  • 1. Data: 2015-01-09 21:44:14
    Temat: Nowy świecki zwyczaj - karykatury Mahometa
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Witam.
    W nawiązaniu do niedawnego wątku oraz wydarzeń z Francji, chciałbym się
    podzielić pewną refleksją.
    Myślę, że ci wszyscy karykaturzyści z całą pewnością byli niewierzący,
    no bo przecież prawdziwy Katolik szanuje wyznawców innych wyznań oraz
    ich świętości.
    Z resztą gdyby nawet byli Katolikami to i tak Katolicy by ich wykluczyć
    ze swojego wyznania, no bo naśmiewanie się ze świętości innych wyznań
    jest niekatolickie.

  • 2. Data: 2015-01-09 21:57:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    "Spadaj i nie zasmiecaj grupy twoimi duperelami.
    Krotkie spodenki, ogolic i do przedszkola."

  • 3. Data: 2015-01-10 10:21:33
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj - karykatury Mahometa
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Z resztą gdyby nawet byli Katolikami to i tak Katolicy by ich wykluczyć ze
    > swojego wyznania, no bo naśmiewanie się ze świętości innych wyznań jest
    > niekatolickie.

    ...a ponieważ nie wykluczyli to katolicy są zli i fałszywi co należało
    udowodnić Nie tak to działa?

    Otwieranie nowego wątku to trochę za dużo - inna sprawa ze ze te dyskusje
    offtopiczne utrzymują grupe przy zyciu - telefon i mapy też są niezłe :)

    Z tobą jest pewien problem bo wygląda na to ze nie dopuszczesz innego punktu
    widzenia niz twój - przeciętnie w narodzie komunisci i okupacyjny aparat
    opresji postrzegani są jednoznacznie jako zło. Czy ich z tego rozliczać to
    już głosy są bardziej podzielone (patrz ergi).
    Kościół m.in. katolicki naucza miłoscierdzia ale i sprawiedliwosci - zatem
    czasem wspomni o nierozliczeniu czerwonych ze zbrodni. A ponieważ ty
    czerwonych własciwie to tu chwaliłeś, jacy to oni porządni bo oddali władzę,
    a jaruzelski uratował kraj przed okupacją (historycy sie spierają i raczej
    wskazują ze niczego takie by nie było -ale ty swoje wiesz niezależnie od
    historyków. To wygląda podobnie jak masti bada biblię, też naukowcy mu nie
    przeszkadzają) - zatem wg. ciebie kościół nie nawołuje do oddania
    sprawiedliwosci, tylko do nienawisci niezgodnej z tym co powszechnie głosi -
    co znów cie utwierdza w przekonaniu ze to zła i fałszywa instytucja jest.

    A wystarczyłoby przyjąć, że inni mają odmienne od twoich poglądy (zgoda -
    moze i sie mylą - to nie ma tu znaczenia) i je uszanować. Wtedy nagle by sie
    okazało ze wezwania czarnych do rozliczenia czerwonych moga opierac sie o
    jak najbardziej szlachetne intencje - i ten kosciół wcale nie musiałby być
    tak jednoznacznie zły...

    b.

  • 4. Data: 2015-01-10 20:02:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-01-10 o 10:21, Budyń pisze:

> [...]
    >
    > Otwieranie nowego wątku to trochę za dużo - inna sprawa ze ze te
    > dyskusje offtopiczne utrzymują grupe przy zyciu - telefon i mapy też

    A może od razu mnie wyzwiesz od idiotów? Wszak każdy, kto ma inne
    zdanie jak Ty to zawsze piszesz o nim, że z nim coś jest nie tak.
    Może zamiast najeżdżać na mnie, skupiłbyś się nad tematem czy czasami ci
    karykaturzyści nie powinni byli rysować tych karykatur, bo to godziło w
    uczucia wiernych innego wyznania?
    Nieważne czy byli Katolikami czy też osobami niewierzącymi.

