    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 7 Jan 2015 04:52:49 -0800 (PST)
    <m849ib$8vl$2@node2.news.atman.pl> <m84cfg$c4k$1@node2.news.atman.pl>
    <m84de9$d6n$1@node2.news.atman.pl>
    <54a6f93c$0$2657$65785112@news.neostrada.pl>
    <m86v0r$v0a$1@node2.news.atman.pl>
    <54a71b27$0$2653$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <54a876d9$0$2643$65785112@news.neostrada.pl>
    <m89thc$ak0$1@node1.news.atman.pl>
    <54a9188d$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    <m8e346$9lo$1@node2.news.atman.pl> <m8ecnd$2q7$2@node1.news.atman.pl>
    <m8etf4$5j6$2@node2.news.atman.pl>
    <54ab0e88$0$2651$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <m8f4kh$t8t$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <m8f6a0$fn3$1@dont-email.me>
    <d...@g...com>
    <m8f75n$ind$1@dont-email.me>
    <2...@g...com>
    <m8h1fg$smu$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Nowy świecki zwyczaj
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 17:11:29 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Moim rodzicom zylo sie znacznie gorzej niz mi.
    Moim żyło się lepiej akurat ale to dłuższa historia.
    Ale było tak jak piszesz- to nie miało prawa się utrzymać ze względu na przerost
    zatrudnienia i złodziejstwo.
    Znam osobiście człowieka dzisiaj już na emeryturze który opowiada że zdarzało mu się
    zapomnieć iść do okienka po miesięczną wypłatę i kadrowa go po budowach szukała żeby
    jej pokwitował odbiór. Gośc mówi ze czasami w jeden dzień "na lewo" zarobił 4-5
    krotność swojej miesięcznej wypłaty to i o wizycie w okienkui zapominał.
    Pamiętam też jak mój nieżyjący już wujek przyjeżdżał do nas ZIŁem mi dziennie miał na
    sprzedaż po 100litrów benzyny. Czasami za darmo oddawał jak nikt zapłacić nie chciał
    albo i do rowu wylewał. Ziłem tym woził piach i inne kruszywo na budowę. Budowa była
    w miejscowości A żwir miał wozić z miejscowości B odległej od A o ok 50km. Iles tam
    kursów dziennie miał zrobić.
    A że facet był leniwy to znalazł żwirownię w pobliżu miejscowości A(dosłownie kilka
    kilometrów od budowy) i tą wymagana ilość kursów zrobił w pół dnia. Pozostałe pół
    dnia to był czas na kręcenie licznika(bo przecież km musiały się zgadzać) i pozbycie
    się nadmiaru benzyny. I tak z miesiąc albo lepiej. Więcej takich historii opowiadał.
    Ojciec mój w pewnym momencie tez w transporcie pracował: budowa nowego dużego bloku,
    samochód z przyczepa wełny szklanej na ta budoweę przywiózł- lato było, wełna gryzie
    niekomfortowo się więc układa, chłopy wykopali więc koparką dół, w ten dół wełne i
    wyrównali teren.
    No i oczywiście ojciec kierowca miał pomocnika który z nim jeździł, etat miał a
    potrzebny był do "skakania" po wódke jak się chłopakom na budowie pić zachciało.
    Takich i podobnych historii pewnie każdy z nas kto te czasy pamieta zna co najmniej
    kilka, tak to hulało więc i nie miało prawa się utrzymać.