  • 1. Data: 2023-11-18 15:03:48
    Temat: Nowa taryfa prądu?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wczoraj trafił się artykuł o pradzie. Postaram się go strescic
    Bla bla blee blablabe i tak ze dwadziescia linijek. Potem ze nowy rzad ma plan
    wprowadzenia nowej taryfy z cenami celowany i pod ogrzewanie pompami ciepła. Możliwe
    było by korzystanie z tańszego pradu tylko poza szczytem. Potem znowu bla blee ble i
    ze na siedem lat była by taka taryfa wprowadzona. Jeśli stawki by były jak a ktorejs
    z taryf z dwoma opłatami to na chuj taka nowa taryfa jesli juz jest. Jeśli stawki
    były by inne to potrzebny nowy licznik. Przy okazji płatna dokumentacja, dodatkowy
    przewod, tylko do pompy. Plombowanie w pompie osłony kostki do której podłacza się
    prad. Pomysł podobno pochodzi ze stu pierdów koalicji obywatelskiej. Konsekwencje dla
    fotowoltaikarzy beda niekorzystne jak by zrobili stawkę do pomp na przykład 30 groszy
    za kilowatogodzine i srednia kilowatogodzina ciepła z pompy wyszła by na poziomie
    dziesięciu groszy albo i mniej to po co fotowoltaika? Chyba tylko hobbystycznie.
    Niedługo fenomen Wałęsy zostanie powtórzony. Wygrał wybory a kogo by dzisiaj nie
    spytac to na niego nie głosował bo wcale nie głosował albo na PiS oddał głos.

  • 2. Data: 2023-11-18 16:54:44
    Temat: Re: Nowa taryfa prądu?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2023 o 15:03 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Niedługo fenomen Wałęsy zostanie powtórzony. Wygrał wybory a kogo by
    > dzisiaj nie spytac to na niego nie głosował bo wcale nie głosował albo
    > na PiS oddał głos.

    Idź człowieku z tą agitacją na politykę, nie ma posta abyś nie agitował za
    pisem.
    Traumę masz większą niż dziecko po stracie rodziców. Może jakiś psycholog?
    Coraz gorzej z Tobą.

    TG

  • 3. Data: 2023-11-18 17:02:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Idź człowieku z tą agitacją na politykę, nie ma posta abyś nie agitował
    > za pisem.

    Trochę racji ma, tyle że jak zwykle u pisiorów odwrotnej.
    Też miałem onegdaj problemy, żeby spotkać kogoś kto na pis głosował....

  • 4. Data: 2023-11-18 20:54:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 18 listopada 2023 o 16:54:48 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > pisem.
    > Traumę masz większą niż dziecko po stracie rodziców. Może jakiś psycholog?

    Czy mogę być niezadowolony ze PiS przegrał? Mogę i chuj innym do tego. Poczekam i
    zobacze jak idole innych beda rzadzili. Uważam ze będzie gorzej. Temat dotyczył nowej
    taryfy dla tych co maja pompy ciepła. Napisałem ze nowa taryfa to głupi pomysł.
    Napisałem dlaczego tak uważam. Przy okazji nasuwa się spostrzeżenie ze nawet z tymi
    taryfami co sa ogrzewanie ocieplonego spełniającego normy budynku pradem nikogo nie
    zrujnuje. W sytuacji w której kilowatogodzina ciepła z pompy ciepła kosztuje 1/3
    kosztow pradu fotowoltaika ma sens hobbystyczny. Z ostatnich rachunków za prad jakie
    dostałem wyszło ze prad w drugiej taryfie kosztował mnie 43 grosze za
    kilowatogodzine. 43:3=14,3. Przy 14,3 grosza za kilowatogodzine zuzyta do napędu
    pompy ciepła instalacja fotowoltaiczna za 50 tysięcy da prad o takiej cenie za 40
    lat. Zauwaz ze nie byłem podły i nie napisałem w tym temacie o podatku od
    nieruchomości jakiego chca samorządy. Czyli podatku katastralnego. Przy niemieckiej
    stawce podatku katastralnego jego kwota od instalacji FV za 50 tysięcy będzie
    zblizona do połowy rocznych kosztow ogrzewania pompa ciepła w drugiej albo specjalnej
    taryfie. Masz cos do powiedzenia w temacie taryfy to dawaj. A jak nie masz to na
    wyspie Węży pokazali gdzie masz isc.

