  • 1. Data: 2015-01-06 21:40:38
    Temat: Kanały teletechnizne?
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Planuje od wiosny zabrać się za porządkowanie działki (pow 3000m2).
    I tu chciałbym od was sugestii, opinii. Czy przy okazji kopania,
    planowania, wyrywania, czy też innych prac ziemnych warto wrzucić rurę
    do późniejszego wciągania przewodów do prądu, kamer, internetu czy też
    jakiegoś alarmu.
    Tłumaczę sobie to tym, że o ile teraz wydam jakieś dodatkowe pieniądze,
    to później jak będę chciał jakieś lampy parkowe postawić, czy też
    sterowanie bramą dodać, lub inne w/w, to tylko wciągam kable nie ryjąc w
    ziemi.
    Na dziś nie mam planów na budowę, ale może w przyszłym roku jakiś domek
    letniskowy postawie.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2015-01-06 23:00:52
    Temat: Re: Kanały teletechnizne?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-01-06 o 21:40, Baczek pisze:
> [...]
    > ziemi.
    > Na dziś nie mam planów na budowę, ale może w przyszłym roku jakiś domek

    Jak masz jakieś plany na przyszłość i wiesz gdzie i co będzie
    zlokalizowane, to naturalnie przydadzą się różnego rodzaju
    rury/przepusty pod kable i nie tylko.
    Ale jak nie bardzo masz to ogarnięte i nie wiadomo kiedy, co powstanie,
    to ja bym sobie odpuścił. Szkoda się teraz narobić i potem
    "przestrzelić" z odległościami.

  • 3. Data: 2015-01-07 14:49:59
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    nadir wrote:

    > Jak masz jakieś plany na przyszłość i wiesz gdzie i co będzie
    > zlokalizowane, to naturalnie przydadzą się różnego rodzaju
    > rury/przepusty pod kable i nie tylko.

    No właśnie niezupełnie -- jak wiesz, gdzie co będzie, to od
    razu kładź kable, a nie kanały pod nie. Kable są tanie i nikt
    ich nie każe od razu podłączać, a dołożenie czegoś do kanału
    wcale nie jest takie proste, jak się naiwnie wydaje.

    A jak nie wiesz, gdzie co będzie, to nie kładź.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2015-01-07 14:59:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > wcale nie jest takie proste, jak się naiwnie wydaje.

    > A jak nie wiesz, gdzie co będzie, to nie kładź.

    Dobrze gada polać mu więcej :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2015-01-07 16:06:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-01-07 o 14:49, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > ich nie każe od razu podłączać, a dołożenie czegoś do kanału
    > wcale nie jest takie proste, jak się naiwnie wydaje.

    A jak za 10 lat będzie chciał dołożyć jeszcze jeden kabel albo wymienić
    już położony, to będzie kopał od nowa?
    Jak myślisz po co firmy telekomunikacyjne czy energetyczne robią od razu
    kanalizacje teletechniczne i nie ograniczają się jedynie do samych kabli?
    A jak już zakupi odpowiednią rurę, to przeciągnie wszystko, ważne żeby
    kupić rurę z pilotem lub samemu takiego dołożyć, na przykład przy okazji
    przeciągania pierwszego kabla.
    Ja akurat u siebie na działce wkopałem taką rurę:
    https://www.tim.pl/rura-oslonowa-karbowana-niebieska
    -110mm-dvk-110-6m
    i przeciąganie w tym kabla to pesteczka.

  • 6. Data: 2015-01-07 17:01:29
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    nadir wrote:

    > A jak za 10 lat będzie chciał dołożyć jeszcze jeden kabel albo wymienić
    > już położony, to będzie kopał od nowa?

    Położonego wymieniać potrzeby miał nie będzie, a z dołożeniem
    problem może być taki, że rura idzie akurat nie tam, gdzie trzeba.
    Więc skoro i tak będzie kopał...

    > Jak myślisz po co firmy telekomunikacyjne czy energetyczne robią od razu
    > kanalizacje teletechniczne i nie ograniczają się jedynie do samych kabli?

    Tylko one nie kładą samej rury, lecz od razu robią też studzienki.
    Jesteś pewien, że ich przykład to jest właściwa skala kablowania
    działki o powierzchni 0,3ha?

    > A jak już zakupi odpowiednią rurę, to przeciągnie wszystko, ważne żeby
    > kupić rurę z pilotem lub samemu takiego dołożyć, na przykład przy okazji
    > przeciągania pierwszego kabla.

    Jak narobi zakrętów, to nie przeciągnie nawet pilotem. :)
    A bez zakrętów to pokrycie terenu tą instalacją będzie dość ograniczone...

    Pozrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2015-01-07 17:57:24
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-01-07 o 17:01, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    >
    > Jak narobi zakrętów, to nie przeciągnie nawet pilotem. :)
    > A bez zakrętów to pokrycie terenu tą instalacją będzie dość ograniczone...

    Mam dostęp do pilota 50m, więc co 45m chciałbym dać studzienki.
    Nie jakieś typowe SK, ale mniejsze, plastikowe odpowiedniki.
    Wydaje mi się, że zawsze będzie to mniej kopania, dokopanie się do kanalizy
    (biorę pod uwagę robienie wcinek), niż zasuwanie przez całą działkę.
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2015-01-07 20:45:47
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-07 o 17:57, Baczek pisze:
    > Mam dostęp do pilota 50m, więc co 45m chciałbym dać studzienki.
    Pilot to w tym przypadku np. kawałek druta przeciągnięty przez całą
    długość rury. Jeśli planujesz w miarę prosty odcinek, to nie baw się w
    studzienki, zwłaszcza gdy nie wiesz gdzie co będziesz wyprowadzał.

    Maciek

  • 9. Data: 2015-01-07 22:45:47
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu środa, 7 stycznia 2015 17:56:50 UTC+1 użytkownik Baczek napisał:

    > Nie jakieś typowe SK, ale mniejsze, plastikowe odpowiedniki.
    > Wydaje mi się, że zawsze będzie to mniej kopania, dokopanie się do kanalizy
    > (biorę pod uwagę robienie wcinek), niż zasuwanie przez całą działkę.

    Wg mnie jesli nie wiesz na 100% co i gdzie bedzie potrzebne to szkoda czasu i kasy.
    Jak bedziesz robil np. kostke na drodze to mozna przy okazji zrobic (pewnie nawet w
    cenie kostki - u mnie tak bylo). A taki "tymczasowy" przewod to w ~3godz sie wkopuje
    ;)
    Sam od kilkunastu lat mam tak podpiety domofon do bramy - skretka wlozona w gumowy
    waz 1/2" i zakopane toto na glebokosc sztychowki. Mialo byc tymczasowo ;) , mam drugi
    porzadny kabel polozony pod kostka, ale ten dziala dalej wiec nie chce mi sie
    przepinac...
    A jezdzil po tym np. traktor z szambiarka

    WS

  • 10. Data: 2015-01-08 00:35:38
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2015-01-07 o 17:57, Baczek pisze:
    > Mam dostęp do pilota 50m, więc co 45m chciałbym dać studzienki.
    > Nie jakieś typowe SK, ale mniejsze, plastikowe odpowiedniki.
    Ale zdajesz sobie sprawę, że w tej rurze w ziemi to będzie ci mogła stać
    woda, mieszkać będą różne zwierzaki, korzenie rosnących krzaków ci ja
    poprzesuwają (już nie będzie taka prosta) itp?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173