eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNowy ład PIS: dom do 70 m2 bez pozwolenia i kierownika budowy › Re: Nowy ładPIS: dom do 70 m2 bez pozwoleniai kierownika budowy
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Nowy ładPIS: dom do 70 m2 bez pozwoleniai kierownika budowy
    <5...@g...com>
    <60df8204$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <e...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    Date: Tue, 6 Jul 2021 15:00:26 +0200

    Budzik napisał:

    > O ile dobrze pamietam, to kilka lat temu przekroczylismy x2 poziom
    > spozycia miesa który był w miare neutralny ekologicznie.

    Kilka lat temu? Czyli kiedy dokładnie? 12 sierpnia 2013 roku? A teraz
    jakie jest przekroczenie? 2,14 raza? Udawanie, że coś takiego da się
    dokładnie policzyć, jest tylko udawaniem. Ponadto takie zerowymiarowe
    (globalne) modele niczego nie mówią. Od tysięcy lat ludzie żyjący na
    półpustynnych terenach wypasali owce i kozy. Te zżerały suche trawki,
    których człowiek jeść nie potrafi, za to chętnie wtrąca ser popijając
    mlekiem, a na koniec zagryza samym kozłem. To zrównoważony i neutralny
    ekologicznie system oparty na hodowli zwierząt i żywieniu się mięsem.
    Dopiero od niedawna w takich miejscach zaczęto uprawiać soczyste
    warzywa -- tocząc wodę kanałami z odległych rzek, lub co gorsza
    biorąc ją z podziemnych zasobów. O ile kradzież z rzeki mozna kiedyś
    przerwać, to podziemne zasoby są nieodnawialne. Jest wiele miejsc na
    świecie, gdzie są pola uprawne, inastalacje nawadniające, studnie.
    Tylko w tych studniach wody już nie ma. Tak więc z tą "neutralnością
    ekologiczną" to trzeba ostrożnie.

    Jarek

    --
    Nie ma, nie ma wody na pustyni