eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się › Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <kced6g$48l$1@dont-email.me><50eab997$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    <kceibn$si2$1@dont-email.me><50ead432$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <kcf4u4$jv8$1@dont-email.me><50ebc953$0$26683$65785112@news.neostrada.pl>
    <kcgu96$cpb$1@dont-email.me> <50ebff1e$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <kcgvf9$hls$1@news.task.gda.pl>
    Subject: Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    Date: Tue, 8 Jan 2013 13:50:46 +0100

    news:kcgvf9$hls$1@news.task.gda.pl...

    > Masti poruszyl ciekawy temat o ktorym tu zapomniano. Moi rodzice wplacali
    > mi na mieszkanie jakas niemala czesc swoich zarobkow. Trwalo to cale lata.
    > W dziewiecdziesiatym ktoryms roku wzialem te ksiazeczke PKO i wyplacilem z
    > odsetkami siedem zlotych z kawalkiem. Te siedem zlotych z kawalkiem to
    > byla rownowartosc pewnie ze trzech litrow paliwa, a wplacali co miesic
    > przez kilka lat. Pozbawione przeszacowania oszczednosci liczone latami w
    > wartosci nominalnej. To jest dokladnie to samo co z amortyzacja w
    > przedsiebiorstwach panstwowych. Klapki na oczach i nie widziec swiata. Jak
> [...]

    Eee tam coś kręcisz. Jakieś to grosze musiały być wpłacane a nie konkretne
    sumy.
    Moja żona miała taką książeczkę. O ile dobrze pamiętam, nie osiągnęła na
    niej kwoty wymaganej do otrzymania mieszkania gdyż po prostu komuna się
    rozpiździła i żona przestała wpłacać. Zlikwidowaliśmy ją w 1994 roku a więc
    14 lat po Gierku w tym 4 lata po upadku komuny. Żona dostała po
    zrewaloryzowaniu w przeliczeniu na dzisiejsze coś około 3tyś zł a w
    przeliczeniu na dzisiejsze kupiliśmy wtedy kawalerkę za 7,5tys zł. Zwróć
    uwagę, że także rządy postkomunistyczne czyli Prezydent Wałęsa nie miały
    zamiaru zrewaloryzować uczciwie tych oszczędności i wszystkich dosłownie
    wyjebano.
    Moi rodzice jak i milniony innych, nic nie odkładali a mieszkanie w 1975
    roku dostali za darmo, jako mieszkanie lokatorskie mimo że mój ojciec był
    anty do ówczesnego systemu. Po prostu Dyrektor zakładu wezwał i wręczył
    przydział. W czynszu spłacali (jak miliony innych) wkład i pod koniec lat 80
    gdy spłacili całość dostali szansę wykupienia za jakieś już nie duże
    pieniądze na własność.

    Marek