    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nowy świecki zwyczaj - karykatury Mahometa
    Date: Mon, 12 Jan 2015 14:34:53 +0100

    dyskusyjnych:93c1feef-adf0-45ba-ac0b-a92570ecd4e4@go
    oglegroups.com...

    > No tak -im sie wydaje ze protestują przeciwko terrorowi. A islamska
    > mlodziez widzi co innego - poparcie dla wulgarnej gazetki opluwającej
    > islam (ze innych tez to nie ma znaczenia). Skonczy sie to
    > w sposów oczywisty wzrostem radykalnych nastrojów wsród muzułmanów.

    Bynajmniej, poparcie dla gazetki to było kilka lat temu gdy karykatury był
    publikowane po raz pierwszy. Nie sądzę aby ktoś dał się aż tak manipulować
    by ten obecny marsz odebrać jako obronę karykatur a nie protest przeciwko
    mordowaniu dziennikarzy.

    Albo inaczej jeśli jakiś młody muzułmanin uwierzy w taką bajeczkę to równie
    dobrze uwierzyłby w inną, więc to niczego nie zmienia. Istotne natomiast są
    rzeczywiste działania jaki zostaną podjęte - bo jeśli jedyne co Francja
    zrobi to dalszy zakaz noszenia chust, wisiorków czy innej biżuterii to
    radykalizm będzie narastał. Bo jak niby muzułmanie mają się zasymilować
    skoro nie mogą nosić swojej kulturowej odzieży? Założenie że muzułmanie
    zeświedczeją jest na chwilę obecną błędne (może za kilka pokoleń to się
    zdarzy, ale nie z dnia na dzień) tymczasem Francja chce z nich zrobić na
    siłę francuzów. Gdyby im (tym normalnym) pozwolić zachować swoją odmienność
    kulturową to wszelkie radykalizmy miałyby znacznie mniejszą pożywkę - bo
    skoro możemy żyć po swojemu to po co walczyć. Tymczasem oni nie mogą żyć po
    swojemu. Z jednej strony się ich zaprasza a z drugiej na zwalcza ich
    odmienność - to się nie może udać.

    > zdecydowanie sie z tym nie zgadzam

    Sugerujesz że wybory są fałszowane?

    > - to jakies lewactwo z pokolenia 68 obsiadło władze a swoje pomysły
    > realizują nie dzieki poparciu społeczenstwa a raczej wbrew nim.

    "Wbrew"?

    We Francji coś 3/4 społeczeństwa podaje się za ateistów. Osobiście mam
    okazję bywać tam kilka tygodni w roku służbowo i po godzinach przy piwie
    rozmawiam z tak zwanymi zwykłymi ludźmi i to co słyszę to jakaś paranoja.
    Oni są dumni z tego że są antyreligijni - oni nie są obojętni - oni od
    czasów rewolucji zwalczają wszelkie oznaki religijności. I tak samo traktują
    kogoś kto nawołuje do miłości bliźniego jak i tego kto nawołuje do zabijania
    tzw. "niewiernych".

    To społeczeństwo jest już IMO stracone. Czasem pytam ich tak dla przekory
    dlaczego święcą rocznicę rewolucji co ona (oprócz trupów) im dała - może 1
    na 10 reflektuje się i zaczyna się zastanawiać i dochodzi do wniosku że
    świętowanie mordowania przeciwników politycznych jest głupie. Może 1 na 10
    reflektuje się i stwierdza - bo co niby mamy świętować? Dwie wojny które
    przegraliśmy a zwycięstwo otrzymaliśmy od Brytyjczyków i Amerykanów? Naszym
    jedynym "sukcesem" jest rewolucja - to jedyne co jest "nasze francuskie" i
    poszło w świat.

    A 9 / 10 w ogóle zupełnie bezrefleksyjnie przytakuje że rewolucja była dobra
    bo to "lud" się podniósł i pomordował swoich "ciemiężycieli" - czy jakieś
    podobne brednie.

    Pozdrawiam
    Ergie