  • 1. Data: 2015-01-05 08:41:40
    Temat: Elementy płotu i balustrady z użyciem płyt OSB - czy ma to sens?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Znalazłem taki obrazek:

    https://www.facebook.com/szkieletdrewniany/photos/a.
    181432335392912.1073741828.181427728726706/264317157
    104429/?type=1&theater

    Ciekawe są te balustrady z płyt OSB na balkonach.
    Czym potem taką płytę pokryć, żeby było ładnie i trwale?
    Czy dałoby się z takiej konstrukcji zrobić elementy płotu?

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-01-05 08:54:56
    Od: w...@g...com

    > https://www.facebook.com/szkieletdrewniany/photos/a.
    181432335392912.1073741828.181427728726706/264317157
    104429/?type=1&theater

    A może oni budują po to, aby w ujęciu kaskaderskim rozp...rzyć to w ułamku sekundy
    ;)?

    pzdr
    Bogdan

  • 3. Data: 2015-01-05 10:42:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marcin N wrote:

> [...]
    104429/?type=1&theater

    > Ciekawe są te balustrady z płyt OSB na balkonach.
    > Czym potem taką płytę pokryć, żeby było ładnie i trwale?

    to jest początek konstrukcji. Płyty pewnie będą otynkowane tak jak
    sciany

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2015-01-05 11:41:27
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-05 o 10:42, masti pisze:

    181432335392912.1073741828.181427728726706/264317157
    104429/?type=1&theater

    > to jest początek konstrukcji. Płyty pewnie będą otynkowane tak jak
    > sciany

    Przecież nie kładzie się tynku bezpośrednio na płytę wiórową. Musi być
    coś pomiędzy - zwykle styropian. Pytanie, czy taka konstrukcja:
    OSB+styro+tynk ma jakieś zalety.

    Liczę, że jednak jakiś inny pomysł na te balustrady mają. Trwałość płyty
    OSB w takim zestawieniu nie budzi mojego zapału do pomysłu.
    A Wasz?

    --
    MN

  • 5. Data: 2015-01-05 12:13:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Liczę, że jednak jakiś inny pomysł na te balustrady mają. Trwałość płyty
    > OSB w takim zestawieniu nie budzi mojego zapału do pomysłu.
    > A Wasz?

    A może to będzie przykryte sidingiem / deskami / innym ustrojstwem? W
    budownictwie szkieletowym powszechnie używa się OSB i przykrywa czymś innym.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2015-01-05 18:08:34
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

> [...]

    >pomiędzy - zwykle styropian. Pytanie, czy taka konstrukcja: OSB+styro+tynk

    A nie będzie będzie taniej, niż murowanie z najtańszych bloczków (znaczy OSB
    zamiast bloczków).

    >Liczę, że jednak jakiś inny pomysł na te balustrady mają. Trwałość płyty
    >OSB w takim zestawieniu nie budzi mojego zapału do pomysłu.
    >A Wasz?

    A na poddaszu budzi?

  • 7. Data: 2015-01-05 21:30:27
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 5 stycznia 2015 18:08:37 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > A nie będzie będzie taniej, niż murowanie z najtańszych bloczków (znaczy OSB
    > zamiast bloczków).

    Bloczki nie utrzymają balustrady, jak się o nią ktoś oprze. Drewno w postaci OSB
    raczej tak.

  • 8. Data: 2015-01-05 22:32:02
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 stycznia 2015 08:45:02 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > Czym potem taką płytę pokryć, żeby było ładnie i trwale?
    > Czy dałoby się z takiej konstrukcji zrobić elementy płotu?

    Wszystko można, kilkupiętrowy hotel wysokiej klasy też.
    Całe USA jest tak zbudowane.
    A na OSB idzie siding, wersja ocieplenia jest między płytami.

    --
    ZZ@private

  • 9. Data: 2015-01-06 10:14:47
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    napisał:
> [...]

    >Całe USA jest tak zbudowane.
    >A na OSB idzie siding, wersja ocieplenia jest między płytami.

    Pytanie czemu nie mfp?

  • 10. Data: 2015-01-06 10:15:05
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    napisał:

    >Bloczki nie utrzymają balustrady, jak się o nią ktoś oprze. Drewno w
    >postaci OSB raczej tak.

    Nie o tym mowa.