  • 11. Data: 2015-01-06 12:12:32
    Temat: Re: Elementy płotu i balustrady z użyciem płyt OSB - czy ma to sens?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-06 o 10:14, Ghost pisze:

    > Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    181432335392912.1073741828.181427728726706/264317157
    104429/?type=1&theater

    > Pytanie czemu nie mfp?

    MFP od OSB różni się nieznacznie. Żadna z nich nie wytrzyma długiego
    wystawiania na warunki pogodowe.

    Chętnie dowiem się jednak, czym można pokryć płytę wiórową, żeby było
    dobrze.

    Początek wyliczanki:
    - styropian, na to tynk;
    - deski elewacyjne (zapewne na jakimś ruszcie, a może można
    bezpośrednio na płytę?);
    - co jeszcze...?

    --
    MN

  • 12. Data: 2015-01-06 16:29:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    Kilkakrotnie widziałem tynk położony bezpośrednio na osb. Czemu niby to źle jak ktoś
    wyżej pisze?

  • 13. Data: 2015-01-10 00:14:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 16:29:43 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Kilkakrotnie widziałem tynk położony bezpośrednio na osb. Czemu niby to źle jak
    ktoś wyżej pisze?

    Ze niby moze odpasc. Ja tam widzialem jak najpierw na osb przyczepiali siatke
    z wlokna szklanego (zszywaczem tapicerskim - zszywki z nierdzewki) i dopiero
    to tynkowali. Jest tak zrobiona podbitka domu na zewnatrz od paru lat i
    wyglada dobrze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2015-01-13 02:16:44
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Na końcu tego budynku jakąś miotelkę widać,cóś jakby palma...
    Obstawiam ze to nie Nowy Swiat,a jakies cieple kraje.Znaczy,
    temperatura nie przelata przez punkt zamarzania wody 200razy
    w roku.Dodatkowo plyta OSB jest stosunkowo odporna na ichnie
    robale.
    Znaczy,tam można.U nas też,ale krócej.A cenowo wyjdzie chyba
    jak modrzew.Bo niedawno porównywalem z sosną-i sosna wygrala...
    Pozdro dolniak

  • 15. Data: 2015-01-13 09:38:08
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 12:12:32 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    >
    > Początek wyliczanki:
    > - styropian, na to tynk;
    > - deski elewacyjne (zapewne na jakimś ruszcie, a może można

    Raczej nie tak. Takie ściany z OSB czy podobnych tworów, mają ocieplenie pomiędzy a
    nie styropian na wierzchu.
    To co widziałem to od środka budynku: kartongips,osb, wełna, osb, panele zewnętrzne
    (drewno/aluminium/okładzina gipsowa itp.).

    --
    ZZ@private

  • 16. Data: 2015-01-13 14:56:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-13 o 09:38, ZbyszekZ pisze:

> [...]
    > To co widziałem to od środka budynku: kartongips,osb, wełna, osb, panele zewnętrzne
    (drewno/aluminium/okładzina gipsowa itp.).

    Nie rozmawiamy o ścianach z OSB, tylko o murkach z OSB. Murek z gołej
    płyty po jednym sezonie będzie do wywalenia. Musi być chroniony. W jaki
    sposób? - To jest temat wątku (taką mam nadzieję).

    --
    MN

  • 17. Data: 2015-01-13 18:17:01
    Od: dolniak <d...@g...com>

    No więc próbowalem ci wyjaśnić że w tym klimacie się nie da.

    Znaczy - nie ma rzeczy niemożliwych.Można taką plytę potraktować
    żywicą lub kilkakrotnie lakierem,dodatkowo zabezpieczyć
    powierzchnie cięcia i parę lat wytrzyma.
    Tylko czy to ma sens? Bo za urodna to taka plyta nie jest,
    tańsza od drewna też nie.To po co toto?
    dolniak

  • 18. Data: 2015-01-13 19:43:17
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 stycznia 2015 14:56:50 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    > płyty po jednym sezonie będzie do wywalenia. Musi być chroniony. W jaki
    > sposób? - To jest temat wątku (taką mam nadzieję).

    A!
    Znaczy, a gówno prawda, że będzie do wywalenia.
    U mnie stoi płyta OSB (na pewno OSB) jako zasłona do śmietnika. Z jednej strony
    pomalowana farbą (elewacyjny baranek).
    Co prawda woda bezpośrednio nie pada (tylko jak zacina) za to jest skierowana na
    wschód, więc nieźle dostaje od zmian temperatury.
    Kluczowe było zostawienie kilku centymetrów luzu, aby przy mrozach i słońcu się nie
    wyginała.
    Tak sobie stoi z 5+ lat i zniszczeń żadnych nie widać.

    --
    ZZ@private

  • 19. Data: 2015-01-14 01:42:03
    Od: dolniak <d...@g...com>

    > Kluczowe było zostawienie kilku centymetrów luzu, aby przy mrozach i słońcu się nie
    wyginała.

    Kluczowy ,to jest fakt ze to ma być barierka,lub sztachety.Nie będziesz sprawdzal,czy
    się jeszcze nadaje do użytku.Na drewnie zmiany są lepiej widoczne.
    Ogolnie plyta się do tego mniej nadaje.Ale jak kto lubi.
    dolniak

  • 20. Data: 2015-01-14 09:45:24
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 14 stycznia 2015 01:42:04 UTC+1 użytkownik dolniak napisał:

> [...]
    sprawdzal,czy się jeszcze nadaje do użytku.Na drewnie zmiany są lepiej widoczne.
    > Ogolnie plyta się do tego mniej nadaje.Ale jak kto lubi.

    Albo co potrzebuje, ja potrzebowałem 100% krycia i koloru ścian.
    Tam miała być wymurowana ścianka, ale trafiła się jakaś pilna potrzeba (uroczystość
    rodzinna czy coś takiego) i miałem bardzo mało czasu, płyta była, farba też to
    zrobiłem taką prowizorkę (ale skoro prowizorka to wiadomo co dalej :-)

    --
    ZZ@private