    > bo wygląda na to ze nie dopuszczesz innego punktu widzenia niz twój

    Niedopuszczanie innego punktu widzenia to raczej Twoja domena.
    Gdyby wszyscy byli tak tolerancyjni jak ja to z pewnością nie byłoby
    większości wątków na tej grupie.

    > - przeciętnie w narodzie komunisci i okupacyjny aparat opresji
    > postrzegani są jednoznacznie jako zło.

    Uogólnisz. Nie wszyscy Komuniści byli zły. Znam wielu, którym Ty wielki
    Katolik z czystością sumienia nawet nie jest w stanie dorównać. Ale dla
    takich jak Ty Komunista = wróg i największe zło, bo tak Ci wmówili
    przywódcy w czarnych sukienkach.

    > Czy ich z tego rozliczać to już głosy są bardziej podzielone (patrz
    > ergi).

    Nikomu nie zabraniam mieć swojego zdania. Ja natomiast mam swoje zdanie
    i jestem pewien słuszności swojego zdania. Skoro uważasz, ze inni mają
    prawo mieć swoje zdanie to dlaczego uważasz, ze ja nie mam prawa mieć
    swojego?

> [...]
    > bo oddali władzę, a jaruzelski uratował kraj przed okupacją (historycy
    > sie spierają i raczej wskazują ze niczego takie by nie było -ale ty

    Groźby Rosjan były faktem i żaden historyk tego nie podważa.
    Są historycy, którzy wiedzą, że Jaruzelski uratował Polskę unikając
    wejścia Rosjan.
    Są historycy, którzy wierzą, że w tamtym okresie międzynarodowa polityka
    była tak napięta, że Rosjanie nie odważyliby się wejść.
    Oczywiście dokumentów nie ma, bo Rosjanie nie wystosowali oficjalnego
    pisma do KC PZPR z pogróżkami, ze jak nie zrobią porządku na swoim
    podwórku to oni wejdą i go zrobią.

> [...]
    > sprawiedliwosci, tylko do nienawisci niezgodnej z tym co powszechnie
    > głosi - co znów cie utwierdza w przekonaniu ze to zła i fałszywa

    Gdzie jest sprawiedliwość?
    Czy gdyby się udało powiesić Jaruzelskiego to kościół byłby zadowolony w
    poczuciu sprawiedliwości?
    Wszak wielu wierzących, z którymi mam kontakt mówi o nim: bandyta,
    hitlerowiec, łotr, a takich przecież się wiesza.
    Czy aby na pewno on na to zasłużył?

    > A wystarczyłoby przyjąć, że inni mają odmienne od twoich poglądy
    > (zgoda - moze i sie mylą - to nie ma tu znaczenia) i je uszanować.

    A Ty szanujesz moje zdanie?
    Póki co to tylko uskuteczniasz osobiste ataki na moją osobę tylko
    dlatego, że raczę mieć inne zdanie niż Ty.

    > Wtedy nagle by sie okazało ze wezwania czarnych do rozliczenia
    > czerwonych moga opierac sie o jak najbardziej szlachetne intencje - i
    > ten kosciół wcale nie musiałby być tak jednoznacznie zły.

    Widzisz tylko, kiedy ktoś chce rozliczać patrząc przez pryzmat czarnych
    okularów to trzeba mu uświadomić, że może się mylić.
    Posłużę się przykładem:
    Gdybyś wiedział, że kogoś oskarżają o kradzież i chcą mu obciąć ręce,
    choć wiesz, że on tej kradzieży nie dokonał to będziesz milczał i
    szanował zdanie tego, który tę osobę chce pozbawić rąk?
    Widzisz ja jestem w podobnej sytuacji, kiedy widzę, ze są ludzie, którzy
    chcieliby powiesić Jaruzelskiego.

  • 5. Data: 2015-01-10 21:03:20
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-10 o 20:02, Uzytkownik pisze:
    > A może od razu mnie wyzwiesz od idiotów?

