretensje do samego

    Zgadza się, bo później złapiesz za kant czy pomacasz skos i tu ciepło, a tu
    zimno. Będzie jak u mnie gdzie wyłaził grzyb w narożnikach szczytowych i do
    tej pory sa pokoje zimne i ciepłe. W jednych jest wyraźnie zimniej i wiem,
    że czas wypatroszyć skosy.
    Dwa narożniki domu zostały, dwa pokoje do rozebrania i ponownego złożenia
    ale to i tak tylko leczenie trupa.
    Oddzielam się od strychu nieużytkowego gdzie mimo izolacji wieje jakbyś stał
    na dachu.
    Odcinam się bo nie ma ciągłości w skosach.

  • 38. Data: 2010-01-06 23:31:32
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > świadectwo i CD-rom. Nawet nie wiem co tam jest :-)
    > W nadzorze przyklepali, budynek odebrany, a ja wojuje z uciekającym

    To prawda istna paranoja. No i masz ta reglamentacje. U nas wszystko mozna
    spitolic. Do dzis nie rozumiem zapisu, ze jak grzejesz drzewem to
    wspolczynnik wynosi iles tam, a jak pradem to dom mozna pewnie przyjac, ze
    zimniejszy.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2010-01-06 23:41:51
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > no i sądzisz że to wszystko będzie za darmo...
    >

    > że wykonawcy będą robić za darmo w oczekiwaniu że za 3 lata dostana swój
    > zysk?

    Masz dziwne pojmowanie. Napisałem wyraźnie 5-10% wartości z faktury a to nie
    jest cały zysk.

    > jak zaczniesz grzebać w normalnych mechanizmach wolnorynkowych to zaraz
    > wzrosną ceny tak aby sobie zrekompensować upeirdliwość systemu, koszty
    > papierków, łapówek dla zasranych wachmanów oraz tej kaucji...

    Jakoś tam nie ma łapówek a obecność tych konkretnie papierków normujących że
    hudraulikowi wolno podłączyć pompę ale nie wolno mu podłaczyć zasilania
    elektrycznego do niej okazuje się naturalna w chwili gdy inwestor zostanie
    porazony prądem przez nieodpowiednie wykonanie podłączenia elektrycznego.

    > z drugiej strony ludzie będą i tak zatrudniać ludzi na czarno żeby nie
    > płacić haraczu za nic.

    Aby coś robić należy się na tym znać. Jeżeli dochodzi do tego że większość
    firm budowlanych to ekipa kilku bolków którzy biorą sie za wszystko włącznie
    z podłączaniem po pijaku betoniarki na drutach wciskanych patykami to
    papierki musza być aby nie pozabijać ludzi.

    > Popatrz na tak głupią sprawę jak idiotyczne świadectwa energetyczne,
    > faceci robią je za 300 zeta często nawet nie chcą widzieć domu.
    Nie muszą widzieć jeżeli mają przed nosem projekt budowlany z listą użytych
    materiałów których parametry zostały określone.
    Tak samo jak architekt nie musi mieć przed sobą konkretnych materiałów aby
    obliczyć konstrukcję budynku. Wystarczy że skorzysta z deklaracji producenta
    o parametrach danego materiału lub tabel.

> [...]
    > klientom ewentualne pokrycie strat gdy członek stowarzyszenia cos
    > spieprzy. Tylko ilu klientów będzie chciało zapłacić 20 czy 40 % za ten

    Oczywiście lepiej jest myśleć jednokierunkowo i wydać te 20-40% tak czy owak
    likwidując fuszerki lub dopłacając do nadmiernych ilości materiałów które
    zostały po prostu zmarnowane.

    Marek

  • 40. Data: 2010-01-06 23:50:50
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > To prawda istna paranoja. No i masz ta reglamentacje.

    Ja myślę, że to był ktoś zbierający zlecenia, a podpisała się jakaś kobieta
    :-) Nie powiem ale dzwoniłem do ogłoszeń i pytałem o cenę. jak cena za
    wysoka to pa. Nawet przerywałem im słowotok, mówiąc, że mnie nie interesuje
    co mają do powiedzenia tylko ile kosztuje. Jak zaczynała sie gadka "ile
    metrów" to też mówię, że niech nie testuje ile może wydoić tylko powie ile
    od sztuki i już. Byli co wołali 1500 to słyszeli hahaha w słuchawce :-)
    Akurat tutaj nic nie zaszkodzą swoją niewiedzą :-) Ignorancja jest wręcz
    wskazana, bo taki sie mniej ceni :-))))))))))