  • 1. Data: 2015-01-04 12:31:29
    Temat: wełna mineralna i styropian.
    Od: k...@g...com

    Gdzieś wyczytałem ze nie można łączyć wełny mineralnej i szklanej ze styropianem.
    Dlaczego?

  • 2. Data: 2015-01-04 14:21:07
    Temat: Re: wełna mineralna i styropian.
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 12:31, k...@g...com pisze:
    > Gdzieś wyczytałem ze nie można łączyć wełny mineralnej i szklanej ze styropianem.
    Dlaczego?

    Styropian nie przepuszcza wody.
    Wełna skalna wymaga, aby była możliwość jej osuszania. Gdy z jednej
    strony dasz pomieszczenie z wilgocią (wnętrze domu), z drugiej styropian
    - w wełnie będzie zbierać się wilgoć. Pomału, ale skutecznie.

    --
    MN

  • 3. Data: 2015-01-04 15:49:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.01.2015 o 14:21, Marcin N pisze:

> [...]
    > strony dasz pomieszczenie z wilgocią (wnętrze domu), z drugiej styropian
    > - w wełnie będzie zbierać się wilgoć. Pomału, ale skutecznie.

    ...a czy wełnę mineralną, 10cm, mogę dać pod deski podłogowe, pomiędzy
    legary? Czy to wymaga jeszcze jakichś folii i z której strony ?

    ToMasz

  • 4. Data: 2015-01-04 16:31:48
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 4 stycznia 2015 14:21:09 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > strony dasz pomieszczenie z wilgocią (wnętrze domu), z drugiej styropian
    > - w wełnie będzie zbierać się wilgoć. Pomału, ale skutecznie.

    Czyli jak ktoś da od strony domu styropian a na to wełnę to będzie ok? Pytam bo
    znajomy ma sporo odpadowego styropianu ale za mało żeby ułożyć jakąś rozsądną warstwę
    na stropie. I spytał czy może na styropian położyć wełnę. Było by tak. Polepa,
    izolacja zatrzymująca wilgoć, styropian, wełna, izolacja paroprzepuszczalna.

  • 5. Data: 2015-01-04 16:57:12
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
> [...]
    >wełnę. Było by tak. Polepa, izolacja zatrzymująca wilgoć, styropian, wełna,

    wydaje sie być ok

    b.

  • 6. Data: 2015-01-04 16:58:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 16:31, k...@g...com pisze:
> [...]
    izolacja zatrzymująca wilgoć, styropian, wełna, izolacja paroprzepuszczalna.

    Pod względem wentylacji - wydaje się ok. Ale co z punktem rosy? Nie
    umiem powiedzieć.

    --
    MN

  • 7. Data: 2015-01-05 22:29:17
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

> [...]
    izolacja zatrzymująca wilgoć, styropian, wełna, izolacja paroprzepuszczalna.

    Ukladac i de se nie zawracac.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2015-01-06 12:15:05
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-04 o 16:58, Marcin N pisze:

    > Pod względem wentylacji - wydaje się ok. Ale co z punktem rosy? Nie
    > umiem powiedzieć.

    Bez sensu martwię się tym punktem rosy. Toż wszystkie dachy są ocieplane
    wełną, która od góry nie jest niczym przykryta.
    Dołączam się więc do pozostałych osób twierdzących, że wełna NA
    styropianie będzie dobrym ociepleniem stropu.

    --
    MN