    Ja wyzwę od idioty każdego, kto będzie męczył wątki religijne na
    budowlance. Idźcie na grupę religijną i tam się okładajcie.

    Przestańcie już wylewać pomyje na tej grupie.

    --
    MN

  • 6. Data: 2015-01-10 21:25:29
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 10 stycznia 2015 21:03:18 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    > budowlance. Idźcie na grupę religijną i tam się okładajcie.
    >
    > Przestańcie już wylewać pomyje na tej grupie.

    Popieram postulat żeby użytkownik stąd wypierdalał.

  • 7. Data: 2015-01-10 23:09:18
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > A może od razu mnie wyzwiesz od idiotów?

    nie mam zwyczaju wyzywac od idiotów itp. Chciałem ci tylko zwrócic uwagę na
    to jak przyjęte założenia potrafią zakłócić tok myslenia. Jeden błąd na
    początku (ty uważasz ze to nie błąd - ale to przeciez to subietywne twoje
    zdanie-i jak widzisz ja cie nie oceniam -moge polemizowac ale od idiotów nie
    wyzywam ) załatwia gruntownie całe rozumowanie. A wystarczyłoby przyjąć ze
    twój rozmówca ma tylko inne zdanie a nie złe intencje.
    Gdybys sobie pomyslał: "oni sądzą ze komuna to zło, mylą się ale jednak mają
    prawo tak sobie mysleć..." to wnioski wyszłyby ci całkiem inne. Na razie ci
    wyszły fałsz, złe intencje, obłuda (a w przypadku kosciola to podstawowe
    sprawy) - ale może wyszłaby ci tylko głupota "alez oni głupi ze nie
    doceniają zdobyczy komunizmu". To spora różnica....

    >Wszak każdy, kto ma inne zdanie jak Ty to zawsze piszesz o nim, że z nim
    >coś jest nie tak.

    nie przypominam sobie zebym tak pisał, tobie tez nie pisze ze z tobą cos nie
    tak - pisze ze przyjmujesz istotne założenia w rozumowaniu wpływające na
    wynik. Tyle.Czasem próbuję bronic mojej opinii, wykazywac błędy w
    rozumowaniu lub wiedzy i to wszystko.

    > Może zamiast najeżdżać na mnie, skupiłbyś się nad tematem czy czasami ci
    > karykaturzyści nie powinni byli rysować tych karykatur, bo to godziło w
    > uczucia wiernych innego wyznania?

    Nie wiem czemu powiazałes temat z katolikami - to nie ma nic do rzeczy.
    Prostackie pisemko, szmatławiec o niskim poziomie kultury sie doigrał. Czy
    cenzurowac satyre? Od jakiego miejsca? Ja nie wiem.

    > Gdyby wszyscy byli tak tolerancyjni jak ja to z pewnością nie byłoby
    > większości wątków na tej grupie.

    pozwolisz ze nie skomentuje

    > Uogólnisz. Nie wszyscy Komuniści byli zły. Znam wielu, którym Ty wielki
    > Katolik z czystością sumienia nawet nie jest w stanie dorównać.

    Własciwie to każdy komunista po II wojnie swiatowej przez sam fakt ze
    przystąpił do komuny wspierał okupanta. Jesli tego nie nazwac złem to nie
    wiem jak inaczej.
    A jakies nazwisko komuszego swietego dasz?

    >Ale dla takich jak Ty Komunista = wróg i największe zło, bo tak Ci wmówili
    >przywódcy w czarnych sukienkach.

    od historii to ja sie dowiaduje nie od czarnych, a przeważnie z książek.
    Znów czarni? W kuchni tez mi siedzą?

> [...]
    > mieć swoje zdanie to dlaczego uważasz, ze ja nie mam prawa mieć swojego?

