eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowe obowiązki związane z ustawą śmieciową ;) - zaczyna się › Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 10 Jan 2013 09:10:05 -0800 (PST)
    s.pl>
    <kce9ki$ea5$2@dont-email.me><50eab06d$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kceber$ea5$3@dont-email.me><50eab1c1$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
    <kcec9m$ea5$4@dont-email.me><50eab692$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <kced6g$48l$1@dont-email.me><50eab997$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    <kceibn$si2$1@dont-email.me><50ead432$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <kcf4u4$jv8$1@dont-email.me><50ebc953$0$26683$65785112@news.neostrada.pl>
    <kcgu96$cpb$1@dont-email.me><50ebff1e$0$1230$65785112@news.neostrada.pl><
    kcgvf9$hls$1@news.task.gda.pl><50ec162e$0$26700$6...@n...neostrada.p
    l>
    <kch8a7$ife$1@dont-email.me><50ec2fa8$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
    <kchbas$ife$5@dont-email.me>
    <50ed18e3$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    <kcjero$imm$1@news.task.gda.pl>
    <50ed42dc$0$1313$65785112@news.neostrada.pl>
    <kcjgs3$noi$1@news.task.gda.pl>
    <50ed583c$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>
    <kcjn66$7mc$1@news.task.gda.pl>
    Subject: Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    From: k...@g...com

    W dniu środa, 9 stycznia 2013 13:18:15 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie pamietam banerow z tykajacym dlugiem. Ale masz racje GUS byl jedna z
    >
    > bardziej zaufanych instytucji, tylko publikacji jakos nie bylo tyle.

    > Ale zapominasz, ze PRL rozpadl sie dlatego, ze byl gospodarczo niewydolny, a
    >
    > nie dlatego, ze komus premier sie nie podobal. Gdyby PRL byl wydolny, to w
    >
    > naszych czasach nie slyszeli bysmy wogole o dlugach Gierka, bo dawno byly by
    >
    > ogarniete. Tusk to kolejny zaklinacz rzeczywistosci, ale Gierek zostawil nam
    >
    > fabryki miejsc pracy, urzedowe ceny, zjedzony majatek i dlugi, slowem

> [...]

    Jak można napisać głupotę że system gospodarczy powojennej Polski był niewydolny. Tak
    może twierdzić ktoś niewydolny umysłowo. Stan gospodarki po wojnie to stan zero. Do
    tego ogromny dług u aliantów za sprzęt zakupiony na potrzeby prowadzenia wojny, żołd
    dla żołnierzy. Do tego reparacje jakie otrzymaliśmy. Bo otrzymaliśmy reparacje. A że
    wynikały z ostatecznego podziału Świata jaki zafundowali alianci wyszły po stronie
    "Ma" to już inna historia. W przeciągu kilkunastu lat spłaciliśmy pożyczki związane z
    prowadzeniem wojny. Potem oddaliśmy ZSRR pokaźną kwotę wynikającą z różnicy wartości
    księgowej terenów jakie przejęli w wyniku ostatecznego podziału Świata, a
    otrzymaliśmy na zachodzie. Najlepsze jest że Stalin nie chciał Polski w obozie
    wschodnim. Roosevelt miał wtedy powiedzieć ze Polska od samego początku była wrzodem
    na dupie Europy. I jeśli nie weźmie Polski pod swoje skrzydła to zostanie ograniczona
    pomoc aliantów dla Rosji. Dojdą do Berlina, podpiszą traktat pokojowy i dla nich
    wojna się zakończy i nie będzie ich interesowało że na wschodzie jeszcze długo
    potrwa. W tym czasie co spłacaliśmy długi zlikwidowania analfabetyzm i objęto opieką
    lekarską i emerytalną jakieś 75% polaków. Zbudowano setki tysięcy mieszkań i
    dziesiątki tysięcy fabryk. Od gigantów typu Huta Katowice po niewielkie zakłady
    świadczące usługi dla ludności. To czego nie opłacało się robić w państwowych firmach
    oddano rzemiosłu. Gomułka wzorem RFN kosztem przemysłu rozwinął rolnictwo tak aby
    Polska była samowystarczalna żywnościowo. Po Gomułce przyszedł Gierek który rozwinął
    i unowocześnił przemysł. Fabryki zbudowana do jego rządów zwyczajnie się zestarzały.
    Do tego dobudował mieszkań liczonych w miliony. Za wczesnego Gierka była w skali
    Świata dobrze rozwiniętym krajem. Bardzo wysoko chodziła w międzynarodowych
    rankingach. I chuj wie co się wtedy stało że zaczęła dołować. Może szło o to że
    Gierek zamówił w Japonii największą, najnowocześniejszą i najwydajniejszą na Świecie
    linię do produkcji cienkich blach zimnowalcowanych. Jej wydajność była ponoć
    szacowana na 1/3 ówczesnej światowej produkcji blachy na Świecie. To było
    przedsięwzięcie nie klasy wysłania człowieka na Księżyc. A zbudowania tam dużego
    miasta. Pomimo że linia została zbudowana nigdy nie została wykupiona. Kupili ją w
    wersji mocno okrojonej Chińczycy. I mniej więcej od tamtego czasu Chiny zaczęły się
    szybko rozwijać. Pomimo tego Polska gospodarka w dalszym ciągu była w dobrej
    kondycji. Bardzo dużo eksportowała. Praktycznie nie było fabryki która by czegoś nie
    sprzedawała na Zachód Europy. jaki zrobiono przekręt że zaczęło się to walić nie mam
    pojęcia. Mogę się tylko domyślać ze jak zwykle chodziło o kasę. Jakaś grupa ludzi
    celowo doprowadziła do złej sytuacji ekonomicznej. Według mnie żeby przejąć majątek
    narodowy i się nim podzielić. Taki wewnętrzny V rozbiór Polski zrobili.