  • 5. Data: 2023-11-19 18:07:37
    Od: M M <m...@g...com>

    Może mieć sens jak np. nie mam szans w krótkim czasie wyposażyć całego domu w
    klimatyzatory (pompy ciepła powietrze-powietrze), ale zrobię to w jednym największym
    pomieszczeniu i może to pozwoli zejść z zużyciem przez pozostałą część domu tak by
    zmieścić się w tym co produkuje PV. Poza tym używam prądu też do innych celów niż
    tylko ogrzewanie, na pompie ciepła raczej nie ugotuję obiadu. Pomysł z jakąś osobną
    plombowaną instalacją też uważam za dziwny (jakiś taki rodem z PiS), moim zdaniem
    normalna druga taryfa (dużo tańsza od pierwszej, bez limitu kWh - bo przecież pomaga
    wyrównać dobowe wahania zużycia, jak robimy dobrze energetyce to coś się nam za to
    należy) zupełnie by wystarczyła.

  • 6. Data: 2023-11-19 19:22:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 19 listopada 2023 o 18:07:39 UTC+1 M M napisał(a):
> [...]
    wyrównać dobowe wahania zużycia, jak robimy dobrze energetyce to coś się nam za to
    Jak ci PiS nie pasuje to zobaczymy co zrobi KOalicja jeśli stworzy rzad. W artykule
    było ze w stu pierdach na sto dni mieli to zapisane. Oczywiście ze najprostsze i
    beznakładowe we wdrożeniu było by wykorzystanie odpowiednio ustawionej tańszej
    taryfy. Chociaż zmiesciłem się z zuzyciem w trzech tysiacach kilowatogodziny to nie
    mam nic przeciwko temu zeby powstała tańsza z ograniczeniem ilości kilowatogodzin
    taryfa. Ale nie powstanie.

  • 7. Data: 2023-11-25 22:00:14
    Od: KS <k...@k...pl>

> [...]
    mam nic przeciwko temu zeby powstała tańsza z ograniczeniem ilości kilowatogodzin

    O taryfie nie słyszałem,ale podobno np w DE jest taka taryfa w której ZE
    może na ileś tam godzin zablokować pracę pompy.
    Są to pewnie okresy z dużym zapotrzebowaniem i małą generacja OZE.
    Są pompy które maja wejście którym ZE moze ją "blokować".
    Poza tym pomysł jest już dość stary. Jest taki standard SG (smart grid)
    który w założeniu dawałby możliwość np blokowania PC na krótki czas.
    Standard póki co u nas chyba martwy ale może już nie długo bedzie jakas
    motywacja ekonomiczna

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie
    antywirusowe AVG.

  • 8. Data: 2023-11-25 23:48:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 25 listopada 2023 o 22:00:25 UTC+1 KS napisał(a):
> [...]
    >
    > --
    > Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie
    Raz ze to co u szwabów koło chuja mi lata. Najlepiej zeby wszyscy pozdychali. Jeśli
    napisałeś ze podobno to znaczy ze chuja wiesz. Jak chuja wiesz to po co prad
    marnujesz na pisanie?

  • 9. Data: 2023-11-26 09:05:52
    Od: KS <k...@k...pl>

    > Raz ze to co u szwabów koło chuja mi lata. Najlepiej zeby wszyscy pozdychali. Jeśli
    napisałeś ze podobno to znaczy ze chuja wiesz. Jak chuja wiesz to po co prad
    marnujesz na pisanie?

    Pomysł i standard SG pojawił się w US.
    Piszę że podobno bo słyszałem to od człowieka który instaluje pompy.
    Jak bym miał niemiecka umowę to bym wiedział na pewno.

  • 10. Data: 2023-11-26 14:56:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 26 listopada 2023 o 09:05:55 UTC+1 KS napisał(a):

> [...]
    > Piszę że podobno bo słyszałem to od człowieka który instaluje pompy.
    > Jak bym miał niemiecka umowę to bym wiedział na pewno.
    Napisz jak będziesz wiedział. USA tez mi koło chuja lata.