    Alez jak najbardziej uważam ze masz prawo miec swoje zdanie. A ja swoje. Ty
    uważasz ze ja sie myle, a ja ze ty. Mozemy sie wymienic poglądami - czasem
    jeden przekona do czegos drugiego.
    Po to rozmawiamy zeby poznac zdanie drugiej strony.

> [...]
    > Są historycy, którzy wierzą, że w tamtym okresie międzynarodowa polityka
    > była tak napięta, że Rosjanie nie odważyliby się wejść.

    No o tym mówie -sa dwie dosc sprzeczne wersje i nie mozesz wnioskowac złych
    intencji u tych którzy akurat optują za tymi innymi historykami. Moze zła
    wiedza -ale nie złe intencje.

    > Gdzie jest sprawiedliwość?
    > Czy gdyby się udało powiesić Jaruzelskiego to kościół byłby zadowolony w
    > poczuciu sprawiedliwości?

    Widzsz, poczucie sprawiedliwosci mówi ze powinno sie tych ludzi, jakby nie
    było przestawicieli okupanta, osądzić. W aparacie tym pracowało tysiące
    ludzi - a ile było procesów, takich rzetelnych, a nie na przeczekanie na
    przedawnienie? Kilka?
    Tu nie chodzi o wyroki, o wysokosc wyroków - tu chodzi o to ze ta, niby
    wolna, nowa i niepodległa polska chroni jak moze tamtych ludzi i sądzic nie
    pozwala. A to ze sprawiedliwoscią nic wspólnego nie ma.

    > A Ty szanujesz moje zdanie?

    szanuje twoje prawo do twojego zdania, wygłasznia go, bronienia go itp. Bo
    szanowac zdanie to przeciez nie znaczy zgadzac sie z nim.

    > Póki co to tylko uskuteczniasz osobiste ataki na moją osobę tylko dlatego,
    > że raczę mieć inne zdanie niż Ty.

    przejrzyj moje posty i poszukaj "osobistych ataków" na kogokolwiek.

> [...]
    > zdanie tego, który tę osobę chce pozbawić rąk?
    > Widzisz ja jestem w podobnej sytuacji, kiedy widzę, ze są ludzie, którzy

    Dobry przykład. No to dlaczego nie zrobic sprawiedliwego procesu gdzie
    winę/niwinnosc mozna wykazac?

    b.

  • 8. Data: 2015-01-11 00:02:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-01-10 o 21:25, k...@g...com pisze:

> [...]

    Jaka wtedy będzie różnica między nami?
    Kolosalna, bo ja nikogo nie wyzywam od idiotów.
    Poza tym nikt Cię nie zmusza do czytania tego wątku, a już tym bardziej
    do wypowiadania się w tym wątku.

    > Popieram postulat żeby użytkownik stąd wypierdalał.

    Nie mam zamiaru nikogo stąd wypierdalać. Dam się wypowiedzieć nawet
    największym idiotom.

  • 9. Data: 2015-01-11 00:31:36
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 11 stycznia 2015 00:02:12 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > do wypowiadania się w tym wątku.

    > Nie mam zamiaru nikogo stąd wypierdalać. Dam się wypowiedzieć nawet

    Ujmij bo masz z czego. Nie masz żadnego wpływu na to co ktoś napisze w założonym
    przez Ciebie temacie. To grupa dyskusyjna. Tutaj nie ma moderatorów.

  • 10. Data: 2015-01-11 09:25:58
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-01-11 o 00:31, k...@g...com pisze:

    > Ujmij bo masz z czego. Nie masz żadnego wpływu na to co ktoś napisze w założonym
    przez Ciebie temacie. To grupa dyskusyjna. Tutaj nie ma moderatorów.

    A Ty do kogo kierowałeś swój postulat?
    Do moderatora czy admina? Z całą pewnością nie był skierowany do mnie,
    lecz do kogoś innego, kto mógłby mieć siłę sprawczą, aby mnie stąd
    wypierdolić.
    Zdradź któż to taki?